Máme za sebou druhý deň Rallye Monte Carla
Druhý deň priniesol všetky možné povrchy, ktoré sa dajú na Monte očakávať a tak sa hral tradičný poker s pneumatikami. Kto vytiahol najlepšie karty?
Ott Tänak sa dnes asi zle vyspal. Včera síce tvrdil, že podmienky sú veľmi náročne a pár sekúnd, o ktoré viedol nič neznamená, no dnes až príliš ustúpil z pozícií. Z prvého miesta spadol až na siedme! Ale poďme po poriadku.
Tri dnešné úseky striedali všetky možné monacké povrchy a neraz sa hral „čierny vabank“. Úvodná „trojka“ sa zrušila pre nedisciplinovaných divákov a tí, ktorí obúvali hroty na ľad a sneh, tak nič nezískali. Skôr naopak. Na štvorke bolo viacej suchého asfaltu a „zubaté pneumatiky“ dostali zabrať. Pred tretím úsekom dopoludňajšej sekcie, kde zasa bolo poriadne ľadu, sa "zubaté gumy" stali bezzubými. A presne toto bol prípad aj Tänaka (toyota) v prvej sekcii.
A zatiaľ, čo sa Estónec trápil (dokonca dostal aj defekt v druhej sekcii), tak domáci znalec Ogier (citroen) profitoval. Ten volil konzervatívnejšie a to sa ukázalo ako správne. Hoci aj Francúz sa sťažoval, že mohol zvoliť lepšie. Každopádne však dnes vyhral dva merané úseky a v závere dňa sa usadil na čele priebežného poradia.
Výborne si počítal aj Thierry Neuville (hyundai). Ten sa do toho oprel hneď od prvých ostrých kilometrov a rýchlo preskočil Tänaka aj Ogiera a chopil sa vedenia. V druhej sekcii to však trochu prehnal s nasadením a v jednej zákrute to pustil mimo trať. Stratil asi pätnásť sekúnd, ktorého ho v konečnom súčte dnešných časov mrzeli a odsunuli na priebežne druhé miesto za Ogiera.
Veľmi pekne si aj napriek deficitu skúseností s novou technikou počínal skúsený Sebasten Loeb. Ten svoj nový hyundai necháva nocovať na piatom mieste, čo je zlepšenie o tri priečky, oproti štvrtku. Úžasné na tomto chlapíkovi je, že zajazdil dnes dvakrát najrýchlejší čas (na RS4 a RS7)! Jeho úspechom bola správna voľba pneumatík a tak na „štvorke“ zvíťazil dokonca na defekte, ktorý dostal v závere meraného úseku! Seb Loeb je jednoducho pašák!
A čo ostatní? Na zradných podmienkach sa muselo jazdiť veľmi opatrne a niektorí sa v priebežnom poradí pohybovali ako na hojdačke. Raz hore, raz dolu. Ale také už je úžasné Monte. Jedným z príkladov je nadržaný Kris Meeke, ktorý sa vytešuje, že po niekoľkých mesiacoch sa znova mohol vrátiť do kolotoča majstrovstiev sveta. A začal veľmi pekne. Na úvodnej štvrtkovej ereske vyjazdil druhé miesto, no potom sa to začalo sypať. Meeke chytil defekt a v piatok až trikrát poškodil ráfik kolesa! Náhoda? „Potrebujeme odolnejšie ráfiky,“ sťažoval sa Ír, ktorý v druhej sekcii súbežne zničil aj tlmič a tak musí nocovať na priebežnom ôsmom mieste.
Opačný príbeh ako Meeke píše Andreas Mikkelsen (hyundai). Nór včera začal opatrne a nocoval deviaty. Dnes správne obul a hoci sa posťažoval na príliš nervózne auto, tak s ním dokázal svoju pozíciu zlepšovať a dnes už bude nocovať na bronzovej posteli. Zaslúžene.
Česť a slávu Toyoty zachraňuje po slabšom dni Tänaka Fín Jari-Matti Latvala. Ten dnes obul dopoludnia príliš mäkké gumy, ktoré sa prehrievali a niečo stratil. Potom to napravil a hneď poskočil o tri miesta. Aj v druhej sekcii mal šťastnejšiu ruku na pneumatiky a výsledkom je priebežné štvrté miesto pred sobotňajšou etapou.
No a aby sme boli úplní, tak si dopovedzme, že najlepší Ford M-Sportu je Elfyn Evans na šiestom mieste. Ten sa držal zvyčajne v druhej polovici prvej desiatky a trochu si polepšil iba druhým miestom na predposlednom úseku, kde správne zariskoval s mäkkými gumami.
Poďme ešte na skok do WRC2. Tu je to trochu zvláštne. Včera Kalle Rovanpera (škoda) vyletel mimo trať a stratil množstvo času. Do vedenia vo WRC2 PRO sa dostal preto Gus Greensmith (ford), ktorý po druhom dni figuruje na výbornom deviatom mieste absolútneho poradia. Lenže pravdou je, že dnes mu Rovanpera nakladal, kde sa dalo a razantne sťahuje stratu. Tá je však príliš veľká a Kalle je po piatku na 26.mieste s jedenásť minútovou stratou na Greensmitha. Inak „normálnu“ kategóriu WRC2 vedie Francúz Bonato (citroen), ktorý za Greensmithom zaostáva necelých sedem sekúnd. Priebeh úvodných dní teda skôr naznačuje, že rozdelenie na WRC2 a WRC2 PRO asi nebolo najmúdrejšie riešenie (aj keď všetci logiku chápeme). No uvidíme, ako sa to vyvinie ďalej. (Mimochodom vo WRC2 PRO štartujú iba Rovanpera a Greensmith!).
V sobotu je na programe už tretí deň a na posádky čaká 93 kilometrov rozdelených do dvoch sekcií po dva merané úseky. Začíname znova približne o deviatej ráno a končíme už okolo tretej popoludní.