X-Raid a Monster Energy spojili sily
Monster Energy a X-Raid pred Dakarom 2011 spojili sily a vytvorili Monster Energy X-Raid Team. Nemecký tím do súťaže vyráža v doteraz najsilnejšej zostave siedmych vozidiel, tri z nich podporuje výrobca energetického nápoja.
Najväčšie nádeje vkladá tím do najúspešnejšieho jazdca v histórii Dakaru, deväťnásobného víťaza Stéphane Peterhansela. Od francúzskej legendy nemožno čakať nič iné, než útok na jubilejné desiate prvenstvo. K nemu mieril už tento rok, jeho snahu však zhatili technické problémy. Ukázal však, že dokáže držať krok s dominantnými Volkswagenmi.
V tomto roku sa oba favorizované tímy v priamej konfrontácii nestretli, nijako to však neznižuje hodnotu dvoch Peterhanselových víťazstiev na Baja España a Marockej rally. Navigovať na Dakare ho bude tradične Jean-Paul Cottret, nerozlučnú (a mimoriadne úspešnú) dvojicu tvoria už od roku 1999. Posádka Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret štartuje s číslom 301.
Čokoľvek adrenalínové nie je Guerlainovi Chicheritovi cudzie. Štvornásobný majster sveta v extrémnom lyžovaní sa na Dakare objavil po prvý raz v roku 2005. Už nasledujúci rok si ho do tímu X-Raid vybral Sven Quandt. Minulý rok vyhral dve súťaže Svetového pohára FIA a zaslúžene sa stal jeho držiteľom. Dakar 2010 ukončil na piatom mieste, za tímovým kolegom Peterhanselom. Piaty bol aj na Marockej rally, generálke pred vrcholom sezóny.
Na sedadlo spolujazdca sa posadí Michel Périn, bezpochyby jeden z najskúsenejších navigátorov v cross country rally. V zbierke má päť víťazných trofejí zo Svetového pohára a tri dakarské prvenstvá. Rok 2009 zahájil ešte ako súper svojho terajšieho tímu, v tom istom roku však preň získal aj prvé víťazstvo na Baja España. Štartové číslo posádky Guerlain Chicherit / Michel Périn je 305.
Jeden z najpopulárnejších poľských športovcov a najúspešnejší Poliak v histórii Dakaru je Krzysztof Hołowczyc. Bývalý majster Európy a viacnásobný národný šampión v rally zaznamenal svoj najlepší dakarský výsledok v roku 2009, kedy mu patrila piata priečka. Prvý štart s BMW mu vyniesol tretie miesto na Marockej rally. V tomto roku zvíťazil v hodnotení Medzinárodného pohára baja súťaží, paradoxne však s konkurenčnou značkou Nissan.
Jean-Marc Fortin je v službách Krzysztofa Hołowczyca od roku 2006. Tohtoročný Dakar bude mať pre Fortina pikantnú príchuť, keďže ako člen zoskupenia X-Raid bude bojovať proti vlastnému tímu Overdrive Racing. Poľsko-belgická posádka vo farbách tradičného sponzora Orlen odštartuje s číslom 307.
Argentínčan Orlando Terranova sa v tíme X-Raid predstavil v roku 2008. Účinkovanie na Dakare 2009 ukončil haváriou, neskôr sa však tešil z víťazstva na Tuniskej rally. V tomto roku zbehol ku konkurencii, druhý juhoamerický Dakar dokončil na deviatom mieste. Generálny partner celej súťaže, mobilný operátor Personal je zároveň sponzorom Orlanda Terranovu.
Filipe Palmeiro bol pri tuniskom úspechu Terranovu a spoločný priestor v aute budú zdieľať aj teraz. Počas Dakaru 2010 pôsobil v rovnakom tíme ako jeho súčasný pilot a skončil len o jednu priečku nižšie. Orlando Terranova a Filipe Palmeiro budú mať na aute číslo 309.
Jeden z najväčších tímov Dakaru 2011 má vo svojich radoch aj zástupcu najväčšej krajiny sveta. Leonid Novickij pôsobí v tíme druhým rokom. Za ten čas stihol úspešne dokončiť oba Dakary, zotavil sa z ťažkej havárie, v roku 2010 vyhral dve súťaže Svetového pohára a aj pohár samotný.
Andreas Schulz začínal pred mnohými rokmi ako mechanik, v súčasnosti je špičkovým navigátorom. K víťazstvu na Dakare doviedol Juttu Kleinschmidt a Hiroshi Masuoku, v prvej desiatke sa okrem toho objavil ešte sedem krát. Rus Leonid Novickij a Nemec Andreas Schulz majú štartové číslo 311.
Tretím jazdcom s podporou Monster Energy je Portugalčan Ricardo Leal dos Santos. Svoju dakarskú históriu zahájil v roku 2003 na quade. O dva roky neskôr sa stal majstrom sveta v hodnotení quadov. V tom čase už koketoval s prechodom k autám, Dakar 2005 dokončil na 70. mieste. Nasledujúce dva ročníky absolvoval bez navigátora, v 2006 vyhral klasifikáciu sólo jazdcov. So starším BMW X5 CC súťažil od roku 2008, na zatiaľ poslednom Dakare bol najlepším súkromníkom. Prvým zoznámením sa s BMW X3 CC bola účasť na Marockej rally, kde skončil siedmy.
Navigovať dos Santosa bude krajan Paulo Fiúza. Na poste spolujazdca sa stal národným majstrom v triede T1 za rok 2003, o päť rokov neskôr bol druhý v triede T2. Ricardo Leal dos Santos a Paulo Fiúza si na snehobiele BMW nalepia číslo 313.
Siedmym členom silného tímu je Stephen Schott. Spoluzakladateľ spoločnosti KS Tools odštartuje, ako zvyčajne, vo farbách svojej firmy. Roky súťaženia za volantom Mitsubishi z neho spravili skúseného jazdca, na púštnej rally Desert Challenge sa tri razy umiestnil v druhej desiatke hodnotených. Na Dakare 2010 bol klasifikovaný na 26. mieste.
Holm Schmidt je verným spoločníkom Stephena Schotta od roku 2005. Nastávajúci Dakar bude ich prvým súťažným štartom s BMW. Patrí im štartové číslo 321.