Vzostup i pád Petra Liptáka v Limanovej
Pretekmi automobilov do vrchu v Poľskej Limanovej odzvonilo prvej polovici tohtoročnému slovenskému šampionátu. Na štarte poľských pretekov reprezentoval L Racing Team Peter Lipták na Mitsubishi Lancer EVO VIII.
Pred uplynulým víkendom sme vás informovali o tom, že do Poľska cestuje L Racing Team z Krásnohorského Podhradia s dvojicou jazdcov. Človek mieni, život však mení a tak na štart pretekov automobilov do vrchu sa postavil nakoniec iba Peter Lipták a Jozef Béreš mladší ostal doma. „Pred odjazdom na preteky, pri poslednej kontrole techniky začal vynechávať motor na Audi Quattro S1. Navyše sa ukázalo, že začína odchádzať aj spojka. Na poriadnu prípravu však už nebolo dostatok času a tak Ďodi musel tieto preteky vynechať. Do Poľska tak cestoval za L Racing bojovať iba Peter," odštartoval rozprávanie o víkende v Limanovej Ján Lipták, manažér tímu.
Po obhliadke pretekárskej trate, v sobotu od rána začali tréningové jazdy. Už tie však boli dosť často prerušované, či už z dôvodu technických porúch vozidiel, ale aj z drobných, či vážnejších havárií, ktoré na týchto pretekoch nie sú ničím výnimočným. Po odjazdení dvojice súťažných jázd Petrovi Liptákovi patrilo v silnej konkurencii druhé miesto v skupine A, ale aj triede A nad dva litre. „Dnešok bol dobrý, viac menej všetko klapalo a aj mne táto veľmi rýchla trať sadla. Som spokojný, za mojim chrbtom ostalo viacero podstatne silnejších vozidiel," hlásil po sobotňajšej druhej ostrej jazde Peter Lipták.
Nedeľa, to bol oproti sobote organizačne podstatne horšie zvládnutý deň. Neustále prerušovanie pretekov, posúvanie jedinej ostrej jazdy stále viac k večerným hodinám nikomu na pokoji nepridalo. Navyše, keď už konečne Peter vyštartoval na trať, organizátor ho dokonca dva krát zastavil, čo znamenalo opakovanie štartu. „V nedeľu radšej keby som na pretekoch ani nebol. Najskôr nám začalo haprovať turbo, náhradné sme však zo sebou nemali, tak sme vymontovali turbo z tréningového auta a použili ho do súťažného. Potom sa preteky začali neskutočne naťahovať a namiesto na poludnie, sme do ostrej jazdy štartovali až podvečer. Pri mojom prvom štarte ma v hornej časti trate zastavila červená vlajka, samozrejme nasledovalo stiahnutie na štart, ktorý som opakoval. V druhom prípade som prešiel asi o sto metrov ďalej a zase som dostal červenú. Nasledoval opäť návrat na štart. Pri treťom vyštartovaní mi však odišlo to náhradné turbo a tak som sa do cieľa doslova doplazil, čoho výsledkom bol tretí čas od konca. Po pretekoch som bol ešte vybratý aj na záverečnú technickú kontrolu, kde na mojom vozidle zistili turbo od iného výrobcu ako je povolené. Skončilo to vylúčením. Bola to svojím spôsobom moja blbosť, keďže sme si neuvedomili, že v tréningovom aute je turbo od iného výrobcu. Stalo sa a ja beriem vinu na seba. Jedno je však už dnes isté. Na budúci rok na tieto preteky určite nepôjdem, nie preto, že som bol vylúčený, ale z dôvodu nezvládnutej organizácie," vysvetlil všetko čo sa v nedeľu na pretekoch udialo Peter Lipták.
L Racing Team po pretekoch v Limanovej čaká príprava viacerých vozidiel na Dobšinský kopec a následne na Rally Tatry.
L Racing, Miro Majláth