Ogier mal hodiny, Mikkelsena vyradil alternátor
Druhý deň monackej rely si s posádkami trochu zašpásoval. Aj napriek tomu však stále vedie Ogier pred Tänakom a Sordom. Vo WRC2 je v čele s obrovským náskokom Kopecký.
Dnes na posádky čakalo šesť meraných úsekov v dvoch „trojkových" sekciách, čo znamenalo 145 ostrých kilometrov (s prejazdmi 447 km). Po včerajšej nočnej šichte bolo konečne poriadne vidieť na trať, no podmienky zďaleka neboli ideálne. Aj preto si viacerí dnes zahrali ruletu pri voľbe obutia. Chvíľu to vyzeralo na sucho, no už na druhom meranom úseku v Rónskych Alpách, medzi mini dedinkami Roussieux a Eygalayes, začalo trochu pršať. Popoludní bolo dažďa ešte viacej a najviac si zapršalo pri druhom prejazde zmieňovaného úseku.
Práve tu (na RS7) dostal hodiny aj líder Ogier a z priekopy mu museli pomáhať diváci. „Ono sa to nezdá, no nebol to jednoduchý deň. Menili sa podmienky a ľahko sa dalo všetko stratiť. Bez tých hodín na „sedmičke" sme mohli viesť o viac ako minútu, no to už nie je dôležité. Dôležité je, že aj tak stále vedieme. Zajtra by to malo byť lepšie," zhodnotil svoje piatkové vystúpenie na úvodnom podniku MS Sebastien Ogier, ktorý aj dnes vedie o pätnásť sekúnd.
„Prvú chybu sme urobili zlou voľbou pneumatík," konštatoval za väčšinu posádok Dani Sordo, ktorý dnes stratil druhé miesto v priebežnom poradí v prospech Otta Tänaka. Estónec vlani v M-Sporte dostal ostrohy a svoje kvality ukazoval aj dnes s toyotou, keď vyhral dva merané úseky a začal sa doťahovať na Ogiera. „Dnes bolo vlhko a miestami dosť naťahaného blata, no auto je perfektné a môžem s ním útočiť," usmieval sa nabudený Tänak.
Po včerajšom zlom dni si chcel napraviť chuť Thierry Neuville, no už na prvom úseku znova chytil defekt. „Našťastie to bol pomalý defekt a ešte sme došli do cieľa s minimálnou stratou," vysvetľoval Belgičan. „Sedmička však bola hrozná. Dážď, blato a zarosené okná. Auto je však výborné a uvidíme, koľko ešte budem schopný stiahnuť," pokračuje pilot tímu Hyundai, ktorý sa dnes posunul už na deviate miesto.
Väčšiu smolu, ako Neuville mal však Andreas Mikkelsen (Hyundai). Nór včera výborne vyštartoval a vyzeralo to na sľubný výsledok. Dnes ho však už na druhom úseku zradil alternátor a musel z etapy odstúpiť. Naopak pekne sa drží mladý Fín Esapekka Lappi (štvrtý) na ktorého sa však už doťahuje jeho skúsenejší krajan Jari-Matti Latvala. Pre Toyotu je to však dobrá správa, lebo v prvej pätke majú všetky tri autá!
Napriek očakávaniam a veľkým slovám problémy pokračujú v Citroene. „Šípky" sa stále motajú v druhej polovici prvej desiatky, keď Kris Meeke je šiesty a Craig Breen desiaty. Treba priznať, že Ír dostal penalizáciu desať sekúnd za neskorý príchod do časovej kontroly, no pri pohľade na výsledky je jasné, že aj bez toho by si nepolepšil. A Meeke? „V týchto podmienkach nechcem urobiť chybu. Počkám si, kým ju urobí niekto predo mnou," obhajoval sa vyľakaný Kris Meeke, ktorý sa sťažoval na vodu a blato. Je logické, že nechce znova potvrdiť neprajníkom svoju povesť a tak radšej volil takúto taktiku.
Pekný súboj sa rysoval aj v kategórii WRC2, kde včera medzi sebou bojovali Eric Camilli na Fieste R5 a Jan Kopecký s Fabiou R5. Honza začal dnes oveľa lepšie a po prvej sekcii už viedol pred Francúzom. Ten chcel asi zareagovať protiútokom v druhej sekcii, no hneď v jej úvode havaroval a z etapy odstúpil. Kopecký tak ostal na čele WRC2 s veľkým náskokom osamotený a mohol poľaviť v tempe. Po piatku mu stále v celkovom poradí patrí jedenáste miesto.
V sobotu máme na programe päť meraných úsekov rozliezajúcich sa z Gap na tri svetové strany. Celkovo si posádky zajazdia až 659 kilometrov, hoci ostrých je „iba" 117 km. Aj kvôli rozsahu sa začína už o ôsmej ráno a prvé autá v cieli etapy by mohli byť pred sedemnástou hodinou.