Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Antara láka na zamatový chod motora

Friday, 24. 06. 2011 - 17:50, Ivan Václavík   

Antara láka na zamatový chod motora

Na tradíciu modelového radu Frontera, ktorý sa vyrábal v rokoch 1991 až 2003, nadväzuje Opel Antara. Kompletne zmenenú ponuku agregátov pre súčasnú Antaru tvoria dva naftové a jeden benzínový motor, pričom všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5 a zabezpečujú lepšie jazdné výkony pri zníženej spotrebe paliva a emisiách. Dve prevodovky (6-stupňová manuálna alebo automatická) sú tiež vyvinuté ako úplne nové.

opel-antara5147-g.jpg

Stratégia pre model Antara predpokladá v Európe predaj vyše 15 000 kusov v uvádzacom roku 2011; v ďalších rokoch sa plánuje predaj 20 000 kusov ročne. Očakáva sa, že približne 80 percent predaja pripadne na Veľkú Britániu, Nemecko, Taliansko a Rusko.

opel-antara016-a265331g.jpg

Zrejme najpredávanejším motorom bude turbodiesel s výkonom 120 kW (163 k) s podielom približne 75 percent z celkového predaja.

opel-antara5150-g.jpg

Vyskúšali sme si ho pri prezentácii Antary pre slovenských motoristických novinárov v malebnom prostredí Malých Karpat. Jednoznačne bol lepší ako benzínový, s ktorým sme takisto jazdili. Bližšie dojmy však zverejníme až po týždňovom testovaní v najbližšom čase - pravdepodobne v auguste.

opel-antara006-a268491g.jpg

Štvorvalcový turbodiesel 2.2 CDTI je k dispozícii vo dvoch výkonových modifikáciách. Základná so 120 kW (163 k) dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm, pričom môže byť v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies a s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. So spotrebou paliva 6,3 l/100 km (CO2: 167 g/km), akceleráciou z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximálnou rýchlosťou 189 km/h (všetko hodnoty platné pre verziu s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou), poskytne tento motor dostatočnú dynamiku.

opel-antara024-a267517g.jpg

Výkonnejší turbodiesel so 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý sa štandardne kombinuje s pohonom všetkých kolies, je k dispozícii s obidvoma druhmi prevodovky. Má ešte lepšie jazdné parametre (0 - 100 km/h za 9,6 sekundy; maximálna rýchlosť 200 km/h) a zároveň sa motor vyznačuje nízkou spotrebou paliva - podľa výrobcu 6,6 l/100 km a emisie CO2 175 g/km.

opel-antara001-a268484g.jpg

Alternatívou k naftovým motorom je benzínový štvorvalec 2.4 ECOTEC s výkonom 123 kW (167 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm, ktorý je k dispozícii s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou alebo s pohonom všetkých kolies v kombinácii s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Strohé údaje z katalógu hovoria, že akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 190 km/h.

opel-antara4357g.jpg

Spotreba paliva je 8,8 litra na 100 km a emisie CO2 206 g/km (verzia s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou). Nás však tento motor v stúpaní na Babu nepresvedčil, napríklad sme museli častejšie podraďovať - ale nepredbiehajme testom.

opel-antara031-a268517g.jpg

Elektronicky ovládaný systém pohonu všetkých kolies v Antare kombinuje výhody pohonu predných kolies - ako je napríklad nízka spotreba paliva - s trakčnými benefitmi pohonu štyroch kolies. Motor priebežne poháňa predné kolesá, avšak riadiaca elektronika systému kontinuálne monitoruje otáčky všetkých kolies na vozidle a reaguje na všetky podnety.

opel-antara009-a268230g.jpg

Ak kolesá prednej nápravy začnú preklzávať, systém plynule rozdelí časť krútiaceho momentu na zadné kolesá. Podľa situácie a adhéznych podmienok sa pomer krútiaceho momentu mení od 100 percent na prednú nápravu až po 50 percent na každú z dvoch náprav.

opel-antara005-a268488g.jpg

Úpravy podvozka na zvýšenie aktívnej bezpečnosti zahŕňajú vylepšený systém ABS, štandardne doplnený systémom Hill Start Assist (HSA), ktorý zabraňuje samovoľnému pohybu vozidla pri rozjazde do svahu. Medzi prednosti tohto auta, vhodného najmä do stredne ťažkého terénu, patrí aj výborná akustika každého z motorov, takže sa dá i pri vyšších rýchlostiach bez problémov počúvať rádio.

opel-antara5148-g.jpg

Importéra potešil počiatočný záujem o Antaru 2011; už v prvom mesiaci predaja prijal Opel na Slovensku 40 objednávok. Jeho podiel na slovenskom trhu za 5 mesiacov vzrástol na 4,7 % a značka postúpila do prvej desiatky (na 8. pozíciu).

Pre potenciálnych záujemcov už môžeme zverejniť aj ceny: základná verzia s benzínovým motorom a predným pohonom vo výbave Essentia stojí 19 600 €, najviac zaplatíte za diesel 2,2 CDTi s pohonom 4x4 a výkonom 184 k, a to 30 100 €.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri