Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Tretia etapa bola kvôli neprejazdnosti trate zrušená

Sunday, 15. 06. 2008 - 11:47, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Tretia etapa bola kvôli neprejazdnosti trate zrušenáOrganizátori motoristického podujatia Rallye Trans Orientale zrušili sobotňajšiu 574 kilometrovú tretiu etapu Petrovsky – Jelabouga pre prudký dážď s krupobitím. Po ňom boli niektoré miesta trate neprejazdné pre veľké množstvo bahna. Pretekári sa tak včera z „Republiky of Tatarstan“, jednej z autonómnych oblastí veľkého Ruska, presunuli do mestečka Jelabouga.
                                                                                                       

Vo výsledkoch sa teda po včerajšku nič nezmenilo, Jaroslav Katriňák ostáva naďalej vo vedení pred Nórom Ullevalseterom; na tretieho Rusa Kolomytsina má takmer sedemminútový náskok. Piaty Dušan Randýsek stráca desať minút a Josef Macháček už viac ako pol hodiny.
                                                                                              

V automobiloch sa v prvej desiatke držia dokonca štyri autokrosové „špeciály“: vedie Španiel Monterde (Schlesser buggy) pred Nemcom Kahlem (Honda Fast & Speed buggy); štvrtý je Francúz Delecour (Buggy Gache) a šiesty Frédéric Vivier (BAT Buggy). Okrem bratov Gibonovcov (značka Bowler Wildcat má v TOP 10 ešte jeden automobil – na siedmej priečke zásluhou Francúza Jerômeho Pelicheta so švajčiarskou navigátorkou Eugenie Decreovou) je v popredí vidieť aj Lotyš Maris Saukans s OSCarom O3; ale i rodák z Kalifornie Ronn Bailey so „špeciálom“ Jimco-Chevrolet. Iný Chevrolet (Trophy-Truck Silverado), a síce francúzskeho pilota Erica Vigorouxa, je s trojhodinovou penalizáciou na konte až na 43. priečke. Zaujímavá je účasť čínskych strojov Zhengzhou pick-up, z ktorých je zatiaľ najlepšie umiestnený dvojlístok Xu Lang – Fabian Lurquin na deviatej pozícii.
                                                                                                  

Medzi nákladnými automobilmi sa v prvej desiatke drží päť značiek. Mníchovský MAN zaujal postavenie lídra súťaže (vedie Holanďan Stacey), ale súčasne uzatvára prvú desiatku (deviaty je Nemec Echter a desiaty Francúz Jacquot). V súťaži pokračuje deväť vozidiel tejto značky. Kamazy jazdia po domácej pôde, takže druhé (Čagin), tretie (Kabirov) a siedme (Mardejev) miesto by možno hlavne pre ruského fanúšika mohlo byť sklamaním. Treba však dodať, že „Rusi už dávno nie sú vojačikmi v teplákoch ako v roku 1990, keď začínali“ (citujem Josefa Kalinu) alebo „Už to nie sú tí Rusi, ktorým sa v roku 1990, pri ich premiére, oplachtované šesťkolesové kamióny rozsypali na prvej dune. Dnes sú to 35-roční chlapi, svetobežníci, ktorí majú dlhoročné skúsenosti.“ (citujem Karla Lopraisa). Pamätáme si ešte Rallye Paríž – Moskva – Peking 1992, kde piloti ruského tímu nielen že súťažili, ale dokonca pomáhali organizátorom vytyčovať trať. Poznali ju dopredu, samozrejme vrátane všetkých skratiek. Niet teda divu, že vo „svojich“ etapách porážali aj vodičov legendárnych talianskych Perlini 105 F. Kamaz vtedy nasadil päticu šesťkolesových valníkov, ale cieľ zazreli len dva kamióny. Ten lepší z nich doviedol Vladimír Marčenkov na 3. miesto, hoci Viktor Moskovskich v polovici súťaže viedol s viac než hodinovým náskokom!
                                                                                                    

Značka Ginaf má v preteku trojicu truckov (Hugo Duisters je štvrtý, Gerardus De Rooy piaty a jeho krajan Pascal De Baar štrnásty), v klasifikácii figurujú aj DAF (Hans Bekx na šiestom) a LIAZ (Martin Macík na jedenástom). Značku Mercedes reprezentuje deväť posádok (najlepšou z nich je Vila – Moises na ôsmom mieste) a francúzsky Renault päť vozidiel (trojica Alain Coquelle – Frédéric Becart – Dominique Lefevre, ako najlepšia z nich, je pätnásta).
                                                                                               
Rallye Trans Orientale 2008 dnes pokračuje štvrtou etapou, z Jelabouga do Mrakova. Na jazdcov čaká celkom 693 kilometrov, z ktorých 123 tvorí špeciálka.

foto: motoride.sk, archív autora


Poradie po 3. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 2h 03´ 13
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 2h 03´ 18
3. Alexey Kolomytsyn (RUS/KTM) 2h 10´ 09

5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 2h 13´ 15
16. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 2h 33´ 36

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (F/Schlesser buggy) 1h 36´ 27
2. Kahle – Schuenemann (D/Honda buggy) 1h 36´ 40
3. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 1h 40´ 00

Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 1h 42´ 05
2. Čagin – Savostin – Nikolajev (RUS/Kamaz) 1h 43´ 18
3. Kabirov – Beljaev – Mokejev (RUS/Kamaz) 1h 44´ 41

11. Macík – Kalina – Valtr (CZE/LIAZ) 2h 12´ 02
19. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 2h 30´ 32




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri