Ruleta v Monaku sa stále točí! Komu padne?
Tretí deň úvodného podniku majstrovstiev sveta bol v znamení útoku Toyoty. Vedúca extra skupinka Ogier a Neuville dnes kontrolovala pozície a pripravovala sa na zajtrajšie finále.
Všetky štyri rýchlostné skúšky tretieho súťažného dňa 87.ročníka Rallye Monte Carlo zajazdil najrýchlejšie Ott Tänak na toyote! Estónec včera nemal dobrý deň a dnes si to vynahradil. Strata je však tak veľká, že iba výrazné zaváhanie posádok pre ním, by mu dávalo ešte šancu na víťazstvo. V rely však jeden nikdy nevie a bojovné odhodlanie Tänaka má svoju hodnotu (a naše sympatie).
Druhým podobný zúfalcom, ktorý sa snaží dobehnúť nemožné je aj Ír Kris Meeke. Ten sa dnes trikrát (zo štyroch prípadov) doviezol na druhom mieste a potvrdzuje kvality vozidla Toyota Yaris WRC. „Milujem toto auto,“ vykrikuje všade vysmiaty Meeke a dodáva, že si to nesmierne užíva. Nuž škoda tej straty z úvodných dvoch dní. Pred záverečnou etapou totiž stráca nedostižných 5,5 minúty.
Na čele sa zatiaľ vytvorili dve dvojice, ktoré budú zajtra pravdepodobne bojovať o pódium. Úplne vpredu sa všetkým utrhli domáci suverén Sebastien Ogier (citroen) a jeho vyzývateľ Thierry Neuville (hyundai). Obaja majú pred tretím Loebom (hyundai) a štvrtým Latvalom (toyota) náskok prakticky dvoch minút a ak sa nič mimoriadne nestane, tak práve medzi nimi by sa malo zajtra na posledných 64 kilometroch rozhodnúť o víťazovi. Rozdiel je minimálny a šance stále rovnaké.
Druhou dvojicou, ktorá je po 260 ostrých kilometroch stále v hre o pódium je už spomínané duo Loeb – Latvala. Obaja skúsení harcovníci ukázali, že nie rýchlosť, ale konzistentnosť a znalosť podmienok rozhoduje v Monte Carle. Na lídrov síce strácajú dve minúty, ale úplne sa odtrhli zvyšku sveta. Výnimkou je iba Tänak, ktorý dnes exceloval a svoju včerajšiu minútovú stratu na túto dvojicu scvrkol na štvrť minúty!? Ak bude Estónec aj zajtra pokračovať v takomto bezchybnom výkone, tak sa ešte môže zapojiť do boja o bronzové body.
Z hry dnes úplne vypadol Andreas Mikkelsen (hyundai), ktorý na druhom sobotňajšom úseku havaroval a odrazil ľavé zadné koleso. Ešte predtým však na úvodnom meranom úseku dňa dodýchal motor Esapekku Lappiho ktorý na svoju premiéru v Citroene nebude spomínať najlepšie. Nedarilo sa ani tímovej jednotke M-Sportu, Elfynovi Evansovi, ktorý maturoval s voľbou pneumatík, potom dostal defekt a nakoniec havaroval a do cieľa etapy nedošiel.
Vypadnutie Mikkelsena a Evansa posunulo dopredu posádky WRC2. Včera bol rozdiel medzi lídrom WRC2 PRO, Gusom Greensmithom (ford), a lídrom WRC2, Yoannom Bonatom (citroen), iba niekoľko sekúnd. Dnes sa to zlomilo a Greensmith odskočil Bonatovi už na rozdiel 1,5 minúty! Obaja však figurujú na priebežnom siedmom a ôsmom mieste! Pre zaujímavosť treba pri WRC2 dopovedať, že včera Kalle Rovanpera predviedol excelentný výkon, ktorým sa snažil napraviť chybu zo štvrtka, no jeho jazdu na hranici možností tím pravdepodobne pribrzdil a dnes už mladučký Fín nelámal rekordy a zmierene dochádza za Greensmithom. Strata je priveľká.
Nedeľňajšie finále pozostáva zo štyroch rýchlostných skúšok (dva úseky sa opakujú dvakrát), ktorých celková dĺžka je 64 kilometrov. Začína sa o 8:20 nášho času a okolo jednej hodiny popoludní by sme mohli poznať víťaza. Zatipovali ste si na akom čísle sa zastaví gulička rulety?