Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Súboj Ogier vs Loeb začína!

Tuesday, 22. 01. 2019 - 12:55, Ľuboš Kašický   

Súboj Ogier vs Loeb začína!

Tak sme sa dočkali. Vo štvrtok odštartuje 87.ročník slávnej Rallye Monte Carlo novú sezónu MS rely. Pozrite si preview a nezabudnite si zatipovať na víťaza a vyhrať čiapku WRC P1.

 

Je to neuveriteľné, ale je to tak. Od roku 2003 vyhrali Rallye Monte Carlo iba traja pretekári! Sedemkrát Sebastien Loeb, ktorého víťaznú šnúru prerušil iba v roku 2006 Marcus Gronholm, a následne päť posledných ročníkov vyhral Sebastien Ogier. V tomto ročníku sa teda v Monte Carle znova po rokoch postavia proti sebe obaja Sebovia z Francúzka. Ktorý bude úspešnejší?

citroen-tests-094.jpg

ZATIPUJTE SI! Pripravili sme pre vás súťaž o šiltovku WRC P1, ktorú môže vyhrať ten, kto správne zatipuje víťaza. Ako? Prečítajte si na našej stránke a skúste to aj vy.

 

Na posádky v tomto ročníku čaká šestnásť meraných úsekov a začína sa už štvrtkovým večerným prológom. Servis je už tradične v Ogierovom rodisku v Gap a Francúz má tak naďalej výhodu domáceho prostredia. „Počas necelých štyroch dní testov sme vyskúšali auto na všetkých povrchoch a myslím, že sme našli správny kompromis nastavenia,“ vraví Sebastiet Ogier, ktorý sa po víťazstvách na VW a Forde pokúsi v Monte Carle zvíťaziť aj na Citroene. „Z auta má dobrý pocit, no je vždy ťažké v novom aute odhadnúť jeho schopnosti. Budem však robiť to, čo robím vždy a veriť svojmu pocitu. V Monte platí, že sa nejazdí na hranici možností, ale inteligentne. Zvyčajne sa mi tu darí a verím, že aj teraz sa môžem spoľahnúť na svoje skúsenosti.“

citroen-tests-081.jpg

V rokoch 2009 až 2011 sa Monte Carlo nejazdilo v rámci WRC a tak vlastne prvýkrát sa Loeb s Ogier postavili rovnocenne proti sebe až v sezóne 2013. Monte bolo premiérovým podnikom nového Pola R WRC a Ogier s ním skončil druhý za Loebom, ktorý v závere roka 2012 prakticky ukončil WRC kariéru, no v sezóne 2013 sa nechal uhovoriť na tri štarty. Dva z nich (v Monaku a Argentíne) vyhral. Ari Vatanen vtedy prehlásil, že rekord v počte víťazstiev, ktorý Loeb vytvoril, len ťažko niekto prekoná. (Dnes ma Ogier stále iba 44 víťazstiev oproti 79 Loeba).

seb-lo01.jpg

Do tohtoročnej súťaže v Monte Carle však nastupuje už o šesť rokov starší Loeb. Po pokusoch na okruhu s WTCC a následných štartoch vo WRX a na Dakare už aj sám Loeb cíti, že to nie je, ako kedysi. „Nemám toľko najazdené a ani autá novej generácie tak dobre nepoznám, ako súčasní piloti,“ priznáva 9-násobný šampión WRC, ktorý po návrate z Dakaru absolvoval v pondelok 21.januára (včera) jednodňový test s nový autom. „Monte je vždy náročná, špeciálna súťaž. My teraz štartujeme s novým autom v novom tíme. Je tu veľa nových faktorov, no zároveň aj nová motivácia,“ priznáva súťaživý bojovník Sebastien Loeb, ktorého prvýkrát uvidíme za volantom špeciálu Hyundai i20 Coupe WRC a s netradičným číslom 19, ktoré si zvolil na túto sezónu pre WRC.

seb-lo02.jpg

Pochopiteľne, že Loeb a Ogier sú najväčšie hviezdy úvodného podniku MS rely 2019 a pútajú aj najviac mediálnej pozornosti. Nesmieme však zabúdať na súčasné dravé šťuky v rybníku WRC. Loeb by síce rád vyhral, ak bude príležitosť, no jeho prvoradou úlohou je podporiť jednotku tímu Hyundai Motorsport, Belgičana Thierry Neuvilla, ktorého jediným cieľom je tohtoročný majstrovský titul.

Copyright manufacturer;tgr-0018-59.jpg

Horúcim kandidátom na víťazstvo je Toyota. Tommi Mäkinen hádže do rybníka hneď tri šťuky – Otta Tänaka, Jari-Matti Latvalu a Krisa Meeka. Všetci už vedia víťaziť a Toyota v závere minuloročnej sezóny ukázala, že auto na to má. Ak sme hovorili o Ogierovi, ktorý štartuje na Citroene, tak nemôžeme zabúdať ani na jeho talentovaného tímového kolegu Esapekku Lappiho, ktorého Francúzi ukradli Toyote. Fín tiež neštartuje bez šance na víťazstvo.

Copyright manufacturer;2105765-10wn6asuuc.jpg

Ako najmenej pravdepodobné sa javí víťazstvo tímu M-Sport, ktorý po odchode Ogiera stavia do sezóny talentovaných, no zatiaľ menej úspešných (ak to takto môžeme povedať) pretekárov – Elfyna Evansa (šampión WRC Academy 2012) a Teemu Suninena. Pomáhať bude aj Pontus Tidemand (šampión WRC2 z 2017), ktorý však vlani ukázal pokles formy.

ms001.jpg

V kategórii WRC2 PRO postavila majstrovská Škoda Fína Kalle Rovanperu, M-Sport Brita Gusa Greensmitha a Citroen Francúza Yoanna Bonata. Ostatní štartujú v kategórii WRC2 privátne a medzi favoritov tu môžeme počítať azda Ole Veibyho na Volkswagene, či Japonca Takamota Katsuta (Ford) alebo skúseného Stephana Sarrazina (Hyundai). Na R5-kách je však množstvo prihlásených a každý z nich môže ešte prekvapiť.

Počas Rallye Monte Carlo hrá často zásadnú úlohu aj počasie. Pozrime sa teda na predpovede. Dolu pri mori to vyzerá na suché jarné počasie s teplotami takmer desať stupňov. Vyššie v horách už to bude iné. Teploty okolo nuly a na viacerých miestach je sneh. Ten sa dokonca očakáva v sobotu aj v nedeľu. Nuž uvidíme, či sa predpovede naplnia a ako sa počasie pohrá s posádkami.

Pozrite si tiež itinerár a štartovú listinu



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri