Čo chystá CR Racing Team?
V malej, pomerne nenápadnej dielni v širšom centre Bratislavy sa niečo chystá. Pred vchodom je zaparkované sivé, dalo by sa povedať, že úplne vykuchané Subaru s anglickou ŠPZ. Zatiaľ to tak možno nevyzerá, ale sú s ním veľké plány. Pán Ctirad Rozum, predstaviteľ CR Racing Team-u nám ochotne porozprával, na čom sa v jeho dielni pracuje a aké má dojmy z uplynulej sezóny.
Všetko sa tu teraz točí okolo Subaru Impreza GTI STI. Ide o jazdené „civilné“ auto pochádzajúce z Japonska, ktoré je momentálne podrobené rozsiahlej prestavbe. Keď bude hotové, stane sa z neho druhé pretekárske Subaru tohto tímu v triede „S“. Jeho srdce tvorí dvojlitrový motor, ktorý disponuje podľa technických údajov výrobcu silou 280 koní, po doladení výfuku si však mechanici trúfajú „túto čriedu pod kapotou“ posilniť zhruba o ďalších 20 „koníkov“. Pravdou je, že má ťažší prevodový stupeň, čo ale celkom vyhovuje, pretože auto bude určené okrem pretekov do vrchu aj na okruhy.
Pán Rozum prezradil, že pôvodne uvažovali o BMW, ale po zmenách medzinárodných pravidiel sa napokon rozhodli pre túto štvorkolku. Celá prestavba a príprava si ešte budú vyžadovať množstvo práce, umu a financií, pretože sa musí (okrem iného) prerobiť aj pravostranné riadenie. Keď sa všetko šťastne podarí, bude sa „na čo tešiť“ (alebo „čoho obávať“). CR Racing Team sa chystá v novej sezóne na štart postaviť dve autá. A kto bude druhý jazdec? To zostáva zatiaľ „firemným tajomstvom“ tejto stajne.
Čo sa týka uplynulej sezóny, tím sa v podstate nemá na čo sťažovať. Auto (samozrejme tiež Subaru) slúžilo veľmi dobre, bolo rýchle a spoľahlivé (čo sa o predchádzajúcom Peugeot-e žiaľ nedá povedať). Výsledky dopadli tiež podľa očakávaní - v rámci možností a momentálnej situácie v triede. Aj keď ich Subaru nemalo z pohľadu kubatúry a výkonu v tejto sezóne adekvátneho primeraného konkurenta, dosiahnuté časy boli lepšie, ako po minulé roky v tejto kategórii. Tím však pociťuje ako technický hendikep fakt, že sa u nás v triede „S“ môžu používať iba „civilné“ pneumatiky. Celkovo sa dá skonštatovať, že Ctiradovi „sedia“ viac technické trate (ako napríklad Ostrá Lúka, Jankov vŕšok a pod.), kde sú určujúce skôr schopnosti jazdca a nie len sila motora.
Autosportfoto.sk želá CR Racing Team-u veľa trpezlivosti a elánu pre úspešné dokončenie nového Subaru a vydarenú novú sezónu.