Supercar Challenge po prvýkrát na Slovakia Ringu
História seriálu Supercar Challenge sa začala písať na holandskom okruhu TT Assen v roku 2001. Odvtedy sa tento šampionát rozrástol čo do počtu áut aj popularity. Pravidelne ho navštevujú desaťtisíce fanúšikov, ktorí si môžu vychutnať veľké množstvo silných strojov v siedmich kategóriách a nabitý program. Práve počtom súťažiacich je tento seriál jedným z najväčších na svete. Tesné súboje a vyrovnané podmienky zaručujú divácky napínavé preteky.
Tento víkend 18. a 19. mája zažije Supercar Challenge svoju premiéru na okruhu Slovakia Ring. Bude to druhé z ôsmich podujatí tohtoročnej série. Svoje umenie tu predvedú aj slovenské tímy: Race 4 Slovakia s Leom Hrobárekom a Simonom Wagnerom (absolventi minuloročného programu prípravy mladých jazdcov NEW PRAGA Generation), PRAGA Racing team s jazdcom Dannym van Dongenom a SLOVAKIA RING team s najväčšou hviezdou slovenského motoršportu Štefanom Rosinom. Všetci budú jazdiť na úžasnom vozidle PRAGA R1.
Formát podujatia
Víkendový harmonogram je pomerne jednoznačný: v piatok 30-60 min voľné tréningy, v sobotu kvalifikácia a prvé preteky, nasledované v nedeľu druhými pretekmi. Tie trvajú v rozpätí 45-60 min. Keďže je to seriál dostupný čo najväčšiemu počtu záujemcov, finančne náročné dotankovanie počas pretekov je tu zakázané. Povinné sú však výmeny jazdcov...
Rozdelenie do tried
Supercar Challenge pozostáva zo siedmich tried, rozdelených podľa výkonu a ďalších špecifikácií. Nájdete tu kategórie: Super GT, GT, GTB, Supersport, Sport I, Sport II a Super Sport Lights. Rozdelenie závisí najmä od vzťahu medzi hmotnosťou vozidla a výkonom motora. Výpočet výkonu vykonávajú na základe čiernej skrinky, ktorá meria odstredivé sily G, obsahuje aj gyroskop a GPS. Vďaka jednoduchým fyzikálnym rovniciam tak zistia výkon jednotlivých áut.
Výmeny jazdcov a vyrovnanosť poľa
Tak ako v iných seriáloch, aj tu je počas pretekov povinná zastávka v boxoch. Tá trvá minimálne 60 sekúnd. Tímy tak môžu zatiaľ vymeniť jazdcov. V seriáli štartujú pretekári s rozdielnou úrovňou skúseností. Preto organizátor vymyslel povinné zastávky v boxoch a ich dĺžka závisí od úspešnosti toho konkrétneho jazdca. Čo to znamená? Ak pretekár vyhrá prvé preteky, na tých ďalších musí stráviť v boxoch 75 sekúnd, čiže o 15 sekúnd viac, než je povinnosť. Pre druhého platí 10-sekúnd navyše, pre tretieho 5 sekúnd. Štvrtý v poradí strávi v boxoch o päť sekúnd menej, čiže 55 sekúnd, piaty o 10 sekúnd menej (50 s) a všetci od šiesteho miesta nižšie strávia v boxoch len 45 sekúnd. Týmto sa v štartovom poli vyrovnajú sily medzi rýchlejšími a pomalšími. V hodinových šprintových pretekoch nemusí tím jazdca vymeniť, ten však musí v boxoch stráviť spomínaných 60 povinných sekúnd. Organizátor navyše môže rozhodnúť, či rýchlejším jazdcom nepridá na minimálnej hmotnosti vozidla, alebo ich presunie do inej výkonnostnej triedy.
Táto formula sa po minulé roky skutočne osvedčila a rozdiely medzi autami sú tak minimálne. To zaručuje tesné súboje „nárazník o nárazník."
Supercar a DMV u nás
Približne 50 pretekárov v siedmich triedach zabojuje o body a priazeň divákov už 18. a 19. mája na našom jedinom profesionálnom okruhu. Nebudú však jedinými, kto sa postará o zábavu. Spolu so Supercar Challenge zažijú návštevníci okruhu aj silný nemecký seriál cestovných automobilov DMV Touring Car Challenge. Aj tu uvidíme pretekať takmer 50 pretekárov na silných strojoch značiek ako Porsche, BMW, či Mercedes-Benz. Slovakia Ring tak zažije druhý svetový víkend veľkých automobilových seriálov, po ktorom už začiatkom júna nasleduje populárny SUPERSTARS INTERNATIONAL SERIES.