Úplne nový sedan Mazda6
Spoločnosť Mazda po prvýkrát uvedie úplne prepracované vozidlo Mazda6 na moskovskom autosalóne 2012. Úplne nová Mazda6 nadväzuje na model Mazda CX-5 a stáva sa druhým zástupcom novej generácie vozidiel Mazda, ktoré využívajú kompletnú škálu technológií SKYACTIV a dizajnový jazyk „KODO - duša pohybu". Mazda sa neustále snaží vytvárať štýlové a dômyselné automobily, ktoré majú dušu, a vozidlá novej generácie sú navyše aj výnimočne ohľaduplné voči životnému prostrediu.
Vývoj ekologických technológií v spoločnosti Mazda sa riadi stratégiou Building Block Strategy, ktorá sa v prvom rade usiluje o dôkladné vylepšenia základných automobilových technológií. Ďalší krok buduje na týchto zlepšeniach prostredníctvom postupného zavádzania elektrických zariadení, zameraných na znižovanie spotreby paliva. Prvým takýmto zariadením bol systém i-stop na vypínanie motora pri voľnobežných otáčkach, ktorý sa po prvýkrát objavil v roku 2009 v modeli Mazda3. Druhé zariadenie, ktoré zažíva debut v novom modeli Mazda6, je unikátny systém rekuperačného brzdenia Mazda i-ELOOP, ktorý začína dobíjať kondenzátor vo chvíli, keď vodič uvoľní plynový pedál. Elektrická energia uložená v kondenzátore sa potom môže využívať ako zdroj energie pre elektrické systémy automobilu. Motor sa tak do značnej miery odbremení od povinnosti dodávať energiu týmto komponentom, a vďaka tomu sa viac energie získanej spaľovaním paliva môže spotrebovať priamo na pohon vozidla, čo opätovne prispieva k nižšej spotrebe paliva. Okrem toho nová Mazda6 disponuje celou škálou pokrokových technológií aktívnej bezpečnosti. Vozidlo nielenže poskytuje precízne reakcie a vysoko kvalitný, vzrušujúci zážitok z jazdy, ale dosahuje aj vynikajúce výsledky z hľadiska ochrany životného prostredia a bezpečnosti.
Nová Mazda6 v maximálnej možnej miere využíva dostupný potenciál technológií SKYACTIV a dizajnu KODO, s cieľom posunúť „potešenie z jazdy" na novú úroveň. Ako vlajková loď novej generácie vozidiel stavia na rozmachu, ktorý sa začal úspechom modelu CX-5, a predznamenáva novú éru vozidiel značky Mazda. Na svetových trhoch sa Mazda6 objaví koncom roka 2012.
Radosť z jazdy začína skôr, než stihnete otočiť kľúčom
Prichádza vlajková loď, ktorá posúva potešenie z jazdy na vyššiu úroveň
„Pri vývoji modelu Mazda6 tretej generácie sme sa riadili pravou hodnotou značky Mazda, ktorou je ‚potešenie z jazdy‛. Chceli sme vytvoriť automobil, ktoré svojimi reakciami a správaním dokonale naplní vaše očakávania. Súčasťou toho bolo starostlivé spracovanie tých častí automobilu, ktorých sa často dotýkate, aby ste mali pocit, že sú naozajstným predĺžením vášho tela," vysvetľuje Hiroši Kadžijama, nový programový manažér modelu Mazda6. „Charakteristický dizajn zdôrazňuje silu a obratnosť, s ktorými sa automobil pohybuje. Rôzne originálne inovácie umocňujú pohodlný a príjemný zážitok z jazdy. Výsledkom špičkovej konštruktérskej a remeselnej práce v spoločnosti Mazda je automobil, ktorý sa tak dobre ovláda, až sa zdá, že neodpovedá na fyzické ovládanie riadenia, brzdenia a zrýchľovania, ale priamo na zámery vodiča. Jednoducho povedané, nová Mazda6 ponúka „potešenie z jazdy", ktoré ľudia od Mazdy očakávajú, no samotný zážitok sa začína skôr, než si vôbec sadnete za volant, a trvá ešte dlho po skončení jazdy. Neviem sa dočkať, keď uvidím výraz na tvárach ľudí, vystupujúcich po prvej jazde z nového modelu Mazda6."
