Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Zo zasadnutia Svetovej rady FIA

Wednesday, 23. 06. 2010 - 19:56, Katarína Ďurecová   

Zo zasadnutia Svetovej rady FIA

Dnes bolo v Ženeve na programe zasadnutie Svetovej rady FIA, kde sa okrem iného rozhodovalo aj o záležitostiach WRC a ostatných rally šampionátov pod hlavičkou FIA.

Aj napriek rôznym rečiam ohľadne pridania ďalších podnikov ku kalendáru, ktorý bol schválený na zasadaní v apríli, sa už nič meniť nebude. Budúcoročný kalendár tak bude pozostávať z 13-tich podnikov a žiadny prípadný 14-ty alebo 15-ty nebude pridaný, čo znamená, koniec nádejí, že by do kalendáru mohla pribudnúť rally Monte Carlo alebo poľská rally. Budúci rok sa teda v kalendári objavia tieto podniky: Švédsko, Mexiko, Portugalsko, Jordánsko, Taliansko, Argentína, Grécko, Fínsko, Nemecko, Austrália, Francúzsko, Španielsko a na záver Veľká Británia. Z tohtoročného kalendáru teda budúci rok neuvidíme rally Nového Zélandu, Bulharska a Japonska.

Luboš Kubele;jg4pplz32.jpg

Dôležitou vecou je povolenie viacerých dodávateľov pneumatík. Končí tým pádom monopol značky Pirelli a tímy môžu dostávať pneumatiky od koho chcú. Toto ale neplatí pre J-WRC, kde bude naďalej jednotný dodávateľ.

Vladislav Maschl;img-0719.jpg

Rozhodne nečakanou zaujímavosťou z tohto zasadania je, že bolo s okamžitou platnosťou schválené, že okrem mena jazdca musí byť na súťažných autách WRC aj meno spolujazdca. To isté platí aj pre regionálne rally pod hlavičkou FIA. Podľa tohto nariadenia teda by teda mali byť mená spolujazdcov na bočných oknách áut už v Bulharsku.

Vladislav Maschl;img-7354.jpg

Taktiež FIA vypísala tender na jednotného dodávateľa prevodovky, ale nikto nesplnil kritériá k spokojnosti FIA a tým pádom jednotný dodávateľ nebude. Čo sa týka regionálnych súťaží, tak v rámci šetrenia nákladov je povolené v s2000 autách používať motor 1,6 turbo.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri