Víťazný vstup Jureňu do novej sezóny
Preteky automobilov do vrchu otvárali slovenskú kopcovú sezónu spoločným podnikom s rakúskym Rechbergom. Peter Jureňa, z tímu EVO sport, znova potvrdil, že stále patrí medzi najužšiu európsku špičku.
Predstavovať jedného z najúspešnejších slovenských kopcových pretekárov netreba dokonca ani v zahraničí, čo potvrdili rakúski fanúšikovia svojou spontánnou reakciou na ohlásenie Jureňovho meno. „Chodím tam už asi dvadsať rokov a už si ma pamätajú,“ vraví stále skromný Púchovčan. Že to nebude len jeho účasťou, však Peter potvrdil aj svojim tohtoročným výkonom.
„Víkend začal veľmi pozitívne a v sobotňajších tréningoch sme nemali žiadne problémy. Naše Mitsubishi Lancer Evo IX, ktoré nám pripravuje Srnka Motorsport, fungovalo výborne a aj preto som sa tešil na nedeľňajšie súťažné jazdy. Azda jedinú vrásku nám robila obava o hlásené premenlivé počasie, no to nakoniec neprišlo a všetky jazdy sme odjazdili na suchu,“ približuje nám dianie závodného víkendu MSR PAV v Rechbergu Peter Jureňa, štartujúci v tíme EVO sport.
„V nedeľňajšej prvej súťažnej jazde, ktorá sa išla dopoludnia, ma nemilo prekvapilo správanie sa mojich nových pneumatík. Prakticky stále používam osvedčenú zmes Pirelli, no teraz vôbec nefungovala. Snažili sme sa pochopiť prečo a nájsť riešenie pred druhou súťažnou jazdou,“ vysvetľuje Peter, na ktorého sa na tisícinu identickým časom, dotiahol jeho rival Filip Sajler.
„Rozhodli sme sa, že skúsime podhustiť pneumatiky, aby sa skôr zahriali a prebudili k životu. Asi polhodinu pred štartom popoludňajšej súťažnej jazdy vykuklo aj slnko a trať trochu zohrialo. Neviem, či sa tá guma prebudila po prvej jazde, alebo to bolo tými teplotami, ale zrazu pneumatiky začali fungovať a výsledok v cieli bol o asi 2,5 sekundy lepší, ako ten z prvej jazdy. V súčte časov som sa tak svojim súperom odtrhol.“ To znamenalo, že Peter Jureňa zvíťazil vo svojej Skupine N nielen v hodnotení MSR PAV, ale aj v hodnotení EHC.
Výsledok bol teda doma, ale otázniky stále zostali. Až v pondelok po pretekoch preto pilot tímu EVO sport konzultoval správanie sa pneumatík so svojim pražským dodávateľom. „Zistil som, že máme síce nové gumy, ale starší ročník. Možno dlhším uskladním sa zmenila ich konzistencia a správanie. Za tých pár metrov, ktoré máme na štart v Rechbergu sa gumy nemali kde zahriať. Uvidíme, ako sa budú správať v poľskej Zaluži, kde je dosť priestoru na zahriate pneumatík pred nájazdom na štart,“ uvažuje už dopredu skúsený Púchovčan, ktorý na druhý podnik sezóny v Zaluži bude nastupovať z pozície priebežného lídra v Skupine N.
„Celkovo môžem zhodnotiť rakúsky víkend ako veľmi pozitívny,“ bilancuje v paddocku uznávaný Púchovčan. „Milo ma prekvapilo, koľko Slovákov tentoraz v Rakúsku štartovalo. V paddocku vládla veľmi príjemná atmosféra a okrem technického problému, ktorý mal Mičko, už nikto ďalší technický problém nemal a všetci odsúťažili. Považujem preto úvodný podnik slovenského kopcového šampionátu za veľmi vydarený a verím, že v takejto pozitívnej atmosfére sa ponesie aj zvyšok sezóny.“
MSR PAV 2019 dva týždne po svojom úvodnom podniku v Rakúsku pokračuje v poľskej Zaluži (10.-12.mája) a o ďalšie dva týždne u našich západných susedov v Šternberku na Ecce Homo (31.mája až 2.júna). Tím EVO sport a Peter Jureňa na štarte chýbať nebudú.