Dizajn
Výnimočný vzhľad vozidla vyvoláva pri každom pohľade očakávanie vynikajúceho jazdného výkonu
Nová Mazda6 je sériovo vyrábaný model, vychádzajúci z koncepcie Mazda Takeri, ktorú spoločnosť po prvýkrát predstavila na tokijskom autosalóne v decembri 2011. „Nová Mazda6 sa vyznačuje robustným rámom a nízkym, širokým postojom, ktorý vyjadruje silu a stabilitu. Zároveň vytvára dojem úžasnej vitality bez odvádzania pozornosti od univerzálnej estetickej príťažlivosti a nádhernej formy, ktorými sa ako vozidlo s kompaktným dizajnom môže pochváliť," vysvetľuje hlavný dizajnér Akira Tamatani. „Vytvorili sme dizajn, ktorý divokým a dynamickým vyjadrením pohybu umelecky stvárňuje silný charakter vozidla. Obyčajný pohľad na automobil zvýši vaše očakávania zážitku z jazdy ešte skôr, než si sadnete za volant."
Dizajn exteriéru s plynulými líniami a mohutnou stavbou už na prvý pohľad vyjadruje živočíšnu vytrvalosť a dôstojnosť a vozidlu dodáva športový charakter. Zladený interiér s ústredným čiernym odtieňom je elegantný a moderný zároveň, a navyše poskytuje nadčasový pocit luxusu a kvality.
Exteriér
- Pri pohľade spredu nájdeme v hlboko rezanej čelnej časti zakomponované „charakteristické krídlo", zjednocujúci prvok čelného dizajnu novej rodiny vozidiel Mazda. Záhyby kapoty sa tiahnu od špičky charakteristického krídla azlievajú sa do obrysových línií karosérie. Spolu spevným dizajnom prednej časti dopĺňajú celkový dynamický tvar karosérie, z ktorej vyžaruje silná túžba po pohybe.
- Pohľadu zboku dominujú tri charakteristické línie - elegantná línia, ktorá sa tiahne od zadného kolesa smerom dopredu, línia zadného nárazníka, vyžarujúca jazdnú silu vychádzajúcu zo zadnej časti vozidla, alínia predného nárazníka, ako predzvesť silných bokov podporujúcich svižné predné kolesá. Spojením týchto línií vzniká tvar predátora, ktorý v prikrčenej polohe čaká, aby mohol vystreliť dopredu vexplózii pohybu.
- Pri pohľade zozadu sa vozidlo prezentuje stabilitou, očom svedčia dobre vyvážené proporcie klinovitej karosérie, výrazný zadný nárazník akompaktné rozmery kabíny.
- Čo sa týka predných svetlometov, po prvýkrát sa v sériovom vozidle značky Mazda objavuje osvetlenie stechnológiou LED.
- Po prvýkrát sa využíva nový farebný odtieň „Soul Red", vytvorený unikátnym technologickým postupom spoločnosti Mazda, ktorý prináša dokonalú rovnováhu medzi hĺbkou atieňovaním, zdôrazňujúcimi dynamickosť automobilu, ajasnosťou farby, ktorá umocňuje jeho športový charakter.
Interiér
- Kabína orientovaná na vodiča ponúka štedrý priestor. Tri ciferníky symetricky rozmiestnené na prístrojovom paneli zvyšujú očakávanie vzrušujúcej jazdy.
- Priestor na strane spolujazdca sozdobnou vodorovnou líniou, ktorá sa tiahne cez stredový panel kprieduchom klimatizačného systému, a s palubnou doskou, ktorá tento priestor obklopuje, pôsobí dojmom otvorenosti aj bezpečnosti.
