Drotár v Limanowej: Nájsť spoločnú cestu...
Igor Drotár si napriek ťažkostiam s novým autom odniesol z pretekov do vrchu v poľskej Limanowej (22.-23. júna) víťazstvo a ďalšie cenné trofeje.
Keď sa jazdec spojí so svojím autom, vzniká vzťah. Tie skutočné nezačínajú len láskou na prvý pohľad; treba sa spoznať, pochopiť, vyladiť zádrhele a výjsť na spoločnú cestu v správnom rytme. Igorovi Drotárovi sa do rúk konečne dostala jeho nová láska. Na kopci v Limanowej si jeden odskúšal toho druhého...
„V Limanowej sme chceli uskutočniť to, čo sa nám nepodarilo na Jahodnej: vyskúšať si náš nový kopcový špeciál," začal Igor svoje rozprávanie. „Zišla sa tu veľmi dobrá a silná konkurencia, plná vozidiel našej triedy E1. Auto došlo v poriadku a celý natešený som sa chystal na prvý voľný tréning. Boli to prvé skutočné kilometre na tomto aute. Mechanici mi odporučili vyskúšať najprv mapu motora na mokro - ktorá ponúkala zhruba 400 konských síl," hovorí Igor. Aký bol teda prvý dojem? „Auto sa nerozbehlo ideálne, no jazdu som absolvoval v poriadku, aj keď môj dojem bol tlmený práve slabším výkonom motora. Druhú jazdu sme teda skúsili so „suchou" - takmer 600-koňovou mapou. Na štarte opäť niečo haprovalo, no napokon sa auto ako-tak rozbehlo. Po pár kilometroch však prestalo radiť. Musel som si povoliť pásy, aby som dočiahol na malú, rezervnú páku. Tá navyše radí proti logike - vyšší stupeň zaradíte sekvenčne od seba, nižší k sebe. Nevedel som sa tak sústrediť na plynulú jazdu, no celkový pocit z auta bol dobrý, rovnako aj dosiahnutý čas."
Láska na prvý pohľad? Určite áno. No prvý spoločný „dialóg" nebol zrovna najjednoduchší. Išlo však do tuhého a jazdci sa chystali na prvé ostré jazdy. Hovorí opäť Igor Drotár: „Začali ostré jazdy. Idem odštarovať, no zrazu sa nedokážem pohnúť z miesta. Napokon auto nejako vyštartovalo a po chvíli rovnaký problém - prestáva radiť. Prešiel som znovu na manuálne radenie. Z auta som mal navyše pocit, že kilometer po kilometri stráca výrazne na výkone. Konečný čas nebol bohvieaký," okomentoval prvú meranú jazdu prešovský pretekár.
Prišlo druhé kolo jázd: „Na druhej ostrej jazde som mal v polovici kopca pocit, že stratím výkon absolútne. Skúšal som meniť rôzne nastavenia. V momente, ako som prepol na mokrú mapu, auto sa pozviechalo a jazdu dokončilo v poriadku. Bol som však sklamaný," skonštatoval Igor. „Uvažovali sme, v čom môže byť problém. Na výkonnejšej mape odpája pri 4000 otáčkach alternátor a to mohlo spôsobiť úbytok napätia na nesprávnych miestach. Odpájanie sme pred nedeľňajšími jazdami vypli a čakali, čo to spraví."
Sobotňajšie priaznivé počasie vystriedal v nedeľu ráno dážď. Igor Drotár: „V nedeľu ráno som odštartoval voľný tréning s mokrou mapou. Vyšiel som hore s celkom dobrým časom. Rozhodol som sa, že túto mapu už nechcem a odjazdím aj mokrú trať so 600-koňovou verziou: mám predsa konečne silné auto a je nezmysel súťažiť s nižším výkonom."
A tak prišlo posledné testovanie/súťaženie s poslednými ostrými jazdami: „Čo čert nechcel - opäť som sa nevedel poriadne pohnúť z miesta, no potom to už išlo v poriadku. Auto dokonca aj radilo bez problémov. Až na to, že od štvorky vyššie radilo akoby so zdržaním, na čom sme v konečnom dôsledku veľmi strácali. S priemernou rýchlosťou cez 130 km/h som práve využíval predovšetkým 4., 5. a 6. prevodový stupeň..."
Koniec dobrý, všetko dobré: Igor vyhral slovenskú časť šampionátu a v absolútnom hodnotení skončil na treťom mieste, za nezadržateľným víťazom Tomaszom Nagórskim (odstup 7,210 s) a druhým Andrzejom Szepieniecom, od ktorého ho delili len dve desatiny sekundy. Podľa Igora - nebyť všetkých problémov, mohol byť odstup od Nagórskeho len 2-3 sekundy. Blíži sa však Dobšiná a šanca dobehnúť zameškané. „Napriek všetkému auto na mne zanechalo veľmi dobrý dojem, aj podvozkovo a aj tým, ako sa ku mne správalo: hneď sme si porozumeli, jeden druhého sme si začali vážiť a rešpektovať sa. Boli to jeho prvé kilometre a detské choroby určite vychytáme. Mechanici sľúbili, že do Dobšinej problémy vyriešia. V tom prípade som presvedčený o tom, že môžeme bojovať o popredné umiestnenia," dodal na záver Igor Drotár.
Najbližšími pretekmi automobilov do vrchu bude slávny Dobšinský kopec, 20. a 21. júla.
Martin Trenkler/RPM