Africa Eco Race 2012: 8. etapa
Siedma etapa Africa Eco Race 2012 bola podobná tej úplne prvej. Hoci mala 377 km, čas sa na nej nemeral. Posádky sa z Maroka presunuli do Mauretánie, kde si užili, samozrejme pracovne, deň voľna. Po ňom však prišlo pravé africké dunové peklo, z ktorého nikto nevyviazol bez ujmy.
Jedenásť jazdcov vyrazilo na trať pekne spolu, do cieľa sa však dostávali jednotlivo a niektorí sa doň ešte nedostali vôbec. Opäť to bol Oscar Polli, kto cieľovú čiaru preťal v jednej strope prvý. Zaznamenal svoje štvrté etapové víťazstvo a posilnil svoju pozíciu na čele. Norbert Dubois na druhom mieste mal čas o 32 minút horší než taliansky súper. Tretí dorazil Xavier Moreau, jeho čas už prekročil hranicu ôsmich hodín. Títo traja jazdci sú v rovnakej postupnosti zoradení aj v priebežných výsledkoch, Polli má k dobru hodinu na druhého Duboisa.
Ôsma etapa ponúkla rozmanitý terén, vrcholom dňa však jednoznačne bolo zdolávanie dunových polí. Zapotili sa v ňom všetci, nikto sa nevyhol hádzaniu lopatou. Dokonca aj profesorsky jazdiaci Jean-Louis Schlesser uviazol na malej dune. V cieli bol unavený, ale prvý. A na dlhú dobu aj jediný. Až po vyše dvoch hodinách sa na obzore zjavilo ďalšie osobné auto. Nikto by si netrúfol povedať že to bude postaršia, v predošlých dňoch pováľaná Toyota Erwina Imschoota. Aj ďalšia posádka v cieli sa v popredí dovtedy príliš neukazovala. Tunisan Salim Kamoun bol zakrátko nasledovaný hlúčikom ďalších, v ktorom boli aj Eric Radet či Jean-Noel Julien, jazdci z druhej desiatky.
Najbližší Schlesserov súper Régis Delahaye nocuje v púšti, jeho šance sú načisto zmarené. Na uvoľnené druhé miesto celkovo postúpil v etape ôsmy Jacky Loomans, od prvej priečky ho delí takmer tri a trištvrte hodiny.
Tam kde zapadne osobák, má ťažký kamión len malú nádej nenasledovať jeho osud. Samozrejme, kamióny majú tú výhodu, že môžu meniť tlak v pneumatikách za jazdy priamo z kabíny. Čím jemnejší piesok, tým lepší je čo najnižší tlak. Ak však „odfúknete" príliš, môžete dopadnúť ako Tomáš Tomeček - so štyrmi prázdnymi kolesami. Vďaka tomu stratila česká posádka 20 minút vyhrabávaním auta. Napriek tomu zaznamenala oranžová Tatra druhý najlepší čas medzi autami. Áno, rýchlejší bol len Schlesser.
Elisabete Jacinto vykopávala svoj MAN častejšie a dlhšie než jej mužský oponent a strata, z ktorej posledné dni uberala cenné minúty, opäť narástla o viac než hodinu.