- Diely, ktorých sa často dotýkate, ako napríklad čalúnenie dverí ahorná časť prístrojovej dosky, sú vyrobené zmäkkých materiálov.
- Pevná, ozdobná prístrojová doska sa vyrába vdvoch odtieňoch - „Bordeaux metal" a „Dark metal".
- Biele stupnice zdanlivo vystupujú zčelnej strany ciferníkov, zdobených vretenovitými drážkami amotívom medových plástov, čo vyvoláva dojem hĺbky apoukazuje na kvalitu spracovania. Vkusný dizajn, ktorý vyvoláva túžbu po jazde, dopĺňa kovové lemovanie prístrojov.
Úroveň spracovania
Kvalita, ktorá zvyšuje očakávanie „potešenia z jazdy"
Vozidlá Mazda novej generácie sú vyvinuté podľa koncepcie dizajnérsko-remeselného majstrovstva, ktorá kombinuje dizajnérov zmysel pre krásu so základňou v podobe detailnej a presnej výroby. Vďaka stopercentnej implementácii tejto koncepcie pri novom modeli Mazda6 vznikol vysoko kvalitný, špičkový produkt s dokonalou rovnováhou formy a kvality, bez akýchkoľvek kompromisov z hľadiska funkčnosti. Pozornosť sme nevenovali len oblastiam, ktoré cestujúci vidia a ktorých sa dotýkajú, ale takisto sme sa zameriavali aj na pocit a zvuk pri obsluhe vozidla, aby sme v celom automobile vytvorili pocit jednoty. Celkový pocit kvality pôsobí na všetky zmysly a vyvoláva očakávanie, že nová Mazda6 ponúkne vyššiu úroveň potešenia z jazdy bez ohľadu na to, kam sa s ňou vyberiete.
- Detaily všetkých častí, vrátane dizajnového motívu, ozdobných líšt, zrnitého alesklého spracovania povrchov, sa precízne prispôsobujú celkovej filozofii.
- Vkabíne je prístrojová doska orientovaná horizontálne ahladký prechod medzi vrchnou časťou prístrojovej dosky ačalúnením dverí vytvára dojem jednoduchosti ačistých línií.
- Obzvlášť sme si dali záležať na dekoračných prvkoch skovovým vzhľadom, ako je napríklad saténovo hladké chrómovanie.
- Časti, ktoré vodič často používa, ako napríklad volant, hlavica radiacej páky apáka ručnej brzdy sú vyrobené smaximálnou precíznosťou, aby bol ich pohyb hladký aplynulý.
- Pri rozložení displejov prístrojov aovládacích zariadení v okolí sedadla vodiča sme zohľadnili vlastnosti ľudského zraku aj prirodzené pohyby ramena aruky.
Zovňajšok
Karoséria, ktorá naplní každý deň radosťou a potešením
Dynamický a elegantný tvar karosérie, ktorý je výsledkom dizajnu KODO, vytvára priestranné a pohodlné vnútorné prostredie. Ponúka priestor, v ktorom vodič môže relaxovať a sústrediť sa na radosť z jazdy. Zakaždým, keď sa na automobil pozriete, prejdete rukou po nárazníku, uchopíte volant alebo nastavíte spätné zrkadlo, rozoznie sa vo vás pocit očakávania.
Pri vývoji karosérie sme si stanovili dva základné ciele. Prvým bolo vytvoriť priestrannú, pohodlnú kabínu, ktorá dokonale zodpovedá dizajnovému jazyku KODO. Druhý spočíval v zdokonalení rozhrania HMI (Human Machine Interface), aby v kabíne vzniklo prostredie, v ktorom sa vodič cíti maximálne uvoľnene. Karoséria nového modelu Mazda6 spĺňa všetky tri ciele a poskytuje vodičovi a cestujúcim úžasné prostredie, kde si radosť z jazdy vychutnajú naplno.
Priestranná, pohodlná kabína, dokonale v súlade s dizajnovou filozofiou KODO
- Rázvor náprav sdĺžkou 2830 mm vytvára základ pre dostatok priestoru na zadných sedadlách, bohatý vnútorný priestor aneobmedzené možnosti realizovania dizajnového jazyka KODO.
- Veľké kolesá suhlopriečkou 19 palcov pôsobia dojmom neotrasiteľnej stability.
- Vporovnaní spredchádzajúcim modelom sme posunuli predné koleso o100 mm dopredu vo vzťahu kprednému stĺpiku, čím sa zmenšil previs karosérie. Aj zadný previs je kratší než upredchádzajúceho modelu. Postoj automobilu smohutnejšou zadnou časťou vytvára dojem výbušnej sily, ktorá je kedykoľvek pripravená sa uvoľniť.
- Šírka vozidla vo výške ramien dosahuje na predných sedadlách 1 450 mm (čo je o 20 mm viac než upredchádzajúceho modelu) aspolu s výrazne zaoblenými rohmi stredovej konzoly je zárukou pohodlného sedenia.
- Zadné sedadlá ponúkajú bohatý priestor na nohy svoľnou plochou voblasti kolien o43 mm väčšou vporovnaní spredchádzajúcim modelom, vďaka čomu patria medzi najlepšie vtriede. Priestor na nohy predstavuje 984 mm, čo je o37 mm viac než upredchádzajúceho modelu. Operadlá zadných sedadiel sú dlhšie o20 mm azadné sedadlá o33 mm. Lakťová opierka vzadu je väčšia o60 mm.
- Pri navrhovaní kufra sme brali do úvahy princípy ergonómie. Šírka otvoru vhornej časti je o32 mm väčšia než upredchádzajúceho modelu, aby sa uľahčilo nakladanie. Záves vtvare labutieho krku umožňuje jednoduché aplynulé otváranie azatváranie veka batožinového priestoru.
Prostredie v kabíne
- Vďaka nastaviteľnému prednému sedadlu vkombinácii smožnosťou sklopenia ateleskopického vysúvania volantu si môžete nastaviť najvhodnejšiu polohu pri šoférovaní.
- Multifunkčný ovládač umožňuje intuitívne ovládanie množstva funkcií, ako napríklad audiosystému, navigačného systému acitlivosti automatických stieračov čelného skla, pomocou centrálneho displeja.
- Informácie opočte najazdených kilometrov sa zobrazujú na 3,5-palcovom multifunkčnom displeji v bloku prístrojov. Informácie navigačného systému sa zobrazujú na 5-palcovom displeji, umiestnenom na centrálnom paneli. Rozdelením informácií do kategórií aich zobrazovaním na dvoch rozličných displejoch sme zvýšili ich prehľadnosť ajednoduchosť používania.
Jazdné vlastnosti
Pôsobivý jazdný výkon ako záruka presného ovládania
Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, cieľom bolo poskytnúť vzrušujúci zážitok z jazdy, ktorý vznikne iba v prípade, že vodič a jeho auto vytvoria dokonalú jednotu. Základným presvedčením značky Mazda je, že plynulá priama odozva na vodičov podnet je základom potešenia, pretože nie je možné vychutnať si jazdu naplno iba prostredníctvom rýchlosti a výkonu. V tom spočívala motivácia pre zavedenie technológií SKYACTIV do celého automobilu, vrátane motora, prevodovky, karosérie a podvozka.
