Uhádnete, komu fandil Kimi ako dieťa?
Prvé tréningy tisícej veľkej ceny histórie F1 máme za sebou a veľa sa tam toho neudialo. Oveľa zaujímavejšie je dozvedieť sa, ako začali vnímať F1 Binotto, Wolff, Grosjean, či Räikkonen.
V Číne bolo počas piatkových tréningov sucho a teplota sa pohybovala okolo 20°C (trať cca 28°C). Tímy si poctivo plnili svoje zvyčajné piatkové povinnosti a okrem niektorých drobných trápení (Leclerc únik chladiacej kvapaliny, či zblbnutá elektronika Kvyata,...) a zopár prebrzdení a šmykov (napríklad Hamilton aj Bottas na nových tvrdých gumách) sa nič dramatické neudialo.
Najrýchlejšie časy zaznamenali Bottas (mercedes)a Vettel (ferrari), ktorí sa pohybovali prakticky v troch stotinách sekundy. Časy nás však v piatok veľmi zaujímať nemusia, no koho to zaujíma, tak si ich môže naštudovať v tabuľke a urobiť si vlastný názor. Zaujímavé je konštatovanie Kubicu, ktorý sa nechal počuť, že sa jeho auto trošku začalo zlepšovať, no obidva williamsy stále kraľujú chvostu štartového poľa. Zajtrajšia kvalifikácia, ktorá sa ide o ôsmej hodine rannej nášho času, už dá presný obraz o výkonnosti jednotlivých tímov.
Vo štvrtok a piatok sa však konali pravidelné tlačové besedy a logicky pri príležitosti tisícej grand prix sa všetkých pýtali na ich prvé zážitky s F1. A čuduj sa svete, prakticky všetci začínali podobne ako my, obyčajní fanúšikovia. Začnime napríklad Kimi Räikkonenom. „Neviem kedy to bolo presne,“ zalistoval v pamäti Kimi. „Niekedy v 80-tych rokoch mám prvú spomienku, keď Keke Rosberg niekde dostal defekt pneumatiky. Samozrejme, že som fandil fínskym pretekárom. Ako chlapec som sníval, že aj ja raz budem jazdiť v F1, no potom, keď som jazdil motokáry, tak som si uvedomoval, že šance sú minimálne. Že na to treba kopec peňazí. Viac som začal veriť, keď mi manažéri pomohli jazdiť vo formulách. I tak som však tomu veľmi neveril.“
Zaujímavý príbeh je Sergia Peréza, ktorého prvý kontakt bol veľmi smutný. „Preteky som sledoval s otcom v televízii. Moje prvé preteky na ktoré si pamätám boli v Imole, kde zahynul Senna. Bol to šok! Ale väčší pre otca. Ja som si to vtedy tak neuvedomoval,“ tvrdí Peréz, ktorý mal v čase Sennovej tragédie štyri roky. Ktovie, čo si také malé chlapča skutočne pamätalo. „V Mexiku sa F1 veľmi nesleduje. Moja rodina však miluje autošport a vždy sme to sledovali skoro ráno počas víkendov, lebo v našom časovom pásme bolo asi 6-7 hodín, keď sa išli európske preteky. Pamätám si, ako sa mi nechcelo vstávať.“
„Aj ja som pozeral preteky s otcom,“ pridáva svoj príbeh Romain Grosjean. „Boli to časy, keď na trati súperili Senna a Prost. Bolo to veľmi vzrušujúce. Otec bol vždy zapálený fanúšik a raz kúpil lístky na štvrtok do Monaka. Prvýkrát som videl F1 a počuť ten rev motorov bolo fascinujúce. Inak spomínam si aj na časy, keď som začal jazdiť a raz som stretol Davida Coultharda na toalete. Ako slušný chlapec som mu dával prednosť, ale on mi povedal „choď prvý chlapče,“ a od tej doby mi stále vraví chlapče,“ smeje sa Grosjean.
A čo šéfovia? Šéf tímu Ferrari, Mattia Binotto si spomenul na toto: „Ja som pozeral preteky s mojim starým otcom. Ten bol vášnivý fanúšik Ferrari. Keď sme sa presťahovali do Švajčiarska, tak sme červené autá vnímali ako niečo špeciálne, italské. Niečo pre nás dôležité. Ako chlapec som sníval, že by som raz chcel byť súčasťou F1. súčasťou Ferrari,“ zaspomínal Binotto, ktorému sa sen naozaj splnil.
„U mňa to bolo trochu iné,“ zamýšľa sa Toto Wolff. „Ja som k tomu tak nevzhliadal. Jasné, že som sa zaujímal o autá, odkedy som získal vodičák a F1 má v Rakúsku tiež skvelú históriu. Mňa to však všetko zaujímalo viac po finančnej stránke. Priťahovala ma obchodná stránka F1. čo všetko obsahuje a ako to funguje,“ nezaprel v sebe manažéra Rakúšan, ktorý robí šéfa tímu Mercedes.