Autotechna Racing Team pred novou sezónou
Červené Ferrari 308 GT4 Dino odjazdilo v minulej sezóne bez poruchy všetky preteky. Jazdec Jaro Baránek však nebol spokojný s výkonom motora. Preto hneď po ukončení sezóny, v novembri 2011 cestovalo Ferrari do Talianska.
Počas zimy odborníci, ktorí majú skúsenosti s opravami motorov Ferrari odhalili, čo motoru je. Zle nastavené rozdeľovače, karburátory, netesné ventilové sedlá a vydraté vodítka ventilov. Ako bonus tiekla vodná pumpa a kvapkal olej z rôznych miest motora. Hľadanie a vyrábanie nových súčiastok chvíľu trvalo aj v Taliansku a oprava sa pretiahla až do jari. Dnes je už motor kompletne pretesnený, sú namontované hlavy s novými sedlami, vodítkami aj ventilmi. Nastavovanie rozdeľovačov a karburátorov robil pán Paolo Lucca, ktorému prešli cez ruky stovky pretekárskych áut. Ako nám potvrdil, s dvoma rozdeľovačmi a štyrmi karburátormi, ktoré tento motor má si poradil za dva dni. Ferrari je opäť pripravené na preteky a je už naspäť vo Zvolene. Jaro Baránek s ním cestuje 14. a 15 apríla na okruhové preteky seriálu Histo-cup na Redbullring v Rakúsku, ktoré budú zároveň dobrou príležitosťou otestovať výkon motora a urobiť záverečné nastavenie pred prvými pretekmi do vrchu.
Ako je z priložených obrázkov jasné, počas zimy sa pripravovalo nielen Ferrari, ale aj samotný jazdec. Uvidíme, či tréningy s Ľadovymi medveďmi zlepšia jazdcovu kondíciu.
Jaro plánuje v sezóne jazdiť preteky do vrchu MSR, vybrané preteky Zóny strednej Európy historických vozidiel a tri okruhové preteky Histo-cupu.
Čaká ho náročná sezóna, v ktorej mu želáme veľa šťastia a úspechov.
Sám Jaro sa na preteky veľmi teší a rád sa stretne so svojimi fanúšikmi a hlavne fanúšičkami na pretekoch v depe.
Kto má záujem dostávať aktuálne informácie pred pretekmi a po nich priamo od Jara Baránka, pošlite mail na adresu baranek@autotechna.sk s textom Zaradiť do mailing listu. Ak vas niečo o pretekoch zaujíma, môžte mu napísať tiež.