Tänak nocuje na prvom mieste
Zopár defektov a šmykov otvorilo nový ročník MS rely v Monte Carle. Do čela sa dostala trojica posádok, ktoré bojovali už vlani o majstrovský titul.
Súboj o titul pokračuje. Dalo by sa jednoducho povedať pri pohľade na priebežné poradie po dvoch úvodných meraných úsekoch 87.ročníka Rallye Monte Carlo. Po víťazstve v prvej ereske si Estónec Ott Tänak udržal vedenie aj po druhom meranom úseku a Toyota sa nocuje na prvom mieste. Za ním je Sebastien Ogier (citroen) a Thierry Neuville (hyundai).
Hneď prvá rýchlostná skúška La Bréole – Selonnet bola poriadne zradná. Na začiatku to na trati trochu primrzlo a niektorí sa poriadne pošmýkali. Ukázalo sa, že menej je viac, no neplatilo to vždy. „Boli miesta, kde som brzdil bez problémov a hneď o kúsok ďalej to nebrzdilo vôbec,“ tvrdil Elfyn Evans, ktorý došiel najlepšie z posádok štartujúcich na Fordoch. V priekope skončil však druhý Ford so Suninenom a kopec času mimo trať strávil aj ešte málo skúsený Kalle Rovanpera na Fabii R5.
Na druhom meranom úseku zaútočil Thierry Neuville, ktorý síce nazbieral na Ogiera jedenásť a na Tänaka dvanásť sekúnd, no ani to mu priebežne nepomohlo na lepšie, ako tretie miesto. „Dobre som zvolil pneumatiky, no čakal som, že získam viac,“ krútil hlavou Belgičan. Celá pravda však bola, že trať druhej eresky bola suchá a ten, kto obul zimné gumy, tak strácal. Svoje o tom vie určite Loeb. „Mali sme pneumatiky s klincami, no veľa sa s tým robiť nedalo,“ priznal chybu Seb Loeb (hyundai). Francúz tak nocuje priebežne na ôsmom mieste, hoci po prvom úseku bol nádejne štvrtý!
Dopoludnia ohurujúci Kris Meeke si nevedel vynachváliť svoju Toyotu Yaris a v úvode zaostal len o päť sekúnd za Tänakom. Na druhej však chytil pomalý defekt a o pozíciu prišiel. Nocuje na siedmom mieste. „Neviem, kde sme prišli k defektu. Išli sme na ňom takmer polovicu druhého úseku,“ posťažoval si Meeke.
Ogier išiel pri voľbe pneumatík na istotu a oplatilo sa. Na prvom úseku tretí a na druhom druhý znamenalo v súčte druhé miesto po prvých ostrých kilometroch na citroene. To by mohlo naznačovať, že Citroen konečne našiel správny medzičlánok medzi volant a sedadlo. Na prognózy je však ešte príliš skoro a uvidíme, čo prinesie zajtrajší deň.
V piatok sa jazdia dve sekcie po tri merané úseky. Spolu 125 ostrých kilometrov. Štartuje sa o deviatej ráno a približne o pol šiestej podvečer budeme vedieť výsledky etapy.