Trans Orientale 2008: Medzi Petrohradom a Pekingom „Katro“ stále kraľuje
Vo včerajšej piatej 639 km dlhej etape opustili účastníci Rallye Trans Orientale Rusko a na jej konci ich privítalo kazašské Bogoce. Usporiadatelia im naservírovali náročný prejazd cez pohorie Ural, ale i dobrodružnú jazdu popri ropovode Družba.
Jaroslav Katriňák obsadil vo včerajšom 295-kilometrovom rýchlostnom teste z Mrakova do Bogoce v rámci piatej etapy Rallye Trans Orientale Petrohrad – Peking tretie miesto. „Katro“ si však obetavým výkonom pri komplikovanom prejazde z Ruska do Kazachstanu upevnil vedúcu pozíciu v hodnotení motocyklov, lebo jeho najväčší súper Pal Anders Ullevalseter z Nórska dodatočne dostal spolu s Talianom Marcom Borsim dvadsaťminútovú penalizáciu za stratu smeru a zlé odbočenie v nedeľňajšej štvrtej „erzete“. Vďaka tejto penalizácii Jaro Katriňák vedie v priebežnom poradí motocyklov po piatich etapách už s náskokom takmer dvadsiatich siedmich minút.
„Blúdeniu sa v pondelok nevyhol ani Jaro. No keď zbadal, že ide po zlej trase, otočil motocykel, vrátil sa späť na hlavnú trasu a pokračoval ďalej. Nór s Talianom sa v nedeľu na hlavnú trať napojili v inom úseku, ako predpisoval itinerár etapy, a na základe lokalizácie ich GPS prístroja im jury pretekov udelila penalizáciu,“ povedal manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. „Jaro pre blúdenie stratil v pondelok na druhého Ullevalsetera až dve minúty. Nebyť toho, mohol mať pred ním už takmer polhodinový náskok. Etapu vyhral Rus Alexej Kolomycyn, ktorý však v konečnom poradí je až na ôsmom mieste s takmer hodinovou stratou. Na tretie miesto v celkovom poradí sa dnes prepracoval Čech Dušan Randýsek,“ uviedol včera Andrej Žipaj.
„V utorok jazdcov čaká veľmi náročná rýchlostná skúška, ktorá meria až 327 kilometrov. Takže čím budú jazdci bližšie k cieľu, tým sa bude viac predlžovať objem rýchlostných testov a meraných úsekov. V utorok sa bude jazdiť na tvrdom povrchu, na ktorom budú prevládať kamenisto – štrkové úseky,“ podčiarkol manažér vranovského tímu. Súťaž je podľa Katriňákových slov únavná. „Po dojazde vždy musím dať spolu s mechanikmi do poriadku motocykel. Na lôžko sa dostanem zvyčajne až okolo polnoci a ráno o piatej som už na nohách. Prvé dva dni som spal v Ivecu, ale teraz bivakujem v stane. Je to pre mňa pohodlnejšie.“
Zatiaľ čo Dušan Randýsek postúpil z piatej na tretiu priečku, ďalší český reprezentant Josef Macháček mal včera smolu. Penalizácia dvoch hodín a dvadsiatich minút ho deklasovala z priebežnej dvanástej až na tridsiatu ôsmu priečku. Aj napriek tomu však ostáva medzi quadmi (štvorkolkami) vo vedení.
V kategórii automobilov sa včera blysla francúzska dvojica Gibon – Gibon s vozidlom Bowler Wildcat pred lotyšskou posádkou Saukans – Zarins (OSC) a francúzskym duom Monterde – Lurquin (Schlesser buggy). Zatiaľ čo posledne menovaní si udržali priebežné vedenie, Gibon i Saukans posunom na medailové pozície odsunuli za seba doposiaľ dominujúce buginy Nemca Kahleho a Francúza Delecoura. Matthias Kahle (Honda buggy) došiel včera až dvanásty a klesol na piate miesto; François Delecour (Buggy Gache) si pohoršil o dvadsaťšesť priečok (29. miesto) a na vedúceho jazdca stráca už takmer dve a štvrť hodiny. Pohoršil si aj Ronn Bailey (z desiatej na jedenástu pozíciu).
V kamiónoch sa opäť presadil Holanďan Hans Stacey (MAN) pred Rusom Vladimírom Čaginom (Kamaz) a krajanom Gerardusom De Rooyom (Iveco-Ginaf). Doposiaľ vedúci Fidarus Kabirov na ruskom kamióne Kamaz dokončoval špeciálku až ako deviaty. To však malo vplyv aj na celkové poradie: Stacey sa vyhupol do čela prenasledovaný Čaginom a De Rooyom. Kabirov klesol na ôsmu priečku. Neveľmi úspešne sa včera vodilo českým posádkam. Miroslav Zapletal (MAN) došiel do cieľa ako devätnásty a v celkovom hodnotení je na dvadsiatom mieste, Martin Macík (LIAZ) bol dvadsiatyprvý a z 11. priečky klesol na sedemnástu s takmer dva a pol hodinovou stratou na vedúcu posádku.
Územím Kazachstanu už pokračuje iba 54 motocyklov (z 58 na štarte), 39 automobilov (zo 48 na rampe štartu v Petrohrade) a 22 kamiónov (z pôvodných 31). Dnes sa súťaží na trase Bogoce – Arkalik (zo 705 kilometrov tvorí 327 km rýchlostná skúška).
foto: motoride.sk
Poradie po 5. etape:
Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 5h 31´ 36
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 5h 58´ 33
3. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 6h 13´ 25
38. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 9h 07´ 17
Automobily:
1. Monterde – Lurquin (F/Schlesser buggy) 3h 55´ 30
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 3h 56´ 10
3. Saukans – Zarins (LET/OSC) 3h 56´ 56
Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 4h 03´ 43
2. Čagin – Savostin – Nikolajev (RUS/Kamaz) 4h 04´ 50
3. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 4h 16´ 46
17. Macík – Kalina – Valtr (CZE/LIAZ) 6h 32´ 38
20. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 6h 44´ 08
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019