Veľká cena SR - dráma až do posledných kôl
Augustový motoristický festival na Slovakia Ringu vyvrcholil po FIA GT Series tradičnou Veľkou cenou Slovenskej republiky - pretekmi cestných automobilov. Priniesla krásne súboje na trati, ale aj nebezpečne vyzerajúce nehody, pri ktorých tuhla krv v žilách.
V najsilnejšej Divízii 4 nad 2000 cm3 sa na štarte ukázal Štefan Rosina, dnes najväčšia hviezda slovenského okruhového športu. So svojím Lamborghini Gallardo LP560-4 vyhral kvalifikáciu prvých pretekov a hoci po treste štartoval až z 11. miesta, predsa dokázal vyhrať. Na 2. mieste prišiel do cieľa líder priebežného poradia FIA Zóny Strednej Európy Miro Konôpka na Saleene S7-R a 3. miesto si vybojoval Antonín Herbeck na Pagani Zonda.
Slabšej Divízii 4 do 2000 cm3 sa zrodilo víťazstvo absolútneho lídra v Zónovom hodnotení Srba Milovana Vesnića na vozidle Opel Vectra STW. Druhý skončil Maďar Csaba Gáspár, ktorý z vypätím posledných síl udržal za sebou nášho Miroslava Horňáka na Škode Fabia Sedan. Ten sa po roku opäť vrátil aspoň na tieto naše najväčšie preteky a v slovenskom šampionáte bol najlepší.
V sobotu večer mohli diváci na tribúnach sledovať fantastické vytrvalostné preteky. Od začiatku bojovali o prvenstvo dve Ferrari 458 Italia GT3 tímov Dino&Co Racing (Patrik Tkáč/Andy Studenič) a RPD Racing (Ľubomír Jakubík/Michael Vorba). V pretekoch síce najprv do poruchy zavesenia udával tempo tím Rock Media na Pagani Zonda (Tomáš Liedl/Antonín Herbeck), no po pitstopoch v polovici pretekov viedol Vorba o 3 sekundy pred Studeničom. 36-ročný bývalý reprezentant Slovenska v Porsche Supercupe či nemeckom STW však stratu rýchlo zlikvidoval a v predposlednej zákrute sa pred českého súpera dostal. Tesný súboj však pokračoval ďalej a po dvoch hodinách a 55 kolách ich v cieli delilo len 216 tisícin sekundy! Boli to historicky najtesnejšie vytrvalostné preteky na Veľkej cene SR. Tretie miesto získal tím ARC Bratislava s posádkou Miro Konôpka/Matej Konôpka na Porsche 997 GT3 R.
V nedeľu mal Štefan Rosina v kvalifikácii o dvoch rýchlych súperov viac. Vo Ferrari sa na štart postavili aj Michael Vorba a Andy Studenič a obaja v kvalifikácii zdolali víťaza pretekov FIA GT Series v Zolderi. Štvrtý bol Filip Sládečka na Audi R8 LMS Ultra, s ktorým sa na Slovakia Ringu predstaví aj o 3 týždne na pretekoch ADAC GT Masters. Štart však Studeničovi nevyšiel a do vedenia sa dostal Vorba nasledovaný Dennisom Waszekom na Ferrari F430 GT3 a Mirom Konôpkom na Saleene. Rosina a Studenič sa snažili predrať dopredu, no cez silný Saleen to išlo len veľmi ťažko. V šikane pred druhým horizontom, ktorá počas tohto víkendu spôsobila mnoho nehôd a veľké škody na pretekárskej technike i vybavení okruhu, potom havarovali štyri vozidlá. Najhoršie na tom bol Poliak Andrzej Lewandowski, do vraku jeho Porsche potom ešte narazili Bódis, Kačírek a Samuel Sládečka. Preteky museli byť viac ako na hodinu prerušené, pretože zvodidlá bolo potrebné vymeniť. Po reštarte Vorba nedal šancu Waszekovi a zaslúžene vyhral. Konôpka v zostávajúcich troch kolách neodolal tlaku Štofiho Rosinu a ten si neskôr poradil aj s Waszekovým Ferrari. Tretí bol teda tento český jazdec, Andy Studenič už posledným najrýchlejším kolom pretekov na stupne víťazov vo FIA Zóne Strednej Európy nedosiahol. Konôpka bol piaty a Sládečka šiesty.
V dvojlitroch až na krátku epizódku na začiatku pretekov s Marekom Friedom (Lotus Exige) viedol už spomínaný Srb Milovan „Mikica" Vesnić. V siedmom kole zrazu začal horieť Friedov Lotus, pričom takmer 1,5 kilometra strácal olej po celej trati. Preteky boli najprv neutralizované, prerušené a neskôr zastavené. Prvý bol v tej chvíli Vesnić, pred Maďarom Gáspárom a Čechom Mandelíkom. Po pretekoch však dostal za predbiehanie pod žltými vlajkami penalizáciu 40 sekúnd a klesol na 4. miesto. Vyhral tak Csaba Gáspár na Alfe Romeo, druhý bol Petr Mandelík a tretí Benedek Major (obaja na Lotusoch).