Ak chceme zisky, musíme investovať
Spomínate si na F1 promo podujatie v uliciach Londýna pred vlaňajšou GP Anglicka? Sean Bratches tvrdí, že ich bude viac. A ako to bude s TV prenosmi?
„Potrebujeme byť bližšie k ľuďom," chápe marketingový šéf F1, Sean Bratches. „Ak máme biznis a neinvestujeme do marketingu, do komunikácie, no nových platforiem a pravidiel, tak začneme strácať." Konečne si uvedomuje nové vedenie zastrešené Liberty Media Group a okrem zmien vo vysielacích formátoch a ataku sociálnych sieti chce ísť s formulou jeden viacej medzi ľudí.
„V prípade TV práv sa nám stretávajú dva protipóly. Ak chceme produkovať zisky, tak nemôžeme vysielať zadarmo. Na druhej strane, ak vysielame zadarmo, tak rozširujeme fanúšikovskú základňu a popularizujeme náš šport. V niektorých krajinách funguje model, kde je asi tretina prenosov neplatená. Toto vidím, ako správne smerovanie. Špeciálny prípad je Nemecko, kde aj naďalej vysielame voľne na RTL," potvrdzuje Bratches.
Pokiaľ ide o promo akcie, tak podobnú tej v Londýne chce Bratches zorganizovať v Berlíne, Marseille, na Miami, v Miláne, či v Šanghaji. „Kontakt s publikom je veľmi dôležitý," pokračuje Sean Bratches. „Vysiela ľuďom správny signál."