The Khazar Steppe: Ako sa jazdí v Rusku
Po dvoch mesiacoch sa do víru súťaží pustili aj účastníci ruského šampionátu. V Astrachánskej oblasti sa od 23. do 25. apríla konala súťaž, ktorá si do názvu požičala charakteristický prvok tohto regiónu - Kazarskije stepi (Kozácke stepi). Po oba víkendové dni čakalo na tridsať dva posádok po 205 meraných kilometrov a ešte predtým v piatok krátky prológ.
Z minuloročnej prvej päťky chýbala hneď štvorica jazdcov, po repete si prišiel len Ukrajinec Bogdan Novickij. Mitsubishi Pajero vymenil za špeciál G-Force Proto z dielní tímu Borisa Gadašina a spolu s tímovým kolegom a šéfom v jednej osobe patrili medzi najväčších favoritov na víťazstvo. Prišiel aj priebežný líder šampionátu Alexander Želudov (Mitsubishi L200) a vynechať z hry o prvenstvo Alexandra Mironenka (Nissan Frontier) by bola chyba.
V prológu Novickij splnil úlohu papierového spolufavorita a zvíťazil pred Želudovom a Mironenkom. Gadašinovi odrazený kameň zničil brzdový disk a hneď na úvod nabral stratu dvadsať šesť minút. Siedmy najrýchlejší čas na 4-kilometrovom prológu zaznamenala prvá „té-dvojka" v rukách Vladimira Frolova (Mitsubishi Pajero), len o tri sekundy bol pomalší ôsmy Eduard Nikolajev s Kamazom.
Prevažne nové a neznáme trate pomotali v sobotu hlavu mnohým posádkam, nie však Gadašinovi. S pohodlným náskokom trinástich minút porazil Mironenka a razom sa ocitol na treťom mieste celkovo, necelú minútu za Novickým. Ten približne dvadsať minút strávil opravou tiahla akcelerátora a prvú priečku prepustil Mironenkovi. Štvrté miesto v rýchlostnej skúške (RS) a rovnaké aj celkovo patrilo Alexandrovi Olejnikovi (Nissan Patrol) čo ho pasovalo za lídra triedy T2. O dve priečky si polepšil Nikolajev (Kamaz 4326), v ktorého posádke sedí aj šesťnásobný dakarský víťaz Vladimir Čagin. Na hranici prvej desiatky zvádzali súboj o prvenstvo v národnej triede Jevgenij Batajev a Bodgan Vavrenjuk (obaja UAZ 315195).
Záverečný deň sa niesol v znamení urputného útoku Borisa Gadašina na prvú priečku. Čím viac sa blížil k cieľu, tým menšia bola jeho strata na Mironenka. S rovnakým úmyslom sa za Gadašinom ako tieň držal Želudov, jeho strata v celkovom poradí však bola takmer štyridsať päť minút. Zo stíhacej jazdy kvôli zlyhaniu techniky vypadol Novickij. Po sto kilometroch sa prvé posádky vrhli do piesočných nástrah astrachánskej oblasti a nie všetci sa s nimi popasovali úspešne. Želudov si okrem výnimočnej rýchlosti doniesol z klasickej rally aj jeden neduh. Kým navigátor Andrej Rudnickij behal okolo zapadnutého auta a všetkými silami sa ho snažil dosať z piesočného zovretia, Želudov si pokojne sedel za volantom a čakal...
Strata, ktorú svojou nečinnosťou nabral, ho však nakoniec trápiť nemusela, nakoľko súťaž kvôli technickým problémom nedokončil. Do záverečného úseku vchádzal Gadašin s náskokom, ktorý by ho dostal do celkového vedenia. Opäť však zaúradovala technika a ďalší z favoritov bol nútený odstaviť vozidlo mimo trať. Mironenko zbavený svojich prenasledovateľov si prišiel po celkové prvenstvo. Druhé miesto získal Ilja Kuznecov, tretie Roman Briskindov (obaja Mitsubishi Pajero). Zemiaková medaila v konečnej klasifikácii pripadla víťazovi kategórie kamiónov Eduardovi Nikolajevovi. Piata priečka sa ušla víťazovi národnej triedy N Jurijovi Borovikovi (VAZ 2123), na šestke bol Vladimir Frolov ako najrýchlejší zástupca produkčných vozidiel T2.
Konečné poradie:
1. Alexander Mironenko / Sergej Lebedev Nissan Frontier 6:10:02
2. Ilja Kuznecov / Andrej Nešin Mitsubishi Pajero +27:21
3. Roman Briskindov / Alexej Alexandrov Mitsubishi Pajero +33:00
4. Eduard Nikolajev / Vjačelsav Kizjukajev / Vladimir Čagin Kamaz 4326 +40:36
5. Jurij Borovikov / Vladimir Rogožin VAZ 2123 +56:53
6. Vladimir Frolov / Jevgenij Kalačev Mitsubishi Pajero +57:53