V Austrálii vedú citroeny, no pozornosť pútajú lídri šampionátu
V prvej etape sa nielen zametá trať, ale aj taktizuje. Tänak s Neuvillom museli útočiť a Ogier zatiaľ stále drží najväčšie percentá nádeje na titul. Zajtra však môže byť všetko inak.
Na štarte austrálskej rely len tri body delia obhajcu Ogiera od jeho prenasledovateľa Neuvilla v boji o majstrovský titul. Už tento víkend sa u protinožcov definitívne skončí napínavá sezóna majstrovstiev sveta v rely a rozhodne sa o tom, či získa šiesty titul v rade Sebastien Ogier, alebo ho na tróne vystrieda nový šampión.
Na Otta Tänaka sme samozrejme nezabudli, no treba rovno povedať, že strata 23 bodov na lídra ho stavia viac do teoretickej roviny. V rely je však možné všetko a tak sa ani Estónec nevzdáva. Pilot Toyoty využil horšie podmienky svojich súperov štartujúcich pred ním a drží sa zatiaľ okolo piateho miesta. „Mali sme niekoľko krízoviek, ktoré sa podpísali aj na aute. Nemám z toho radosť, ale musíme to skúšať," otvorene vraví Ott Tänak, ktorý na RS3 chytil defekt, na RS4 škrtol o stĺp a na RS5 nechal nárazník v brode.
Pochopiteľne väčšia pozornosť sa však sústreďovala na dvojicu Ogier a Neuville. Belgičan vie, že musí útočiť a tak tlačí svoj hyundai dopredu. No a do šiestej eresky sa mu to celkom aj darilo. „Volili sme inú stratégiu obutia a zatiaľ to vychádza," uvažoval nahlas Thierry Neuville pred štartom kritického úseku v Sherwoode II. 27-kilometrový úsek však posádke Neuville a Gilsoul priniesol najprv defekt a potom ešte aj drobný problém s motorom. Vyvlečená zadná pneumatika úplne rozcápala ľavú zadnú stranu hyundaia i20 a dobrá pozície (na Ogiera mal náskok už asi 10 sek.) sa razom zmenila na minútovú stratu.
V noci pred štartom prvej etapy malo pršať, no dáždik to bol príliš skromný. Trať sa príliš nevyčistila a najviac na to doplácal prvý hráč na trati, ktorým bol pochopiteľne Sebastien Ogier (ford). „No mohlo popadať aj viac," clivelo sa Francúzovi, ktorý to tlačil ako vedel, ale stále bol pomalší, ako jeho rivali. „Idem ako blázon a stále to nestačí," tvrdil Ogier, ktorý však napriek ostrému tempu nespravil žiadnu veľkú chybu a odmenou mu bol posun na siedme miesto v závere etapy. Na Neuvilla má teraz náskok približne 34 sekúnd, ktoré z neho priebežne robia úspešného obhajcu titulu (zatiaľ).
Trápenie lídrov so zametaním a s psychickým tlakom využívali posádky, ktorým už prakticky v šampionáte o veľa nejde. Na čele sa so zadosťučinením objavili dve posádky továrenského tímu Citroen, ktoré asi v Španielsku niečo odkukali od Seba Loeba. Vedie Mads Ostberg pred Craigom Breenom a my budeme zvedaví, ako dlho to citroenom vydrží. Za nimi sa totiž formuje tlak troch vozidiel tímu Toyota a o slovo sa hlási aj Novozélanďan Hayden Paddon (hyundai), ktorý tiež potrebuje pekný výsledok.
Keďže sa jazdí u protinožcov, tak druhá etapa začína dnes večer po 21-vej hodine nášho času a do servisu začnú prichádzať posádky až zajtra ráno po siedmej nášho času. Usporiadatelia pripravili desať náročných úsekov a čaká sa, že tam sa začne lámať chlieb.
Priebežné poradie po prvej etape austrálskej rely. Záverečného podniku MS 2018:
1. M. Østberg T. Eriksen - Citroën C3 R5 53:37.4
2. C. Breen S. Martin - Citroën C3 R5 +6.8s
3. J.M Latvala M. Anttila - Toyota Yaris WRC +8.7s
4. H. Paddon S. Marshall - Hyundai i20 Coupe WRC +12.5s
5. O. Tänak M. Järveoja - Toyota Yaris WRC +16.9s
6. E. Lappi J. Ferm - Toyota Yaris WRC +28.3s
7. S. Ogier J. Ingrassia - Ford Fiesta WRC +38.2s
8. E. Evans D. Barritt - Ford Fiesta WRC +45.2s
9. T. Suninen M. Markkula - Ford Fiesta WRC +47.2s
10. T. Neuville N. Gilsoul - Hyundai i20 Coupe WRC +1:11.9
Mimochodom, ak by sa už poradie nezmenilo, tak konečné poradie MS 2018 by vyzeralo takto: Ogier 210 bodov, Neuville 202 bodov a Tänak 191 bodov. Do cieľa je však ďaleko a svoju úlohu ešte môžu zohrať aj body za Power Stage.