Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: „Katro“ mierne stratil, naďalej však vedie

Monday, 23. 06. 2008 - 20:47, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: „Katro“ mierne stratil, naďalej však vedieSlovenský motocyklový reprezentant Jaroslav Katriňák obsadil vo včerajšej jedenástej etape Rallye Trans Orientale na trati medzi Petrohradom a Pekingom, ktorá sa išla z Turfanu ležiaceho stopäťdesiatštyri metrov pod hladinou mora do Hami a merala celkovo 513 kilometrov, druhé miesto so stratou 2:10 min. na Nóra Pala Andersa Ullevalsetera. Štyridsaťdvaročný Martinčan absolvoval štyristoštrnásťkilometrový špeciálny meraný úsek z Turfanu do Karatjube za 4:46:47 h. „Katro“, jazdiaci za Slovnaft Environ Servis Moto Team, však zostáva naďalej lídrom celkového poradia – pred svojím najväčším rivalom Ullevalseterom vedie o viac ako dvadsaťšesť minút.
                                                                                                  

„Dnešná etapa bola podľa Jarových slov jedna z najťažších, jazdilo sa cez duny z čierneho piesku a tiež ako keby v korytách vyschnutých riek,“ informoval agentúru SITA manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. „Jaro ani raz nespadol, ale v niektorých úsekoch išiel radšej pomaly, lebo dvíhať motocykel zaborený do piesku nie je jednoduchá vec. Náročná bola aj navigácia, na trati bolo viacero križovatiek s rôznymi odbočkami a bolo dôležité nepomýliť sa. Jaro išiel takmer stále spoločne s Nórom Ullevalseterom, pretože predsa len dvom sa jazdí jednoduchšie. Ich súperi však majú z hľadiska orientácie výhodu v tom, že majú pred sebou stopu tejto dvojice. Vysoké nároky na pretekárov kládlo aj počasie, teplota sa šplhala k štyridsiatke.“ V jedenástej „erzete“ mal Jaroslav Katriňák zabudovaný vo svojom motocykli KTM už nový motor, ktorý mu technici vymenili za predošlý v nedeľu počas voľného dňa. „S novým motorom neboli nijaké problémy, fungoval spoľahlivo,“ doplnil Žipaj.
                                                                                                  

Dodajme, že veľmi dobre si zatiaľ počínajú aj obaja českí motocyklisti: Dušan Randýsek si trinástym etapovým časom udržal priebežnú piatu priečku, Josefa Macháčka zaznamenali v cieli tejto „erzety“ na sedemnástej priečke a v celkovom hodnotení postúpil o päť miest dopredu – z tridsiatej na dvadsiatu piatu.
                                                                                                 

V triede automobilov už po tretíkrát v tomto ročníku nenašla premožiteľa španielsko – francúzska posádka Jose Luis Monterde – Jean-Marie Lurquin na „špeciály“ Schlesser buggy. Viac ako jedenásťminútovú stratu zaznamenali bratia Gibonovci (Bowler Wildcat); tretí najrýchlejší čas patril Lotyšom Saukansovi a Zarinsovi, ktorí s automobilom OSC na Monterdeho stratili takmer dvadsaťpäť minút. Štvrtý sa do cieľa prirútil Američan Ronn Bailey (Jimco – Chevrolet) a nasledovali ďalší favoriti: Jerôme Pelichet (Bowler Wildcat), Frédéric Vivier (BAT Buggy), Eric Vigoroux (Chevrolet Trophy-Truck), Matthias Kahle (Honda Fast & Speed buggy)... Štrnástym etapovým časom sa prezentoval François Delecour (buggy Gache).
                                                                                                 

V celkovej klasifikácii si aj naďalej duo Monterde – Lurquin udržalo priebežné vedenie, za nimi však došlo ku zmene: bratia Gibonovci predstihli krajana Pelicheta a jeho švajčiarsku navigátorku Eugenie Decreovú o takmer osemnásť minút. Lotyšský pretekár Maris Saukans sa už prebojoval (za buginy Francúza Delecoura a Nemca Kahleho) na šieste miesto. Výrazný vzostup zaznamenali aj Vivier a jeho navigátor Philippe Vandromme: ich sympatická bugina BAT sa posunula o sedem priečok vyššie klasifikačným rebríčkom (13. miesto). Jazdci americkej národnosti Bailey a Walch sa s chevroletom posunuli z 28. priečky o šesť miest dopredu. Z tridsiatej šiestej na tridsiatu pozíciu poskočil Vigoroux s ďalším chevroletom.
                                                                                                                          
Kamióny vo včerajšej „erzete“ ovládol Holanďan Hans Bekx s truckom DAF. Na druhého Španiela Pepa Vilu na mercedese získal bezmála dvojminútový náskok; tretí Gérard De Rooy s kamiónom Iveco – Ginaf zaostal za víťazom o viac ako trištvrte hodiny. Aj napriek tomu si vedenie udržal – o päťdesiatdeväť minút pred Hansom Staceym (ten so svojim „špeciálom“ MAN došiel včera štvrtý s viac ako hodinovou stratou na krajana Bekxa) a dve hodiny a dvadsať minút pred Hansom Bekxom. Španiel Vila je na štvrtej pozícii.
                                                                                                   

V súťaži tejto kategórie ostalo po jedenástej etape dvadsaťštyri kamiónov – tri trucky Ginaf, respektíve Iveco-Ginaf, osem vozidiel MAN, štyri renaulty, osem kamiónov Mercedes a jeden DAF. Medzi nimi nechýba aj česká posádka Miroslav Zapletal, Miloslav Janáček a Martin Mikulenčák s truckom MAN, ktorí sú stále na desiatej pozícii.
                                                                                              

V utorok čaká jazdcov na Rallye Trans Orientale ťažký 727-kilometrový presun z Hami do Quinguanu. „Na trati budú opäť pieskové duny, údajne najväčšie na svete. Dosahujú vraj výšku päťdesiatposchodového paneláku,“ informoval manažér Katriňákovho tímu.

foto: motoride.sk, transorientale.com, offroadsport.cz

Poradie po 11. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 21h 06´ 29
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 21h 32´ 52
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 22h 40´ 01

5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 25h 52´ 26
25. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 29h 54´ 25

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 19h 02´ 55
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 20h 42´ 41
3. Pelichet – Decre (F/Bowler Wildcat) 21h 01´ 03


Kamióny:
1. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 21h 00´ 59
2. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 21h 59´ 24
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 23h 19´ 16

10. Zapletal - Janáček - Mikulenčák (CZE/MAN) 27h 49´ 01





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri