Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Zo Zaluže do Zvolena

Sunday, 04. 10. 2009 - 18:31, T. Szabosi   

Zo Zaluže do Zvolena Ďalšie podujatie PAV sa po mesačnej prestávke presťahovalo do poľského Wujskie kde sa po prví krát uskutočnili preteky zaradené do Majstrovstiev Slovenska.

V krásnom slnečnom počasí sa na štart postavilo len 24 Slovenských jazdcov.

Tibor Szabosi;_dm30030.jpg

Trať dlhá 4,8 km bola nesmierne náročná na techniku auta. Najväčšia novinka, s ktorou sa na našich kopcoch nestretávame bol retardér.

V sobotňajších tréningových jazdách sme sa zoznámili s kopcom a tak sme sa mohli sústrediť na ostré jazdy. V obidvoch jazdách sme skončili na ôsmom mieste absolútne a štvrtom v skupine E1. Už sme sa tešili na nedeľňajšie ostré jazdy pred kulisou aká sa len tak nevidí.

Tibor Szabosi;_dm32343.jpg

A ako to videl jazdec Marián Gróf: „V nedeľu som chcel zopakovať umiestnenie zo soboty, ale technika bola proti. Už v druhej tréningovej jazde sa ozvala rana z prednej časti vozidla, nevedel som či je to motor alebo prevodovka. Po príchode do servisu sme zistili že máme dieru v prevodovke a tým sa naše nádeje na dobré umiestnenie skončili. Keďže ďalšie preteky budú už o týždeň tak sme sa ihneď zbalili a vydali na cestu domov. Ešte v nedeľu večer sme rozobrali prevodovku, a zistili krutú pravdu – na štvrtom prevodovom stupni chýbali 2 zuby a na piatom stupni tri, čo neveštilo nič dobré.

Tibor Szabosi;_dm30472.jpg

V pondelok som hneď kontaktoval Petra Bartáška, ktorý nám v rekordnom čase za tri dni vyrobil všetky ozubené kolesá. Vo štvrtok som na otočku spravil Sukorady pri Mladej Boleslavi a okolo polnoci po bleskovej práci mechanikov som skúšal prevodovku v aute.

A tak sme sa mohli v piatok ráno vydať na cestu so smerom Ostrá Lúka.“

Tibor Szabosi;_dm30106.jpg

Ostrá Lúka sa niesla v znamení horúceho počasia, posledných a najdôležitejších súbojov o majstrov SR v jednotlivých triedach. Marián Gróf už po poľskom preteku bol majstrom v skupine E1-1600. V skupine E1 po celú sezónu zvádzal súboje s Gustom Podhájeckým a Milošom Kolenom ml. no ani v sobotu ani v nedeľu sa mu ich nepodarilo predbehnúť a tak na konci sezóny skončil na 6 mieste skupiny E1. V sobotu Marián obsadil celkové 11. miesto za Gustom so stratou 0,18 stotín. V nedeľu Gusto už nejazdil, no veľmi dobre zatiahol Jozef Béreš st. a Martin Rondík a tak sme skončili na 13. mieste.

Tibor Szabosi;_dm32987.jpg

„S pretekom som veľmi spokojný, hlavne v tom, že technika fungovala, aj rýchla oprava z predchádzajúceho týždňa bola úspešná. Prvé jazdy oboch dní boli náročné, keďže sa jazdilo za dosť studeného počasia no neskôr som sa začal zlepšovať o čom svedčili aj moje časy. Mojím cieľom bolo prekonať čas 1:30 no to sa mi nepodarilo. Najlepší čas som mal 1:30,040 v druhej ostrej jazde v sobotu. Veľmi ma prekvapilo že som spravil lepší čas ako pred dvoma rokmi na SUZUKI IGNIS S 1600 a len o 0,674 tisícin som zaostal za časom ktorí som zajazdil v roku 2006 na ŠKODE OCTAVIA KIT CAR.

Tibor Szabosi;_dm30790.jpg

Na záver by som chcel poďakovať majiteľom firmy A-AUTO s.r.o., sponzorom, mechanikom a rodine za podporu počas celej sezóny 2009. Ešte raz Ďakujem.

Sezóna je za nami, 30. septembra sme zaviezli auto na autosalón Nitra do stánku Castrol a potom začneme s prípravami do ďalšej sezóny, ktorá bude dúfam ešte úspešnejšia.

Alena Grófová






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri