Trans Orientale 2008: Medzi Petrohradom a Pekingom „Katro“ stále kraľuje


Jaroslav Katriňák obsadil vo včerajšom 295-kilometrovom rýchlostnom teste z Mrakova do Bogoce v rámci piatej etapy Rallye Trans Orientale Petrohrad – Peking tretie miesto. „Katro“ si však obetavým výkonom pri komplikovanom prejazde z Ruska do Kazachstanu upevnil vedúcu pozíciu v hodnotení motocyklov, lebo jeho najväčší súper Pal Anders Ullevalseter z Nórska dodatočne dostal spolu s Talianom Marcom Borsim dvadsaťminútovú penalizáciu za stratu smeru a zlé odbočenie v nedeľňajšej štvrtej „erzete“. Vďaka tejto penalizácii Jaro Katriňák vedie v priebežnom poradí motocyklov po piatich etapách už s náskokom takmer dvadsiatich siedmich minút.

„Blúdeniu sa v pondelok nevyhol ani Jaro. No keď zbadal, že ide po zlej trase, otočil motocykel, vrátil sa späť na hlavnú trasu a pokračoval ďalej. Nór s Talianom sa v nedeľu na hlavnú trať napojili v inom úseku, ako predpisoval itinerár etapy, a na základe lokalizácie ich GPS prístroja im jury pretekov udelila penalizáciu,“ povedal manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. „Jaro pre blúdenie stratil v pondelok na druhého Ullevalsetera až dve minúty. Nebyť toho, mohol mať pred ním už takmer polhodinový náskok. Etapu vyhral Rus Alexej Kolomycyn, ktorý však v konečnom poradí je až na ôsmom mieste s takmer hodinovou stratou. Na tretie miesto v celkovom poradí sa dnes prepracoval Čech Dušan Randýsek,“ uviedol včera Andrej Žipaj.

„V utorok jazdcov čaká veľmi náročná rýchlostná skúška, ktorá meria až 327 kilometrov. Takže čím budú jazdci bližšie k cieľu, tým sa bude viac predlžovať objem rýchlostných testov a meraných úsekov. V utorok sa bude jazdiť na tvrdom povrchu, na ktorom budú prevládať kamenisto – štrkové úseky,“ podčiarkol manažér vranovského tímu. Súťaž je podľa Katriňákových slov únavná. „Po dojazde vždy musím dať spolu s mechanikmi do poriadku motocykel. Na lôžko sa dostanem zvyčajne až okolo polnoci a ráno o piatej som už na nohách. Prvé dva dni som spal v Ivecu, ale teraz bivakujem v stane. Je to pre mňa pohodlnejšie.“

Zatiaľ čo Dušan Randýsek postúpil z piatej na tretiu priečku, ďalší český reprezentant Josef Macháček mal včera smolu. Penalizácia dvoch hodín a dvadsiatich minút ho deklasovala z priebežnej dvanástej až na tridsiatu ôsmu priečku. Aj napriek tomu však ostáva medzi quadmi (štvorkolkami) vo vedení.

V kategórii automobilov sa včera blysla francúzska dvojica Gibon – Gibon s vozidlom Bowler Wildcat pred lotyšskou posádkou Saukans – Zarins (OSC) a francúzskym duom Monterde – Lurquin (Schlesser buggy). Zatiaľ čo posledne menovaní si udržali priebežné vedenie, Gibon i Saukans posunom na medailové pozície odsunuli za seba doposiaľ dominujúce buginy Nemca Kahleho a Francúza Delecoura. Matthias Kahle (Honda buggy) došiel včera až dvanásty a klesol na piate miesto; François Delecour (Buggy Gache) si pohoršil o dvadsaťšesť priečok (29. miesto) a na vedúceho jazdca stráca už takmer dve a štvrť hodiny. Pohoršil si aj Ronn Bailey (z desiatej na jedenástu pozíciu).

V kamiónoch sa opäť presadil Holanďan Hans Stacey (MAN) pred Rusom Vladimírom Čaginom (Kamaz) a krajanom Gerardusom De Rooyom (Iveco-Ginaf). Doposiaľ vedúci Fidarus Kabirov na ruskom kamióne Kamaz dokončoval špeciálku až ako deviaty. To však malo vplyv aj na celkové poradie: Stacey sa vyhupol do čela prenasledovaný Čaginom a De Rooyom. Kabirov klesol na ôsmu priečku. Neveľmi úspešne sa včera vodilo českým posádkam. Miroslav Zapletal (MAN) došiel do cieľa ako devätnásty a v celkovom hodnotení je na dvadsiatom mieste, Martin Macík (LIAZ) bol dvadsiatyprvý a z 11. priečky klesol na sedemnástu s takmer dva a pol hodinovou stratou na vedúcu posádku.

Územím Kazachstanu už pokračuje iba 54 motocyklov (z 58 na štarte), 39 automobilov (zo 48 na rampe štartu v Petrohrade) a 22 kamiónov (z pôvodných 31). Dnes sa súťaží na trase Bogoce – Arkalik (zo 705 kilometrov tvorí 327 km rýchlostná skúška).
foto: motoride.sk
Poradie po 5. etape:
Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 5h 31´ 36
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 5h 58´ 33
3. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 6h 13´ 25
38. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 9h 07´ 17
Automobily:
1. Monterde – Lurquin (F/Schlesser buggy) 3h 55´ 30
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 3h 56´ 10
3. Saukans – Zarins (LET/OSC) 3h 56´ 56
Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 4h 03´ 43
2. Čagin – Savostin – Nikolajev (RUS/Kamaz) 4h 04´ 50
3. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 4h 16´ 46
17. Macík – Kalina – Valtr (CZE/LIAZ) 6h 32´ 38
20. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 6h 44´ 08
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Offroad trial Brezno
13. 4. 2025

H6 Rally I. kolo Tarnobrzeg
31. 3. 2025

Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024

Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024

Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024

Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024

Off road trial Hruštín
20. 5. 2024

Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024

Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024

Offroad Tisovec III
29. 4. 2024

Offroad Tisovec II
29. 4. 2024

Offroad Tisovec
29. 4. 2024

Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023

Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023

Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023

Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023

Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022

Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021

Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021

Hungarian Baja
10. 8. 2021

Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021

Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021

Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021

Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020

Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019

Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019

Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019