Zbavte Ferrari práva veta!
Tento týždeň sa v Londýne stretlo vedenie F1 (Liberty Media) najprv s promotérmi veľkých cien a o deň neskôr aj so šéfmi tímov F1. Oficiálne stanovisko zverejnené nebolo a tak zbierame kusé informácie.
Vo formule jeden máme iba desať tímov. Dospieť k dohode je však prakticky nemožné. Navyše jeden z tímom si pred rokmi vyboxoval právo veta! Áno, Ferrari. A tento milý, červený tím vystrkuje pazúriky (či kopytá?) kde sa len dá, ak mu niečo nevonia.
Ani v Londýne to nebolo inak. Bývalý šéf Ferrari a dnešný prezident FIA, Jean Todt (ktorý mal v tomto práve veta svoje prsty), dnes tvrdí, že Maranellu bude treba toto vetovacie právo odobrať.
Zatiaľ však je všetko po starom. Keď Ross Brawn (tiež bývalý ferrarista) teraz navrhol zjednodušiť dizajn predného krídla, tak Arrivabene pohrozil, že to budú vetovať. A tak aj naďalej budeme mať predné krídla podobné dokonale plisovanej sukničke top modelky. Naopak Ferrari navrhlo zjednodušiť zadné lišty zadného krídla a ostatní to odsúhlasili.
Zaujímavé je, že neprešiel návrh RedBullu na zvýšenie počtu motorov znova na štyri na sezónu. Býčkovia to navrhovali od nasledujúcej sezóny. McLarenu prešiel návrh na úpravu deflektorov a zmeny máme aj pri vážení monopostov. Tie sa teraz budú vážiť bez pretekára a na pilota sa bude počítať 80 kg. Keď bude pretekár ľahší, ako 80 kíl, tak ho dovážia závažím!
Hovorilo sa vraj o rozpočtovom strope aj o prípadných ďalších zmenách aerodynamiky. Nič detailnejšie sa však na svetlo sveta nevynieslo (zatiaľ). Zachytili sme však aspoň informáciu o novom displeji, ktorý bude po vzore IndyCar umiestnený na aute a bude uvádzať číslo a skratku mena pilota.