Svetová premiéra hatchbacku Cruze v Ženeve
Jednou zo siedmich noviniek v roku stého výročia automobilovej značky Chevrolet bude hatchback Cruze, ktorý by mal upevniť pozíciu značky Chevrolet v Európe. Pripomeňme, že značku Chevrolet založil v USA švajčiarsky imigrant Louis Chevrolet v roku 1911.
Na blížiacom sa autosalóne v Ženeve začiatkom marca absolvuje Cruze svetovú premiéru. V roku 2011 Chevrolet uvedie sedem nových vozidiel: rodinný van Orlando, SUV Captiva, Corvette Grand Sport Coupé, päťdverové a štvordverové Aveo, päťdverový Cruze, Camaro coupé a convertible (kabriolet), ako aj elektromobil Chevrolet Volt s predĺženým dojazdom. Pre Chevrolet sú v Európe najväčšími trhmi Rusko, Taliansko, Nemecko, Španielsko, Francúzsko a Turecko.
Nová verzia Cruze hatchback je kompletne pripravená do sériovej výroby a na trhu sa objaví v priebehu jari 2011. Vlani získal Chevrolet s upraveným špeciálom Cruze titul majstra sveta v pretekoch cestovných automobilov (WTCC) na okruhoch, čo určite zvyšuje kredit nového 5-dverového hatchbacku. Ten doplní známy sedan, ktorý sa od svojho predstavenia na jar 2009 veľmi dobre uviedol na trhoch všade na svete. Vlani sa stal globálne najpredávanejším osobným autom značky Chevrolet a prekonal aj svojho súrodenca Aveo.
Zákazníkov oslovuje kvalitou spracovania, 5 hviezdičkami NCAP i jazdnou dynamikou. V roku 2010 získal titul AUTOBEST od poroty popredných motoristických novinárov zo Strednej a Východnej Európy.
„Predstavenie nového Cruze hatchback je v Európe rozhodujúce," tvrdí Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. „Hatchbacky zohrávajú rozhodujúcu úlohu na mnohých trhoch. Segment kompaktov ako taký predstavuje v Európe štvrtinu celého trhu, pričom hatchbacky z nej tvoria 65 percent."
S atraktívnou, v štýle kupé klesajúcou líniou strechy a krátkymi prevismi vpredu i vzadu, pôsobí nový päťdverový hatchback Cruze rovnako dynamickým dojmom ako sedan, avšak je na prvý pohľad rozoznateľný. Využíva rovnaký systém rámu integrovaného do karosérie (BFI), doplnený finálnym doladením prvkov podvozku. Výsledkom je vysoká úroveň stability a pevnosti. Objem batožinového priestoru je takmer 400 litrov a zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40.
Chevrolet Cruze je obzvlášť dobre prispôsobený požiadavkám európskych vodičov; tento fakt už ocenili na mnohých trhoch, kde predaj v roku 2010 prekonal očakávania. Chevrolet je celosvetovo najväčšou značkou General Motors s ročným predajom okolo 4 milióny vozidiel vo vyše 130 krajinách. Je štvrtou najväčšou automobilovou značkou na svete pokiaľ ide o predaj a tiež jednou z celosvetovo najrýchlejšie sa rozvíjajúcich značiek.
Po znovuuvedení značky v Európe v roku 2005 tu Chevrolet výrazne zdvojnásobil predaj svojich vozidiel na vyše 500 000 v roku 2008. V roku 2010 zvýšil svoj trhový podiel v Európe na 2,5 percenta predajom vyše 477 194 vozidiel. Chevrolet disponuje v Európe sieťou vyše 2700 dílerstiev a servisných miest.