L Racing vyhral Rechberg, mieri na rely
Profesionálny automobilový tím L Racing odštartoval uplynulý víkend svoju kopcovú sezónu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV). Obhajobu minuloročných titulov začali reprezentanti pekne zostra - napríklad s absolútnym víťazstvom.
Škoda Fabia RS2000 Věroslava Cvrčeka a tímu L Racing zaujala navonok najmä novým zadným krídlom. Pod kapotou sa však zjavne skrývalo viac a toto auto prešlo v zime veľkou úpravou. Výsledok sa dostavil hneď prvýkrát, čo sa Věroslav posadil do auta počas víkendových pretekov Rechbergrennen v Štajersku. Vyhral v dominantnom štýle a porazil dokonca výkonnejšie prototypy - formuly.
Věroslav Cvrček ml.: "Rechberg bol znovu krásny s perfektným obsadením v nádhernom prostredí. Dokonca aj počasie vyšlo lepšie, než predpoveď. Odštartovali sme s autom, ktoré nám pred rokom prinieslo absolútny majstrovský titul Slovenska. Navyše sme vďaka dátam a poznatkom z minulej sezóny spravili veľa zmien a úprav. Každý si všimol výrazné nové zadné krídlo. No hlavné zmeny boli v kinematike a nastavení podvozku, ďalej v brzdách a elektronike a k tomu niekoľko ďalších vychytávok. Objektívne sa naše časy oproti minuloročným nedajú porovnávať, pretože sme tieto preteky odjazdili a vyhrali v značne testovacom režime. Výsledky boli perfektné. Zatiaľ sa neopakovali desatinové súboje s Igorom Drotárom, skôr sme sa snažili porovnávať s Karlom Schlagerom, ktorý je veľkou ikonou kategórie E1. Bolo veľmi milé poraziť všetkých českých i slovenských reprezentantov, ktorí pravidelne štartujú na Majstrovstvách Euópy a majú vozidlá vyšších kategórií. Mrzí ma, že sa pán Lipták napokon pretekov nezúčastnil a nezdieľal tak s nami príjemnú atmosféru v depe a nakoniec radosť zo skvelého výsledku. Veľmi mu vďačím za skvelú podporu celého tímu."
Rovnako výborne si počínal Denis Pavlík na Peugeote 208 VTi R2, ktorý si z Rakúska odniesol cenné trofeje a body.
Denis Pavlík: "Víkend na Rechbergu bol veľmi zaujímavý. Celý víkend bolo chladnejšie a teplota sa pohybovala okolo 12 stupňov. V rámci Slovenska nám zrušili triedu A-1600, takže v tohtoročnej sezóne ma uvidíte v triede A-2000. Sú tu výrazne výkonnejšie autá oproti nášmu Peugeotu, no pre mňa je to výzva. Na Rechbergu sa nám podarilo v rámci MSR vybojovať 2. miesto v triede A-2000 za miestnym rakúskym jazdcom a v rámci Európy v triede A-1600 rovnako 2. miesto. V Junioroch som skončil prvý. Ďakujem celému tímu L Racing za možnosť štartovať na týchto krásnych a divácky atraktívnych pretekoch. Vidíme sa v poľskej Zaluži."
Ján Lipták, manažér tímu L Racing dodáva: "Štart novej kopcovej sezóny ani nemohol lepšie dopadnúť. Veľká vďaka patrí celému nášmu tímu a predovšetkým Věroslavovi, ktorý vo veľkom štýle začal obhajobu absolútneho titulu. Rovnako aj Denis, ktorý sa zrýchľuje každý rok a teší nás svojimi výsledkami. Samozrejme nepredbiehajme, sezóna je dlhá a motoršport nevyspytateľný, no s pokorou a tvrdou prácou vieme dosiahnuť veľa. Mrzí ma, že som s nimi nemohol priamo na mieste zdieľať radosť z úspechu, no verím, že sa čoskoro všetci stretneme na ďalších kopcoch. Teraz nás však čaká Rallye Tatry, s novými traťami a výzvami."
Pretekárske výzvy pokračujú teda aj tento víkend. Tím L Racing sa ukáže hneď na dvoch súťažiach: Rallye Tatry absolvujú s Marošom Kysuckým-Katarínou Kysuckou (Mitsubishi Lancer EVO VI), Miloslavom Majerčákom-Jozefom Tischlerom (Volkswagen Polo Proto WRC), Štefanom Vancíkom-Jánom Pavlíkom (LADA Samara) a Augustínom Podhájeckým-Miroslavom Reľovským (Škoda 100). Do chorvátskej Opatije, neďaleko hlavného mestaRijeka, mieri pre zmenu Vlastimil Majerčák s Pavlom Kušnierom (Ford Fiesta R5 EVO) na ich tretie podujatie sezóny Stredoeurópskej trofeje FIA (FIA CEZ).
Vlastimil Majerčák: "Na Opatiju ideme prvýkrát a je to pre nás nová veľká výzva, na ktorú sa už samozrejme tešíme. Čaká nás 100 meraných kilometrov na 11 rýchlostných skúškach."