Víťazná misia pokračuje – Poznáme nové Ferrari SF90
Predposledným tímom, ktorý sa predstavil pred nadchádzajúcou jubilejnou sezónou F1, je Scuderia Ferrari. V Maranelle sa vyluplo na svetlo sveta Ferrari SF90.
Šieste maranelské auto postavené v novej ére hybridov váži 743 kg (vrátane pilota), má osemstupňovú prevodovku, 1,6 litrový turbomotor (V6 90°) s maximálnymi otáčkami 15 tisíc za minútu a medzičlánok medzi sedadlom a volantom budú v tejto sezóne Sebastian Vettel a Charles Leclerc.
Na rozdiel od ostatných tímov si v Maranelle zachovali pompu a urobili z toho mimoriadnu udalosť za prítomnosti veľkého počtu hostí a novinárov. Hlavné slovo patrilo pochopiteľne novému šéfovi tímu, Mattia Binottovi a úradujúcemu prezidentovi Ferrari, Louisovi Camillerimu. „Vlani sme mali najlepšiu sezónu za posledných desať rokov, no napriek tomu sme nedosiahli na vrchol,“ povedal Camilleri. „Nebolo to ľahké, no o to s väčším nadšením a odhodlaním hľadíme do novej sezóny. Začíname novú vzrušujúcu kapitolu pod vedenim Mattia a veríme, že bude úspešná.“
„Nie je to revolučné auto,“ priznáva Mattia Binotto pri predstavení SF90, ktoré dostalo pomenovanie na základe tohtoročného 90.výročia vzniku značky. „Posúvali sme úroveň auta s ohľadom na nové pravidlá do maximálnej možnej miery. Niektoré zmeny sú viditeľné na prvý pohľad, iné nie. Snažili sme sa vyťažiť maximum.“
Je zbytočné opakovať znova slová a lepšie je raz vidieť. Pozrite si na nasledujúcich obrázkoch a videu na „červený“ výsledok. Treba priznať, že auto naozaj vyzerá pekne. Nuž a vraví sa, že pekné autá majú aj pekné výsledky. K prvej konfrontácii Ferrari SF90 dôjde napokon už počas nasledujúceho týždňa počas úvodných predsezónnych testov v Barcelone. (Poznámka: Posledným tímom, ktorý si predstavenie auta odložil až do Barcelony je tím Alfa Romeo (Sauber)).
Power Unit
A Formula 1 Power Unit consists of six components. These are, the internal combustion engine – a 1.6 litre turbocharged V6; two motor generators, the MGU-K (Motor Generator Unit-Kinetic) and the MGU-H (Motor Generator Unit-Heat). The MGU-K is derived directly from the system known as KERS, which recovers kinetic energy under braking and stores that energy, up to a maximum of 4 MJ in the battery pack. As for the MGU-H, it recovers thermal energy from the turbo. Another element is the battery pack, where the recovered energy is stored until it is released. The sixth element is the electronic control unit. For the 2019, Ferrari 064 Power Unit, both the thermal and mechanical efficiency has continued to develop. This was achieved working on engine combustion, energy recovery and fluids. The Power Unit layout has been designed in symbiosis with the overall car design, while Energy Storage system reduced its weight and volume.
Technical Data SF90
Carbon fibre composite chassis, with honeycomb construction, fitted with a halo protection device over the cockpit.
Longitudinally-mounted Ferrari gearbox with 8 speeds plus reverse.
Semi-automatic sequential gear change, electronically controlled with rapid selection.
Hydraulically controlled limited slip differential.
Self-ventilating Brembo carbon disc brakes (front and rear) with electronic control system on rear brakes.
Push-rod front suspension. Pull-rod rear suspension.
Weight with coolant, oil and driver: 743 kg
13” front and rear OZ wheels
Engine
Cubic Capacity 1600cc
Maximum rpm 15000
Supercharging Single Turbo
Fuel flow rate 100 kg/hr max
Fuel allowance per race 110 kg
Configuration V6 90°
Bore 80 mm
Stroke 53 mm
Valves 4 per cylinder
Injection Direct, max 500 bar
ERS System
Battery energy 4 MJ
MGU-K power 120 kW
MGU-K max rpm 50.000
MGU-H max rpm 125.000