V snahe dosiahnuť potrebnú dávku jazdnej agility a zaručiť lineárnosť chodu dokonalým prepojením medzi vodičom a automobilom sa spoločnosť Mazda rozhodla vyzbrojiť vozidlo mimoriadne vysokým výkonom dodávaným prostredníctvom systému riadenia, ktorý pohotovo reaguje na zámery vodiča. Z hľadiska vlastností zrýchlenia to znamená prirodzené, lineárne zrýchlenie ako odpoveď na stláčanie pedála, bez náznakov trhania alebo oneskorenia. Pre jazdu v zákrutách to znamená presnú reakciu na otáčanie volantom, okamžitú spätná väzbu od vozovky a mierne zvýšený náklon karosérie, vďaka čomu nie je potrebné prispôsobovať riadenie na udržanie zamýšľanej dráhy zatáčania. A nakoniec, čo sa týka brzdných vlastností, znamená to brzdný výkon, ktorý dodáva vodičovi pocit, že má všetko úplne pod kontrolou aj po uvoľnení bŕzd. Úzko sa zameriavajúc na ľudskú vnímavosť, Mazda sa snažila vyvážiť vo svojej podstate protikladné vlastnosti pohybu: kultivovaný, plynulý pohyb a ľahký, svižný pohyb. Výsledkom sú naozaj impozantné jazdné vlastnosti, ktoré sa dokonale hodia pre vlajkovú loď značky Mazda, vrátane výnimočnej stability počas priamočiarej jazdy pri vysokých rýchlostiach, dodávajúcej pocit absolútnej kontroly nad vozidlom, ktorá je zárukou príjemnej, pohodlnej jazdy bez ohľadu na prejdenú vzdialenosť.
Podvozok a karoséria
- Úplne nový sedan Mazda6 disponuje podvozkom SKYACTIV s jemne vyladenými vzperami McPherson vpredu aviacprvkovým zavesením zadných kolies, výsledkom čoho je svižný jazdný výkon pri nízkych až stredných rýchlostiach astabilita počas jazdy vysokou rýchlosťou.
- Elektrický posilňovač riadenia umiestnený priamo na stĺpiku riadenia zabezpečuje precízne riadenie, keďže podľa potreby dobre reaguje už na malé pohyby volantu bez nutnosti nadmerného prechytávania volantu, čo vyvoláva dojem lineárneho riadenia. Nový asistent riadenia zvyšuje stabilitu pri priamočiarej jazde azabraňuje ťahaniu riadenia počas jazdy na nerovnej vozovke.
- Optimalizované krivky posilňovača bŕzd zaisťujú účinný, presný aspoľahlivý brzdný výkon aj pri vysokých otáčkach. Je to výsledok ľahko ovládateľného počiatočného nástupu brzdného účinku azvýšenej stability vďaka účinnejšiemu chladeniu brzdového systému.
- Robustná štruktúra karosérie stechnológiou SKYACTIV vo väčšej miere využíva oceľ sultravysokou pevnosťou, ktorá znižuje hmotnosť azároveň zvyšuje torznú tuhosť asi o30 %.
- Úsilie konštruktérov z hľadiska hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH) sa sústredilo najmä na zabezpečenie maximálne tichého prostredia vkabíne adosiahnutie príjemného, no vzrušujúceho zvuku motora pri akcelerácii. Lepšie hodnoty NVH sa podarilo dosiahnuť predovšetkým efektívnym zablokovaním dráh, ktorými sa hluk zmotora aod vozovky šíri do kabíny atiež doplnením dielov, ktoré účinne absorbujú akustickú energiu.
- Optimalizovaný dizajn spodnej časti podlahy zlepšuje aerodynamické vlastnosti korigovaním toku vzduchu pod vozidlom aminimalizovaním odtokového víru nasmerovaním prúdu vzduchu nahor cez hlavný tlmič so zdvihnutým zadným profilom. Cieľový koeficient aerodynamického odporu dosahuje najlepšiu hodnotu v danejtriede 0,26 (v závislosti od stupňa výbavy). To podporuje stabilitu pri vysokej rýchlosti azároveň znižuje spotrebu paliva.
Pohonné jednotky (špecifikácie pre ruský (európsky) trh)
- Modely vybavené benzínovým motorom SKYACTIV-G 2.0 ponúkajú nadbytok krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach motora, vďaka čomu umožňujú zrýchlenie, ktoré sa dokonale zhoduje so zámerom vodiča vrôznych jazdných situáciách aprispievajú kpresnej alineárnej odozve, vysoko kvalitnej apríjemnej jazde avynikajúcej spotrebe paliva. Maximálny krútiaci moment je 210 Nm pri 4000 ot./min amaximálny výkon je 110 (107) kW pri 6000 ot./min.
Motor SKYACTIV-G 2.0 bude na európskom trhu dostupný aj vo verzii s vysokým výkonom až 121 kW pri 6 000 ot./min.
- Benzínový motor SKYACTIV-G 2.5, ktorý sa vôbec po prvýkrát použije práve vnovom modeli Mazda6, má nízku hmotnosť adosahuje najlepší maximálny krútiaci moment vtriede - 256 Nm pri 3250 ot./min. Maximálny výkon je 141 kW pri 5700 ot./min. Vyvažujúci hriadeľ pomáha zmierňovať vibrácie motora aznižuje úroveň hluku.
- SKYACTIV-G 2.0 prichádza vspojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou SKYACTIV-DRIVE alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou SKYACTIV-MT. Motor SKYACTIV-G 2.5 je v ponuke sprevodovkou SKYACTIV-DRIVE. Presné asvižné jazdné vlastnosti poskytujú obe prevodovky. SKYACTIV-DRIVE je navrhnutá tak, aby regulovala hnaciu silu arýchlosť vrámci prevodových stupňov lineárne vzávislosti od stlačenia plynového pedála, a SKYACTIV-MT ponúka ľahký aostrý štýl radenia.
Ekologický kredit a bezpečnostné parametre
Ekologické kvality a bezpečnosť prinášajú radosť z jazdy a pokoj mysle
Úplne nový model Mazda6 berie ešte väčší ohľad na životné prostredie a bezpečnosť, aby si mohli zákazníci jazdu vychutnať s pokojom v duši. Čo sa týka ohľaduplnosti k životnému prostrediu, doplnené systémy i-stop a i-ELOOP ešte výraznejšie znižujú už i tak výnimočne nízku spotrebu paliva, dosahovanú vďaka technológii SKYACTIV. Bezpečnostné vlastnosti nového modelu Mazda6 vychádzajú z výnimočnej ovládateľnosti vozidla, ktoré okamžite reaguje na vstupy vodiča, ako aj z vynikajúceho výhľadu z vozidla a odolnosti vysoko pevnej karosérie SKYACTIV voči nárazom. Čerešničkou na torte je množstvo moderných bezpečnostných technológií, ktoré pomáhajú vodičovi pri bezpečnom ovládaní vozidla. Napríklad systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) a systém adaptívnych reflektorov (AFS) zlepšujú prehľad vodiča o okolitej situácii a v noci rozširujú zorné pole. Protikolízny systém Smart City Brake Support (SCBS) prostredníctvom rôznych opatrení zabraňuje vzniku nehody alebo znižuje následky prípadnej zrážky. A nakoniec sú tu špičkové prvky pasívnej bezpečnosti, ktoré tiež minimalizujú škody v prípade nehody.
Ekologické parametre
- Nová Mazda6 je prvý model vybavený rekuperačným brzdovým systémom „i-ELOOP", ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva vreálnych dopravných situáciách. Ide ocelosvetovo prvý rekuperačný brzdový systém vosobnom automobile, ktorý využíva kondenzátor. Technológiou i-ELOOP sú vybavené modely smotorom SKYACTIV-G 2.5.
- Vnovom modeli Mazda sa objavuje technológia „i-stop", originálny systém vypínania motora pri voľnobehu, ktorý pochádza priamo zdielne spoločnosti Mazda. Tento systém sa môže pochváliť najrýchlejším časom opätovného spustenia motora vtriede - iba 0,35 sekundy.
- Ocenená jednodielna nanotechnológia vkatalyzátore vylepšuje proces spracovania výfukových plynov aznižuje potrebné množstvo drahých kovov.
