Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

V roku 2012 ponúkne Toyota 7 nových hybridov

Wednesday, 15. 12. 2010 - 10:32, Ivan Václavík   

V roku 2012 ponúkne Toyota 7 nových hybridov

Na autosalóne v Los Angeles Toyota prvýkrát predstavila verejnosti koncept RAV4 EV s dojazdom 160 km. V počiatočnej fáze vyrobia firmy Toyota a Tesla spoločne 35 týchto vozidiel a podrobia ich hodnoteniu. Po úplnom technickom dokončení bude RAV4 EV druhej generácie v predaji od roku 2012. Sériový model bude v reálnych podmienkach dosahovať dojazdovú vzdialenosť 160 km, bez ohľadu na klimatické podmienky a ďalšie okolnosti.

toy-rav4-ev-teaser-foto-02g.jpg

„Keď sme rozhodovali o spolupráci pri modeli RAV4 EV, prezident Akio Toyoda chcel použiť nový model vývoja, ktorý by zahŕňal optimalizované a flexibilné prístupy firmy Tesla," uviedol Jim Lentz, prezident a prevádzkový riaditeľ Toyota Motor Corporation. „Výsledkom je hybridné riešenie - nový rozhodovací a schvaľovací proces a spôsob vývoja, ktorý naši technici označujú ako rýchly a flexibilný."

toy-rav4-ev9667g.jpg

Vývoja sa ujalo technické stredisko v americkom Michigane. Vďaka novému modelu bolo možné skrátiť dobu potrebnú na vývoj. Tím vývojárov začal pracovať so sériovým modelom RAV4 súčasnej generácie, ku ktorému v rámci veľkej modifikácie pridal ďalší druh pohonu a urobil niekoľko kozmetických úprav.

Firma Tesla mala za úlohu pripraviť a dodať akumulátory a ďalšie súvisiace komponenty spĺňajúce konkrétne požiadavky automobilky Toyota na technické riešenie, výkon, kvalitu a životnosť. Toyota zodpovedala za vývoj a vedenie výroby, rovnako aj za bezproblémové začlenenie nového pohonu.

toy-rav4-ev-teaser-foto-01g.jpg

„Od samotného začiatku sme sa zamerali hlavne na praktické skúsenosti z pohľadu zákazníka," uviedol Lentz. „Inými slovami, chceli sme ponúknuť netradičný výrobok bežnému zákazníkovi, dostatočne atraktívny, cenovo dostupný, taký, ktorý dokáže ponúknuť každodennú praktickú využiteľnosť."

V tomto prípade bolo konečným cieľom vytvoriť taký automobil, ktorého jazdné vlastnosti sa čo najviac podobajú bežnému modelu RAV4. Koncept napríklad váži približne o 100 kg viac ako súčasný model RAV4 s motorom V6, pričom vykazuje prakticky rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 km/h.

toy-rav4-ev9670g.jpg

Navýšenie hmotnosti si vyžiadalo významné úpravy niekoľkých hlavných komponentov a vynútilo si väčšie zameranie na rozloženie hmotnosti. Úpravy sú tiež na zavesení kolies i na riadení. Koncept, ktorý v súčasnosti podrobuje testom automobilka Toyota, poháňajú lithium-iontové akumulátory, ktorých využiteľná kapacita je rádovo 30 kWh. Ešte je potrebné rozhodnúť o veľkosti akumulátorov a ich konečnej kapacite, cenovej politike a plánovaných výrobných objemoch modelu, ktorý chce Toyota uviesť na trh už v roku 2012.

toy-rav4-ev-foto01g.jpg

Toyota tiež zvažuje ďalšie možnosti ohľadne miesta konečnej montáže. Populárny offroad sa bude i naďalej vyrábať v kanadskom montážnom závode vo Woodstocku v štáte Ontario. Firma Tesla bude vyrábať akumulátory a súvisiace komponenty vo svojom novom kalifornskom závode v Palo Alto.

toyota-rav4g.jpg

Model RAV4 EV má oproti bežnej Toyote RAV4 niekoľko nápadných zmien v stvárnení exteriéru, ako je napríklad nový predný nárazník, maska chladiča, hmlové svetlá a svetlomety. Transformáciu dopĺňa aj nové označenie EV a špeciálne farby laku, ktoré pri súčasnom modeli RAV4 neponúkajú. V interiéri zaujme špeciálne čalúnenie sedadiel, multimediálne prvky na prístrojovej doske, možnosť radenia tlačidlom a ukazovatele na prístrojovej doske. Po sklopení zadných sedadiel ponúkne RAV4 druhej generácie dostatočný batožinový priestor - prechodom na elektrický pohon prepravná kapacita vozidla nijako neutrpela.

toy-rav4-ev9673g.jpg

Pripomeňme, že model RAV4 EV prvej generácie uviedla Toyota na trh v roku 1997 ako reakciu na požiadavky kalifornskej vlády vyrábať vozidlá s nulovými emisiami (ZEV = Zero Emission Vehicle). Toyota bola taktiež prvým výrobcom, ktorý splnil spoločnú dohodu ohľadne objemu predaja. Vozidlo poháňané modulom s NiMH akumulátormi vykazovalo jazdný dosah 128 až 177 km na jedno nabitie. V Spojených štátoch sa predalo alebo prenajalo formou lízingu 1484 týchto vozidiel (údaj platí pre modely z rokov 1998 až 2003). Do dnes je stále v prevádzke 746 vozidiel RAV4 EV prvej generácie.

toy-rav4-ev9684g.jpg

Komplexná technologická stratégia firmy Toyota stavia na portfóliu, ktoré zahŕňa dlhodobú snahu o presadenie vodíkových palivových článkov, hybridných modelov typu plug-in a elektromobilov poháňaných akumulátormi. Samozrejme, pri ďalšom presadzovaní kľúčovej technológie hybridných modelov so zážihovým motorom v kombinácii s elektromotormi, ako je napríklad model Prius.

toyota-prius-200tisg.jpg

Toyota oznámila, že spoločne s predstavením sériového modelu RAV4 EV v roku 2012 uvedie na kľúčové globálne trhy i model Prius PHV (plug-in hybrid) a malý elektromobil, vhodný na každodenné mestské využitie. Zároveň najneskôr do roku 2015 uvedie na hlavných svetových trhoch prvé sériové vozidlo poháňané palivovými článkami. Okrem toho Toyota do konca roku 2012 rozšíri vo svete svoje portfólio o sedem úplne nových hybridných modelov (teda modelov, ktoré nebudú len ďalšou generáciou tých existujúcich).



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri