Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Dnes končí prvý ročník novodobej rallye

Saturday, 28. 06. 2008 - 14:00, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Dnes končí prvý ročník novodobej rallyeSlovenský motocyklista Jaroslav Katriňák sa stal celkovým víťazom Rallye Trans Orientale. Vo včerajšej pätnástej etape sa síce prvý raz nepostavil na stupeň víťazov, keď skončil piaty, ale na jeho triumfe už nič nemohla zmeniť ani dnešná posledná šestnásta etapa, ktorú jazdci absolvovali v autobuse. Motocykle im previezli kamiónmi. Famózny úspech jazdca Slovnaft Environ Servis Moto Teamu dokresľuje aj fakt, že vyhral šesť etáp z klasifikovaných trinástich, čo predstavuje 46%. Číslo, ktoré hovorí samé za seba.
                                                                                                    

Včerajšia 740 km dlhá etapa bola opäť plná dún. „Presne stodesať kilometrov,“ povedal v cieli Jaroslav Katriňák. „V predchádzajúcej tvorili až stoštyridsaťkilometrový úsek. Mimochodom, okrem iného nás prekvapilo nádherné jazero uprostred púšte. Večer nám čínski organizátori dali diplomy za to, že sme prešli najväčšie duny na svete. Na budúci rok sa už nimi prechádzať nebude, lebo v tejto oblasti zriadia prírodnú rezerváciu. Pre mňa bola táto etapa náročná najmä psychicky. Strážil som si Nóra Ullevalsetera, aby mi neušiel. Ťažká bola aj v tom, že pre mňa je náročnejšie nepretekať sa v pravom slova zmysle. V jej závere mne i Ullevalseterovi došiel benzín. Pomohli nám piatimi litrami chlapci z nášho asistenčného vozidla, neskôr aj Rusovi Kolomycynovi.“
                                                                                                 

V Číne je momentálne v dôsledku veľkých záplav veľký problém s pohonnými hmotami. „Pre nás boli vyhradené benzínové pumpy, kde sme palivo bez problémov dostali.“
                                                                                              

Asi hodinu po dojazde celý tím vrátane troch francúzskych kameramanov z Eurosportu začal s oslavami. „Zapili sme to fľašou araku, ryžovej pálenky.“ „Katro“ spomenul aj veľmi žičlivú atmosféru, ktorá počas celej súťaže bola. „Vládol tu kamarátsky duch. Veľmi si cením, že som zdolal Ullevalsetera, ktorý skončil štvrtý na Rallye Dakar. Najviac žila súťažou Čína. Ľudia sú tu veľmi milí, priateľskí. Ráno na štarte bolo vždy plno detí, ale aj dospelých, pre ktorých sú naše motocykle niečím nevídaným, keďže v Číne platí zákon, že tu môžu jazdiť maximálne dvestopäťdesiatky.“
                                                                                             

V živote Číňanov však vidieť istú vojenskú organizáciu. „Spomeniem napríklad pre nás nepochopiteľné momenty. Pri tankovaní benzínu nás obsluha vítala v pozore. Poradovým krokom k nám napochodovala i načerpala palivo. V púšti, kde boli napríklad cesty, stáli na križovatkách policajti v bielych rukaviciach a salutovali nám. Rovnako tak vojaci, keď nás videli.“ Na každom rohu bolo cítiť aj blížiacu sa olympiádu. „Aj na minerálkach sú olympijské emblémy,“ dodal Jaroslav Katriňák.
                                                                                              

S poslednými nástrahami trate sa vysporiadali aj obaja českí zástupcovia Dušan Randýsek, ktorý došiel na 14. priečke a Josef Macháček, v cieli dvadsiaty deviaty. V celkovom hodnotení obsadil Randýsek ôsmu (v kategórii Marathon mu patrí štvrté miesto) a Macháček sedemnástu priečku. Medzi štvorkolkami (quadmi) však „Macho“ jednoznačne kraľuje.
                                                                                              

V triede automobilov si španielsko – francúzsky dvojlístok Monterde – Lurquin (Schlesser buggy) aj napriek tretiemu miestu v etape udržalo celkové prvenstvo. Na druhých bratov Gibonovcov (tí s Bowlerom zaznamenali až desiaty etapový čas) mali k dobru viac než štvorhodinový náskok. Víťaz posledného meraného úseku Nemec Kahle (Honda Fast & Speed buggy) napokon ukoristil bronzovú trofej, len s desaťminútovou stratou za Gibonovcami. Na štvrtej priečke došiel ďalší Bowler – francúzsko-švajčiarskej dvojice Pelichet – Decreová. Lotyši Saukans a Zarins (OSC) skončili napokon ôsmi, famóznym spôsobom sa však prezentovala francúzska dvojica Vigoroux – Winocq (Chevrolet Trophy-Truck Silverado). Z dna klasifikačného rebríčka po penalizácii sa dokázali prebojovať až k hranici prvej desiatky – na 12. priečku! François Delecour (buggy SMG) skončil štrnásty a Ronna Baileyho (Jimco-Chevrolet) v cieli odmávli na 29. priečke.
                                                                                             

Medzi kamiónmi sa už po druhýkrát v tomto ročníku presadil Holanďan Hans Bekx (DAF) pred krajanom Staceym (MAN) a španielskym triom Ramirez – Hernandez – Martinez (Mercedes-Benz Unimog U500); ich krajan Vila s ďalším truckom s trojcípou hviezdou bol štvrtý. V celkovej klasifikácii zvíťazil Stacey pred Vilom a Bekxom. Česi Zapletal s Janáčekom a Mikulenčákom skončili v etape na siedmej priečke a v celkovom poradí sa posunuli na konečné ôsme.
                                                                                                                                                                                        
Rallye Trans Orientale 2008 Petrohrad – Peking dokončilo 14 kamiónov, 22 motocyklov a 30 automobilov.

foto: motoride.sk, transorientale.com


Poradie po 15. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 36h 38´ 24
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 37h 04´ 06
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 38h 22´ 44

8. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 45h 32´ 41
17. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 50h 33´ 27

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 35h 35´ 35
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 39h 41´ 24
3. Kahle – Schuenemann (D/Honda buggy) 39h 51´ 31

Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 44h 30´ 56
2. Vila – Moises (ESP/Mercedes-Benz) 47h 36´ 44
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 49h 02´ 13

8. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 64h 56´ 32





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri