V noci odštartoval 86.ročník slávnej Rallye Monte Carlo
Po úvodných dvoch rýchlostných skúškach je na čele domáci „Gapan" Sebastien Ogier pred Andreasom Mikkelsenom a Dani Sordom. Neuville sa párkrát otočil a je až sedemnásty.
Mokrý asfalt s nečakanými ľadovými nástrahami je v tme nie najpríjemnejšou cestou, po ktorej by ste chceli jazdiť. Môžete výborne poznať celú trasu meraného úseku, no aj tak sa môže stať, že sa pošmyknete. A presne toto je príklad domáceho Sebastiena Ogiera, ktorý už na prvej rýchlostnej skúške točil hodiny. „Vedeli sme, že prvá ereska bude náročná, no aj tak sme sa šmykli," bilancuje Ogier. „Mali sme problém na rovnakom mieste, ako väčšina posádok. Išli sme pomaly stredom, keď náš to otočilo. Našťastie sme ostali na ceste."
Ani napriek tomuto zážitku však pilot M-Sportu nezaváhal a suverénne využil znalosť domácich podmienok. V oboch nočných úsekoch zajazdil najrýchlejší čas a usadil sa na čele priebežného poradia o sedemnásť sekúnd pred druhým Andreasom Mikkelsenom z tímu Hyundai. „Bola zlá viditeľnosť a nechcel som pritlačiť viac, aby som to potom neľutoval," zhodnotil v cieli najrýchlejší pilot i20-ky.
Na zradnej a náročnej trati si „zakorčuľoval" takmer každý. Výnimkou bol azda iba mladý Lappi, ktorý neskrýval rešpekt a oplatilo sa. „Cieľom bolo neurobiť chybu. Udržať tempo a získať na trati istotu. A to nebolo ľahké. No podarilo sa nám to," tešil sa v cieli nočného dobrodružstva najlepší pilot Toyoty, ktorý nocuje na štvrtom mieste.
O situácii na trati azda najlepšie vypovedá skúsený Latvala, ktorý zo stratou 55 sekúnd došiel na siedmom mieste. „Cesta bola zľadovatelá a tak som sa neraz snažil získať nejakú priľnavosť jazdou na snehu po okraji. Ale to bolo ešte horšie a niekoľkokrát sme sa roztočili," vraví Latvala.
Najhoršie z továrenských pilotov však dopadli Kris Meeke, Thierry Neuville a Elfyn Evans. Meeke s Neuvillom si zo Sisteronu urobili "prípravu na ME v krasokorčuľovaní" a nešťastný Evans musel pre defekt svoju Fiestu zastaviť už po dvanástich kilometroch. Meeke tak stráca dve minúty a Neuville s Evansom až štyri minúty.
Vo WRC2 sa do čela dostali favorizovaní Camilli na Fieste a Kopecký s Fabiou. Rozdiel je asi dvadsať sekúnd a obaja figurujú v celkovom poradí okolo desiateho miesta.
V piatok pokračuje súťaž vo francúzskych Alpách, keď na posádky čaká šesť meraných úsekoch (3x2). Štartuje sa o deviatej a v cieli by sme mali čakať najrýchlejšieho niekedy okolo 17-tej podvečer.