Martin Koiš: "Možnosť prestúpiť do rally je celkom reálna..."
Aj v roku 2011 si na svoj účet pripísal majstrovský titul v kategórii plechových automobilov. Jazdí preteky automobilov do vrchu a občas sa objaví aj na rally... reč je o Martinovi Koišovi.
Maťo, ako dlho jazdíš na svojom Ford Focus a prečo si si pre pretekanie vybral práve toto auto?
Prvý Focus sme postavili na sezónu 2006, ktorý neskôr skončil v plameňoch a na sezónu 2008 sa nášmu teamu podarilo opäť postaviť rovnaký koncept Focusu pre PAV. Takže keď to zrátam sezóna 2011 bola už šiestou sezónou s Focusom. Dôvodov pre tento model bolo viac: správna veľkosť auta, marketingové aktivity Fordu na Slovensku, Focus vo WRC, ...
Auto bolo stavané iba na kopce alebo sa rozmýšľalo aj o inej disciplíne?
Náš Focus je len kopcový špeciál, ktorého konštrukcia neumožňuje využitie pre iné disciplíny. Na začiatku stavby nebolo myslené postaviť auto, ktoré by mohlo byť použité mimo PAV. Keď sme chceli postaviť jedno z najrýchlejších áut na kopce, museli sme celý projekt podriadiť potrebám kopcov.
Si s autom spokojný, aké úspechy ti prinieslo?
5 rokov Focusu na slovenských kopcoch = 5 titulov Majstra Slovenska
Ide o naozaj úspešne obdobie v mojej kariére vďaka veľmi podarenému Focusu. Okrem úspechov na domácich pretekoch, môžem prejaviť spokojnosť aj s pôsobením v medzinárodných pretekoch, kde sa náš Focus pohybuje na popredných miestach vo svojej skupine.
Okrem kopcov ťa občas vidíme už aj na rally, znamená to tvoju snahu prestúpiť ozaj do rally?
Postupne skúšam ako sa jazdi rally, snažím sa učiť a postupne zrýchľovať... Budúcnosť slovenských kopcov pri aktuálnom smerovaní nevidím príliš ružovo, takže možnosť neskôr prestúpiť do rally je celkom reálna.
Bola sezóna 2011 pre teba úspešná?
So sezónou som celkom spokojný, splnil som si predsezónne plány a získal už 9. titul Majstra Slovenska.
Môžeme od teba očakávať v novej sezóne 2012 nejaké zmeny?
Opäť to budú kopce a keď sa podarí aj zopár pretekov rally.
Ďakujeme za rozhovor
zt