Bezpečnosť
Technológie aktívnej bezpečnosti
[Maximalizujúce škálu podmienok, v ktorých môže vodič jazdiť bezpečne a pohodlne]
- Posunutie spodnej časti predného stĺpika smerom dozadu o100 mm vporovnaní spredošlým modelom apripevnenie spätného zrkadla na dvere namiesto základne predného stĺpika pomáhajú zvýšiť periférny výhľad avýhľad dopredu.
- Systém automatického prepínania diaľkových astretávacích svetiel (HBC) pomocou snímačov identifikuje prichádzajúce vozidlá aautomaticky prepína medzi diaľkovými astretávacími svetlami, aby počas jazdy vnoci nedošlo koslneniu vodičov protiidúcich vozidiel.
- Systém adaptívnych reflektorov (AFS) predpovedá zákruty na základe stupňa natočenia volantu arýchlosti vozidla anatočí svetlomety vsmere, ktorým vozidlo naozaj napreduje. Vďaka tomu sa zvýši viditeľnosť počas jazdy vnoci.
- Asistent rozjazdu do kopca (HLA) pomáha zabrániť samovoľnému pohybu vozidla Mazda6 smerom dozadu vo chvíli, keď vodič presúva nohu zbrzdového na plynový pedál pri rozbiehaní sa do kopca.
[Poskytujúce výstražné upozornenia, ktoré pomáhajú vodičovi vyhnúť sa nebezpečným situáciám a znovu získať kontrolu nad vozidlom]
- Signalizácia núdzového zastavenia (ESS) spustí rýchle blikanie výstražných svetiel vprípade náhleho brzdenia pri rýchlosti 50 km/h avyššej, aby upozornila vozidlá idúce vzadu.
- Systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) sa aktivuje pri rýchlosti 30 km/h alebo vyššej azaznamenáva vozidlá približujúce sa zozadu alebo nachádzajúce sa vmŕtvom uhle na každej strane aupozorní vodiča, keď zapne smerové svetlá pred opustením jazdného pruhu.
- Systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS) pomocou kamery zhodnotí polohu značenia jazdných pruhov na ceste aupozorní vodiča na neúmyselné vybočenie zjazdného pruhu, čím minimalizuje riziko vzniku nehody vdôsledku nepozornosti alebo únavy vodiča.
[Pomáhajúce vyhnúť sa nárazu alebo zmierniť jeho následky, keď vodič sám nedokáže bezpečne ovládať vozidlo]
- Protikolízny systém Smart City Brake Support (SCBS) pomocou infračerveného snímača priblíženia pomáha predchádzať čelnému nárazu, alebo ak to nie je možné, zmierniť jeho následky pri nízkych rýchlostiach do 30 km/h, ato automatickým aktivovaním bŕzd vozidla.
Technológie pasívnej bezpečnosti
[Pomáhajúce pri ochrane cestujúcich a chodcov v prípade nehody]
- Ľahká azároveň veľmi pevná karoséria SKYACTIV poskytuje vynikajúcu ochranu pri nehodách aje navrhnutá tak, aby dosahovala najvyššie bezpečnostné hodnotenia vtestoch na celom svete.
- Konštrukcia sviacerými kanálmi na rozptýlenie nárazovej energie apredným rámom sprierezom vtvare „X" zvyšuje absorpciu energie pri náraze, čím dodatočne zvyšuje bezpečnosť pri čelných a bočných nárazoch, ako aj nárazoch zozadu.
- Dizajn predných sedadiel zabraňujúci hyperextenzii krčnej chrbtice pomáha zmierniť poranenie krku vprípade nárazu zozadu.
- Súčasťoupredných dverí sú dve protinárazové priečky. Horná priečka má okrúhly prierez aspodná priečka má lievikovitý prierez. Spodná zadná priečka má taktiež lievikovitý prierez na zvýšenie odolnosti.
