Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

BMW 320d x-Drive Touring

Tuesday, 23. 07. 2013 - 20:45, Ivan Václavík   

BMW 320d x-Drive Touring

Malý veľký pokračovateľ dlhoročnej tradície: Na vrchol pyramídy prémiových automobilov jednoznačne patrí aj nemecká značka BMW. Presviedča nás o tom pravidelne a výnimkou nebolo ani ostatné testovanie nového modelu malého kombi. Namiesto tradičných farieb - čiernej, tmavomodrej, či striebornej alebo bielej nás čakal u importéra nápadný exemplár v nádhernej červenej farbe. Nečudo, že priťahoval zraky okolia, kdekoľvek sme sa s dieselovým kombi BMW 320d x-Drive Touring objavili.

bmw-320d-x8301g.jpg

Kožený interiér vo svetlom odtieni krémovej pôsobí v kontraste s červeným lakom naozaj luxusne. Pravda, vyžaduje si väčšiu starostlivosť. Anatomicky tvarované sedadlá sa dajú nastaviť tak, aby maximálne vyhovovali nielen šoférovi, ale aj spolujazdcovi. Vysúvateľné predné sedáky dokonale podopierajú stehná. Okrem anatomicky tvarovaných predných sú samostatne vyhrievané aj zadné sedadlá, v ktorých sa telo taktiež pekne „utopí". Všetky opierky hlavy sa dajú sklopiť, takže najmä zadné neprekážajú vo výhľade, ale zároveň poslúžia svojmu účelu. Žiaľ, cez vyšší prah sa zo zadných sedadiel ťažšie vystupuje.

bmw-320d-x8304g.jpg

Na veľkom displeji v strede prístrojového panelu sa premietajú najrôznejšie informácie, ktoré sa dajú získať otočným ovládačom medzi prednými sedadlami (Menu, Média, Telefón, Navigácia, Rádio). Zároveň sa zobrazujú na prednom skle pred vodičom dôležité informácie - konkrétne: aktuálne dopravné značky (obmedzenie rýchlosti, zákaz predbiehania...), momentálna rýchlosť, nastavenie tempomatu a podobne. Kto chce, môže využiť alebo vypnúť systém stop&start.

bmw-320d-x8322g.jpg

Vo vonkajších zrkadlách signalizuje prítomnosť iného vozidla rozsvietenie výrazného trojuholníka, pričom zároveň zarezonuje veniec volantu, ak vodič vybočuje do dráhy iného vozidla. Na veľkom monitore sa taktiež zobrazujú (po zaradení spiatočky) všetky predmety za vozidlom, pričom sa objavia aj línie, ktoré sa po otočení volantu natáčajú do strán.

bmw-320d-x8320g.jpg

Navigácia je presná a vizuálne prehľadná. Čo sa týka rádia, dá sa predvoliť osem rozhlasových staníc alebo sa dajú vyhľadať otočným kotúčom. Otváranie, respektíve zatváranie kufra je elektrické. V batožinovom priestore sú k dispozícii rôzne úchytky, priehradky, vešiačiky, či sieťka.

bmw-320d-x8309g.jpg

Hoci predné sklo je malé a úzke, vodič má spoza volantu dobrý výhľad všetkými smermi. Prednú kapotu môžete otvoriť až po dvojnásobnom potiahnutí páčky, čím sa znižuje riziko otvorenia kapoty pri rýchlej jazde. Na dôležitý detail upozorňuje priamo výrobca: odťahovanie vozidla s jednou nadvihnutou nápravou môže spôsobiť zablokovanie kolies a to by mohlo poškodiť rozvodovku. Zadné, piate dvere sa otvárajú a zatvárajú elektricky.

bmw-320d-x8302g.jpg

Jazda s BMW je kapitola sama o sebe. Akcelerácia je výrazná, pritom plynulá, motor si ticho pradie aj pri vyšších otáčkach, v kabíne sa dohovoríte aj šeptom. Zotrvačnosť vozidla je mimoriadna, podvozok žehlí nerovnosti ako keby na ceste ani neboli. Na ostré brzdy sa môžete spoľahnúť aj v rizikovej situácii. Pri prejazde zákrut výdatne pomáha systém x-Drive, takže vozidlo je stabilné aj pri vyššej rýchlosti.

bmw-320d-x8303g.jpg

Avšak pozor: zdanie v prípade BMW klame, lebo kým v sedadle za volantom máte pocit úplnej istoty, fyzikálne zákony platia a rýchly nájazd do zákrut sa môže skončiť tragicky. Najmä v rukách neskúseného šoféra sa môže stať BMW náhle nevypočítateľné. Hoci v skutočnosti je to vynikajúce a bezpečné auto.

bmw-320d-x8312g.jpg

Miernym prekvapením pre nás bolo, že tempomat je nutné po každom naštartovaní opätovne aktivovať tlačidlom na ramene volantu. Prijali by sme trvalú aktiváciu tohto zariadenia po jednom stlačení tlačidla ako to má napríklad Renault. Dojazd 600 - 700 kilometrov (podľa štýlu jazdy) určite nie je nadpriemerný, no priebežná spotreba 4,7 litra nafty (s tempomatom, pri rýchlosti 100 km/h) znie veľmi priateľsky. Na diaľnici pri ustálenej rýchlosti 130 km/h to bolo 6 litrov a rovnaký priemer sme dosiahli aj v kombinovanom režime po skončení testu.

bmw-320d-x8310g.jpg

Jazdili sme na 18" pneumatikách 255-40. Jazdu s týmto BMW sme si vychutnávali na každom kilometri, tak ako s hociktorým z  jeho súrodencov. BMW radu 3 Touring so športovým balíkom M sa vzhľadom blíži k BMW M3. Jedným z jeho prvkov je športový podvozok M, znížený o 10 mm s tuhšími pružinami a tlmičmi. Dynamický charakter zvýrazňujú zliatinové disky s priemerom 18 palcov. Kombi z Mníchova nás jednoznačne nadchlo v plnej šírke - dizajnom, jazdnými vlastnosťami, úspornosťou i komfortom.

bmw-320d-x8317g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
BMW 320d x-Drive

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 380
Max. rýchlosť (km/h) 228
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,0)

Cena testovanej verzie 39 900 €
Najlacnejšia verzia 30 900 €

+ Výrazné plusy
Luxusný interiér, komfortná jazda
Úsporné, dynamické auto, výborné brzdy
Podvozok výborne tlmí nerovnosti
- Najväčšie mínusy
Nutnosť opätovnej aktivácie tempomatu
Vyšší prah sťažuje vystupovanie vzadu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri