Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Kamióny bez kamazov, „Katro“ naďalej na čele

Friday, 20. 06. 2008 - 17:48, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Kamióny bez kamazov, „Katro“ naďalej na čeleSlovenský motocyklový reprezentant Jaroslav Katriňák včera počas 82-kilometrového špeciálneho rýchlostného testu v rámci deviatej etapy Rallye Trans Orientale Petrohrad – Peking opäť patril k najrýchlejším jazdcom.

                                                                                                       

Pretekár slovenského Slovnaft Environ Servis Moto Teamu časom 1:07:57 h obsadil druhé miesto za víťazným Rusom Alexejom Kolomycynom (1:05:07 h), ale na svojho najväčšieho súpera Nóra Pala Andersa Ullevalsetera získal náskok jednej minúty a tridsiatich siedmich sekúnd.
                                                                                                 

„Jaro Nórovi v piatok vrátil požičané zo štvrtkovej ôsmej etapy a upevnil si vedúce postavenie v súťaži motocyklov,“ povedal včera pre agentúru SITA manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. Manažér Jaroslava Katriňáka ďalej uviedol, že piatková etapa sa išla na ťažkej šotoline a účastníci sa počas jazdy rozľahlou kazašskou stepou museli vyrovnať s kúdolmi prachu, ktoré mnohokrát sťažovali orientáciu. „Jaro si určil za úlohu strážiť svojho najväčšieho súpera Ullevalsetera, lebo Rus Kolomycyn za ním zaostáva už o pol druha hodiny, takže on by pre Jara nemal byť vážnym súperom,“ pokračoval Žipaj, ktorý agentúru SITA tiež informoval, že v sobotu po prejazde do Číny budú technici na Katriňákovom motocykli meniť celý agregát. „Táto operácia je povolená, lebo pravidlá Rallye Trans Orientale povoľujú raz v priebehu pretekov vymeniť na motocykli všetko – vrátane motora. A keďže nový vezú technici v sprievodnom vozidle so sebou, v sobotu túto výmenu urobia,“ vysvetlil Žipaj. Ďalej doplnil: „Jaro má úspešne za sebou deväť etáp, motocykel mu zatiaľ funguje. Po nedeli, ktorá bude dňom voľna, však začnú pretekári opäť jazdiť v piesku a v púšti. Na tomto zradnom teréne nechceme nič riskovať, preto Jaro zvyšných sedem čínskych etáp odjazdí na motocykli so zvýšenou opatrnosťou.“
                                                                                                    

Andrej Žipaj v súvislosti s čínskymi „erzetami“ tiež uviedol, že posledná etapa k čínskemu múru bude len spojovacia bez meraného špeciálneho úseku. „Posledný špeciálny rýchlostný test je na programe sobotňajšej šestnástej etapy. Po nej by jazdci mali do cieľa v Pekingu prísť po vlastnej osi už bez merania časov,“ dodal manažér.
                                                                                                

V prípade českých motocyklistov bol tentoraz úspešnejší Josef Macháček – dvadsiatym tretím etapovým časom poskočil o jednu priečku vpred (30. miesto). Dušan Randýsek došiel síce až na 42. pozícii (na víťaza etapy Rusa Kolomytsyna stratil bezmála päťdesiat minút), piate miesto si však ustrážil. Veľmi dobre sa s nástrahami trate vyrovnáva aj 42-ročná Nemka Patricia Watson – Millerová – Scheková (KTM EXC 525), ktorá je na celkovej 21. priečke (na „Katra“ však stráca takmer už šesť hodín).
                                                                                                    

Automobilová kategória sa opätovne stala korisťou Francúza Françoisa Delecoura (buggy Gache), ktorý kraľoval o minútu a pätnásť sekúnd pred Nemcom Matthiasom Kahlem (Honda Fast & Speed buggy); tretí skončil Eric Vigoroux so chevroletom – s takmer dva a pol minútovou stratou na Kahleho. Ani 24. priečka v etape (a dvadsaťminútová strata) neodsunula z čelnej pozície Španiela Joseho Louisa Monterdeho (Schlesser buggy). Za ním sa stále držia Francúzi Pelichet (včera došiel na šiestej priečke s takmer desaťminútovým mankom za Delecourom) a Gibon (zaznamenal štvrté miesto a štvorminútovú stratu). Lenže pokiaľ Delecour a Kahle (alebo ak chcete ich statočne konkurujúce buginy) uhájili štvrté a piate miesto, Američana Ronna Baileyho v „erzete“ odmávli až na štyridsiatej priečke (s viac ako dvojhodinovou stratou) – klesol zo šiestej až na sedemnástu pozíciu. V prípade Lotyša Saukansa sa napokon ukázalo, že v preteku predsa len pokračuje. Včera bol vo výsledkovej listine uvedený na celkovej ôsmej pozícii s takmer štyri a pol hodinovou stratou na prvého.
                                                                                                         

Zato miešanie kariet sa konalo medzi nákladnými vozidlami. Najväčšiu zásluhu na tom mal samozrejme ruský tím Kamaz, ktorý sa po incidente v súvislosti so spomínaným úmrtím francúzskeho motocyklistu Philippa Tonina rozhodol v ďalších bojoch nepokračovať. Tým pádom sa druhá (Čagin), štvrtá (Kabirov) a piata (Mardejev) priečka uvoľnila ostatným konkurenčným značkám. V „erzete“ včera kraľoval Holanďan Hans Stacey (MAN) o viac ako osem minút pred krajanom a menovcom Hansom Bekxom (DAF). Ich krajan Gérard De Rooy – vedúci muž priebežnej klasifikácie (riadiaci truck Ginaf a sediaci v búdke Iveco) – došiel s viac ako štrnásťminútovou stratou piaty. Nič to však nezmenilo na skutočnosti, že si aj naďalej uchoval celkové vedenie. Hans Stacey postúpil na pomyslený strieborný stupienok a tretím miestom v etape sa na rovnakú priečku aj celkovo prebojoval Španiel Pep Vila, riadiaci dvojnápravový Mercedes-Benz 1844 AK. Česká trojica Zapletal – Janáček – Mikulenčák (MAN) skončila v etape jedenásta a po deviatich etapách už figuruje v prvej desiatke.
                                                                                            

Dnes je na rade 782 kilometrová etapa spájajúca mestá Karamaj a Turfan. Tristoštyridsaťjeden kilometrov sa pôjde na čas.

foto: motoride.sk, transorientale.com


Poradie po 9. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 15h 25´ 01
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 15h 52´ 57
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 16h 49´ 50

5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 18h 56´ 05
30. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 22h 46´ 06

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 13h 37´ 44
2. Pelichet – Decre (F/Bowler Wildcat) 14h 45´ 41
3. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 15h 05´ 34

Kamióny:
1. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 13h 53´ 28
2. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 14h 27´ 12
3. Vila – Moises (ESP/Mercedes-Benz) 16h 50´ 32

10. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 19h 06´ 24





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri