Úspešný, ale aj smolný víkend jazdcov SNHCT na Ústeckej21
Predposledným podujatím Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2018 bolo podujatie v českom Ústí nad Orlicí, ktoré odštartovalo pod názvom Ústecká21.
Slovak National Hill Climb Team sa podujatia, ktoré bolo zaradené do seriálov FIA Historik Hill Climb Championship, ale aj FIA Zóna strednej Európy Historikov, ale aj súdobých vozidiel a už spomínaných slovenských, ale aj českých majstrovstiev súdobých a historických vozidiel, zúčastnil so šiestimi jazdcami. Každý z nich zabojoval medzi viac ako sto dvadsiatkou štartujúcich jazdcov najlepšie ako vedel.
Ako prvého spomedzi jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu sa patrí spomenúť Mira Čiliaka, ktorý spoločne s formulou Metalex MTX 1-06. Mirovi sa podarilo v rámci seriálu FIA Historik Hill Climb Champioship dojazdil na treťom mieste absolútneho poradia a zároveň vyhral kategóriu K5. Rovnaké umiestnenie mu patrilo aj v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy historických vozidiel. Ak k tomu všetkému pripočítame víťazstvo Mira Čiliaka v rámci oboch pretekárskych dní aj v Majstrovstvách Slovenska historických vozidiel pretekov automobilov do vrchu, bol to jeden z jeho najvydarenejších pretekárskych víkendov v aktuálnej sezóne.
Pri pohľade do výsledkových listín súdobých vozidiel treba konštatovať, že najvyššia priečka celkového poradia patrila Tomášovi „Srnkovi" Ondrejovi, ktorý spoločne s formulou Tatuus FR2000 dojazdil po oba dva pretekárske dni na treťom mieste slovenského absolútneho poradia, pričom mu patrilo aj víťazstvo v triede E2/D do dvoch litrov. V nedeľu k týmto úspechom pridal Tomáš aj štvrté miesto v divízii D4 v rámci seriálu FIA CEZ.
Dve ôsme miesta absolútneho slovenského poradia, ale aj jedno druhé a jedno tretie v skupine N a triede N nad dva litre patrilo Petrovi Ambrúzovi a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX. V seriáli FIA CEZ patrilo Petrovi piate miesto v divízii D1.
S dvoma víťazstvami v skupine A, ale aj triede A do dvoch litrov v rámci slovenských majstrovstiev cestoval z Ústeckej21 Vlado Hudy. Zároveň v nedeľu patrilo Vladovi a jeho Honde Civic TypeR víťazstvo v rámci FIA Zóna strednej Európy v divízii D2.
Vo výpočte úspechov ostáva spomenúť ešte dvoch jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu a to Petra Salona na Seate Leon Supercopa a Annu Ambrúz v spolupráci s Hondou Civic TypeR. Táto dvojica trať s dvadsaťjeden zákrutami, podľa ktorých je odvodený aj názov podujatia, čiže Ústecká21, absolvovali premiérovo. Z toho dôvodu bolo ich jediným cieľom absolvovať bez ujmy všetky tréningové, ale aj súťažné jazdy. To sa im bez problémov podarilo, pričom si navyše Peter Salon odviezol dve štvrté miesta v triede E1+2000/2WD a Anna Ambrúz odišla z Ústeckej21 s dvoma pohármi za tretie miesto v triede N-2000.
„S výkonmi jazdcov nášho tímu som spokojný. Všetci dosiahli na dobré umiestnenia, jediné čo mňa osobne hnevá je fakt, že po pretekoch sme kontrolovali môj Mitsubishi Lancer EVO IX a zistili sme, že auto nie je celkom v kondícii. Objavili sme poruchu vďaka ktorej som nemal dostatočný turbo tlak, pričom namiesto 2 barov tlačilo iba 1,4 baru a tým pádom auto nešlo ako malo. Škoda, išlo mi hlavne o body do seriálu FIA CEZ. Aby som ich doplnil, budem musieť absolvovať jedny preteky navyše. Ale aj o tomto je motoristický šport.," zhodnotil Peter Ambrúz.
Slovak National Hill Climb Team, M. Majláth