Nový sedan Mazda6
Predbežné technické údaje
Ruská špecifikácia
Rozmery (predbežné údaje)
Typ karosérie |
Jednotka |
Sedan |
|
Dvere |
|
4 |
|
Počet miest na sedenie |
|
5 |
|
Koeficient aerodynamického odporu* |
|
0,26 |
|
Celková dĺžka bez držiaka |
mm |
4 865 |
|
tabuľky s evidenčným číslom |
|||
Celková šírka |
mm |
1 840 |
|
Celková výška |
mm |
1 450 |
|
Rázvor náprav |
mm |
2 830 |
|
Rozchod kolies |
vpredu |
mm |
1 585 (17-palcová pneumatika) 1 595 (19-palcová pneumatika) |
vzadu |
mm |
1575 (17-palcová pneumatika) 1585 (19-palcová pneumatika) |
|
Objem batožinového priestoru so sedadlami vo vzpriamenej polohe po úroveň bezpečnostného pásu* |
l |
483 |
|
Dĺžka ložnej plochy po 1. rad sedadiel* |
mm |
1 961 |
|
Dĺžka ložnej plochy po 2. rad sedadiel* |
mm |
1 190 |
*V závislosti od stupňa výbavy.
Motory (predbežné údaje)*
|
|
SKYACTIV-G 2.0 benzínový |
SKYACTIV-G 2.5 benzínový |
Objem valcov |
cm3 |
1 998 |
2 488 |
Ventily |
|
16 |
16 |
Pohon vačkového hriadeľa |
|
Reťazový |
Reťazový |
Systém vstrekovania paliva |
|
Priame vstrekovanie |
Priame vstrekovanie |
Kompresný pomer |
|
14,0 : 1 |
13,0 : 1 |
Max. výkon ** |
kW k |
110/150 pri 6 000 |
141/192 pri 5 700 |
Max. krútiaci moment ** |
Nm pri ot/min |
210 pri 4 000 |
256 pri 3 250 |
Odporúčané palivo |
|
s oktánovým číslom 95 alebo vyšším |
s oktánovým číslom 95 alebo vyšším |
Objem palivovej nádrže |
l |
62 |
62 |
Pohon |
|
Predné kolesá |
Predné kolesá |
Prevodovka |
|
SKYACTIV-DRIVE (6-stupňová automatická)
SKYACTIV-MT (6-stupňová manuálna) |
SKYACTIV-DRIVE (6-stupňová automatická)
|
*Tieto údaje sú platné iba pre ruský trh a neplatia pre Európu
Podvozok (predbežné údaje)
Zavesenie predných kolies |
|
Vzpery MacPherson |
Zavesenie zadných kolies |
|
Viacprvkové |
Rozmery pneumatík |
|
225/55 R17 225/45 R19 |
Rozmery diskov |
|
17 x 7.5J 17 x 7J 19 x 7.5J |
Typ riadenia |
|
Hrebeňové |
Typ bŕzd vpredu/vzadu |
|
Odvetrávané kotúče/pevné kotúče |
Priemer bŕzd vpredu/vzadu |
mm |
297/278 |
Výkonové parametre a hmotnosť (cieľové údaje)*
|
SKYACTIV-G 2.0 benzínový |
SKYACTIV-G 2.0 benzínový, i-stop |
SKYACTIV-G 2.5 benzínový, i-ELOOP, i-stop |
||
MT |
AT |
AT |
AT |
||
Spotreba paliva (kombinovaná)** |
l/100 km |
6,0 |
6,1 |
5,9 |
6,4 |
Emisie CO2 (kombinované)** |
g/km |
140 |
144 |
139 |
151 |
Pohotovostná hmotnosť |
kg |
1 340 |
1 370 |
1 380 |
1 410 |
Emisná trieda |
|
Euro 4 |
Euro 4 |
Euro 4 |
*Tieto údaje sú platné iba pre ruský trh a neplatia pre Európu