Trans Orientale 2008: „Katro“ mierne stratil, naďalej však vedie


„Dnešná etapa bola podľa Jarových slov jedna z najťažších, jazdilo sa cez duny z čierneho piesku a tiež ako keby v korytách vyschnutých riek,“ informoval agentúru SITA manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. „Jaro ani raz nespadol, ale v niektorých úsekoch išiel radšej pomaly, lebo dvíhať motocykel zaborený do piesku nie je jednoduchá vec. Náročná bola aj navigácia, na trati bolo viacero križovatiek s rôznymi odbočkami a bolo dôležité nepomýliť sa. Jaro išiel takmer stále spoločne s Nórom Ullevalseterom, pretože predsa len dvom sa jazdí jednoduchšie. Ich súperi však majú z hľadiska orientácie výhodu v tom, že majú pred sebou stopu tejto dvojice. Vysoké nároky na pretekárov kládlo aj počasie, teplota sa šplhala k štyridsiatke.“ V jedenástej „erzete“ mal Jaroslav Katriňák zabudovaný vo svojom motocykli KTM už nový motor, ktorý mu technici vymenili za predošlý v nedeľu počas voľného dňa. „S novým motorom neboli nijaké problémy, fungoval spoľahlivo,“ doplnil Žipaj.

Dodajme, že veľmi dobre si zatiaľ počínajú aj obaja českí motocyklisti: Dušan Randýsek si trinástym etapovým časom udržal priebežnú piatu priečku, Josefa Macháčka zaznamenali v cieli tejto „erzety“ na sedemnástej priečke a v celkovom hodnotení postúpil o päť miest dopredu – z tridsiatej na dvadsiatu piatu.

V triede automobilov už po tretíkrát v tomto ročníku nenašla premožiteľa španielsko – francúzska posádka Jose Luis Monterde – Jean-Marie Lurquin na „špeciály“ Schlesser buggy. Viac ako jedenásťminútovú stratu zaznamenali bratia Gibonovci (Bowler Wildcat); tretí najrýchlejší čas patril Lotyšom Saukansovi a Zarinsovi, ktorí s automobilom OSC na Monterdeho stratili takmer dvadsaťpäť minút. Štvrtý sa do cieľa prirútil Američan Ronn Bailey (Jimco – Chevrolet) a nasledovali ďalší favoriti: Jerôme Pelichet (Bowler Wildcat), Frédéric Vivier (BAT Buggy), Eric Vigoroux (Chevrolet Trophy-Truck), Matthias Kahle (Honda Fast & Speed buggy)... Štrnástym etapovým časom sa prezentoval François Delecour (buggy Gache).

V celkovej klasifikácii si aj naďalej duo Monterde – Lurquin udržalo priebežné vedenie, za nimi však došlo ku zmene: bratia Gibonovci predstihli krajana Pelicheta a jeho švajčiarsku navigátorku Eugenie Decreovú o takmer osemnásť minút. Lotyšský pretekár Maris Saukans sa už prebojoval (za buginy Francúza Delecoura a Nemca Kahleho) na šieste miesto. Výrazný vzostup zaznamenali aj Vivier a jeho navigátor Philippe Vandromme: ich sympatická bugina BAT sa posunula o sedem priečok vyššie klasifikačným rebríčkom (13. miesto). Jazdci americkej národnosti Bailey a Walch sa s chevroletom posunuli z 28. priečky o šesť miest dopredu. Z tridsiatej šiestej na tridsiatu pozíciu poskočil Vigoroux s ďalším chevroletom.

Kamióny vo včerajšej „erzete“ ovládol Holanďan Hans Bekx s truckom DAF. Na druhého Španiela Pepa Vilu na mercedese získal bezmála dvojminútový náskok; tretí Gérard De Rooy s kamiónom Iveco – Ginaf zaostal za víťazom o viac ako trištvrte hodiny. Aj napriek tomu si vedenie udržal – o päťdesiatdeväť minút pred Hansom Staceym (ten so svojim „špeciálom“ MAN došiel včera štvrtý s viac ako hodinovou stratou na krajana Bekxa) a dve hodiny a dvadsať minút pred Hansom Bekxom. Španiel Vila je na štvrtej pozícii.

V súťaži tejto kategórie ostalo po jedenástej etape dvadsaťštyri kamiónov – tri trucky Ginaf, respektíve Iveco-Ginaf, osem vozidiel MAN, štyri renaulty, osem kamiónov Mercedes a jeden DAF. Medzi nimi nechýba aj česká posádka Miroslav Zapletal, Miloslav Janáček a Martin Mikulenčák s truckom MAN, ktorí sú stále na desiatej pozícii.

V utorok čaká jazdcov na Rallye Trans Orientale ťažký 727-kilometrový presun z Hami do Quinguanu. „Na trati budú opäť pieskové duny, údajne najväčšie na svete. Dosahujú vraj výšku päťdesiatposchodového paneláku,“ informoval manažér Katriňákovho tímu.
foto: motoride.sk, transorientale.com, offroadsport.cz
Poradie po 11. etape:
Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 21h 06´ 29
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 21h 32´ 52
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 22h 40´ 01
5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 25h 52´ 26
25. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 29h 54´ 25
Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 19h 02´ 55
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 20h 42´ 41
3. Pelichet – Decre (F/Bowler Wildcat) 21h 01´ 03
Kamióny:
1. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 21h 00´ 59
2. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 21h 59´ 24
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 23h 19´ 16
10. Zapletal - Janáček - Mikulenčák (CZE/MAN) 27h 49´ 01
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Offroad trial Brezno
13. 4. 2025

H6 Rally I. kolo Tarnobrzeg
31. 3. 2025

Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024

Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024

Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024

Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024

Off road trial Hruštín
20. 5. 2024

Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024

Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024

Offroad Tisovec III
29. 4. 2024

Offroad Tisovec II
29. 4. 2024

Offroad Tisovec
29. 4. 2024

Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023

Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023

Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023

Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023

Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022

Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021

Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021

Hungarian Baja
10. 8. 2021

Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021

Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021

Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021

Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020

Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019

Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019

Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019