Mazda6 MZR-CD 2,2 Wagon 120
Na automobilovom nebi si už jednoznačne vydobyla uznanie konkurentov i zákazníkov súčasná Mazda6. Verzia kombi, ktorú sme testovali, je čerešničkou na torte a pre nových zákazníkov je bonusom široké spektrum pohonných jednotiek. Modernizovaný turbodiesel má jednotný objem 2,2 litra, ale tri výkonové piliere: 92 kW, 120 kW a 136 kW.
Zvolili sme zlatú strednú cestu, teda výkon motora 120 kW.
Mazda6 sa šoféruje s obdivuhodnou ľahkosťou. Riadenie je presné, s dobrou spätnou väzbou a ľahko sa s ním pracuje. Komfortný a pritom športovo ladený podvozok dobre tlmí nerovnosti vozovky. Auto pružne zrýchľuje a v kabíne (aj na diaľnici) je aj pri vyšších otáčkach nízka hladina hluku, ktorý nepôsobí rušivo ani pri počúvaní vážnej hudby. Ako rodinný automobil poskytuje Mazda6 Wagon dostatok miesta pre všetkých pasažierov, aj ich batožinu. Jazdu po diaľnici v Nemecku sme si pri zaradenej šestke s aktivovaným tempomatom doslova vychutnávali. Bez nadsádzky môžeme konštatovať: svojimi jazdnými vlastnosťami Mazda6 jednoznačne prebíja konkurenciu.
Výdatným pomocníkom je systém kontroly vozidla v tzv. mŕtvom uhle RVM (Rest Vehicle Monitoring). Keď vás predbieha iné vozidlo vo vedľajšom pruhu - a môže byť aj v treťom pruhu - pri vonkajšom zrkadle sa rozsvieti výrazná oranžová kontrolka. V prípade hroziacej kolízie sa ozve aj nezameniteľné akustické varovanie. Vďaka výbornému zrýchleniu sa dá svižne predbiehať aj v kopcovitom teréne s prudšími zákrutami. Mazda6 pri výjazde dobre akceleruje, občas trošku robí problém rozmer tohto velikána (dĺžka 4,7 m). Ale špecifická ľahkosť jazdy nechá zabudnúť na rozmery auta a v miernych zákrutách sa dá jazdiť bez ubratia plynu.
Silnou devízou je skromná spotreba. Na šestke a s aktívnym tempomatom sme pri rýchlosti 100 km/h spotrebovali len 5,2 litra nafty a pri 130 km/h iba 6,7 litra. Dojazd 1000 km hovorí za všetky komentáre. Celkový priemer 5,9 litra takmer kopíroval údaj výrobcu. Mimochodom, presný údaj sme odčítali aj na rýchlomeri - Mazda6 išla v skutočnosti rýchlosťou 60 km/h, keď jej rýchlomer ukazoval 62. Teda minimálny rozdiel, ktorý striktne nabádal dodržiavať stanovenú rýchlosť.
Štartuje sa tlačidlom, bez kľúča. Ak si modul zabudnete v aute, nemôžete ho zamknúť. Starostlivo vypracovaný interiér vám ihneď po nasadnutí na ktorékoľvek sedadlo poskytne pocit domova. Ich tvarovanie je veľmi príjemné, v zákrutách dobre držia telo vodiča i spolujazdca. Vzadu je dostatok miesta aj pre troch dospelých. Sklápanie zadných sedadiel na jeden dotyk je veľmi jednoduché. Z kufra sa dajú sklopiť zatiahnutím za páčku na vnútornej stene a podobným spôsobom môžete úpravu urobiť aj cez bočné dvere. Spolu s operadlom sa súčasne znižuje sedák, takže vznikne takmer rovná plocha, len s minimálnym zlomom medzi dvoma rovinami.
Na ramenách volantu je pohodlné ovládanie tempomatu (vpravo) a audio sústavy, prehľadná stredová konzola obsahuje ovládanie klimatizácie a takisto rádia.
Konštatovanie na záver je jednoznačné: rodinný automobil Mazda6 Wagon pretromfne konkurentov (Opel Insignia, Ford Mondeo, VW Passat, Honda Accord, Toyota Avensis) skvelými jazdnými vlastnosťami, kombinovanými s výbornou ovládateľnosťou, dostatočnou mierou pohodlia i praktickými riešeniami vnútri vozidla.
Základné technické údaje testovaného vozidla
Mazda6 MZR-CD 2,2
Objem motora (cm3) 2 184
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 360
Max. rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6
Cena testovanej verzie 31 890 €
Najlacnejšia verzia 22 390 €
+ Plusy
Mimoriadne komfortná jazda, akcelerácia
Ticho v kabíne, priestornosť, variabilita interiéru
Nízka spotreba aj na diaľnici, užitočný systém RVM
- Mínusy
Veľké rozmery sťažujú pohyb auta na parkovisku
Nutná väčšia sila na stlačenie pedálu brzdy