Stúpania a pády Martina Koiša v Ožďanoch
Špecialista na preteky do vrchu Martin Koiš odišiel z Oždianskych serpentín so zmiešanými pocitmi. Výbornú sobotu nahradila nedeľňajšia porucha. V triede E1+2000 však nenašiel konkurenta.
Je pravda, že počet prihlásených na Oždianske serpentíny nebol nijako ohromujúci a na každé auto človek našiel pomaly vlastnú triedu. O kvalitách Martina Koiša ale netreba pochybovať: má talent, skúsenosti, výsledky a k tomu auto, ktoré dôverne pozná. Jeho kopcová Ford Fiesta prehrmela retardérmi a zákrutami 2,8-km trate s precíznosťou jemu vlastnou. „Trať je pekná, krátka, ale široká na nesprávnych miestach - výjazdy zo zákrut sú totiž úzke a môže sa stať, že výjdete široko, až na trávu," okomentoval Oždianske serpentíny talentovaný Bánovčan.
Horúca sobota priniesla napokon pár skvelých výsledkov: „Sobota bola perfektná, všetko sedelo, mal som dobrý pocit z trate, aj z auta. Fungovalo to na jednotku. Každou jazdou som sa zlepšoval a šli sme na čas, ktorý sa podarilo prekonať až Ďodimu Bérešovi na druhý deň," zhodnotil svoje prvé súťažné jazdy Martin. Skúsenosti nezaprieš: čistá stopa, žiadne šmyky a výkon silného, dvojlitrového motora Cosworth. Rýchlejší bol len Jaro Krajči na formule 3000, ale to je úplne pochopiteľné.
Lenže potom prišla nedeľa a pozitivista Martin vykročil do nepriaznivého počasia ľavou nohou... „Od rána som nemal dobrý deň a dobre na mňa nepôsobili ani zmeny počasia," priznal mladý pretekár. Jeho deň skončil takmer skôr, ako sa začal. V polovici prvej jazdy auto vypovedalo funkciu: „Dnes nám odišlo turbo. Náhradné sme posielali do Anglicka a dodávateľ nám ho nestihol spraviť. Išli sme tu s tým, že keď dúchadlo odíde, tak sme skončili," skonštatoval Martin.
Sezóna iba začína a už koncom mája ho uvidíme v depe Rally Tríbeč. Potom sa cirkus kopciarov presunie ku Košiciam na slávnu Jahodnú.
VIDEO: Onboard s Martinom Koišom v Ožďanoch
Sobotné preteky:
Absolútne poradie TOP 10 (súčet dvoch jázd):
1. |
9 |
Jaroslav KRAJČI |
SK |
LOLA B02/50 |
E2SS-3000 |
2:50,873 |
117,98 |
|
2. |
1 |
Martin KOIŠ |
SK |
FORD Fiesta |
E1+2000 |
3:03,654 |
12,781 |
109,77 |
3. |
57 |
Jozef BÉREŠ |
SK |
AUDI Quattro S1 |
E2-SH |
3:08,702 |
17,829 |
106,84 |
4. |
5 |
Ján MILOŇ |
SK |
ŠKODA Fabia WRC |
A+2000 |
3:13,659 |
22,786 |
104,10 |
5. |
2 |
Igor DROTÁR |
SK |
ŠKODA Fabia WRC |
E1+2000 |
3:14,283 |
23,410 |
103,77 |
6. |
44 |
Peter AMBRÚZ |
SK |
VAUXHALL Vectra ST |
E1-2000 |
3:15,611 |
24,738 |
103,06 |
7. |
127 |
Peter LIPTÁK |
SK |
MITSUBISHI Lancer EVO VIII |
A+2000 |
3:19,399 |
28,526 |
101,10 |
8. |
989 |
Martin JUHÁS |
SK |
BMW M3 |
SKP4+2000 |
3:21,509 |
30,636 |
100,05 |
9. |
987 |
Ján BARICA |
SK |
SUBARU Impreza |
SKP4+2000 |
3:22,041 |
31,168 |
99,78 |
10. |
125 |
Michal KOVALČÍK st. |
SK |
ŠKODA Octavia WRC |
A+2000 |
3:24,716 |
33,843 |
98,48 |
Skupina E1 (súčet dvoch jázd):
1. |
1 |
Martin KOIŠ |
SK |
FORD Fiesta |
E1+2000 |
3:03,654 |
109,77 |
|
2. |
2 |
Igor DROTÁR |
SK |
ŠKODA Fabia WRC |
E1+2000 |
3:14,283 |
10,629 |
103,77 |
3. |
44 |
Peter AMBRÚZ |
SK |
VAUXHALL Vectra ST |
E1-2000 |
3:15,611 |
11,957 |
103,06 |
4. |
36 |
Jozef KRIŠKA |
SK |
ŠKODA Fabia |
E1-2000 |
3:24,779 |
21,125 |
98,45 |
5. |
35 |
Miloš KOLENO jun. |
SK |
ŠKODA Octavia Kit-Car |
E1-2000 |
3:28,279 |
24,625 |
96,79 |
6. |
23 |
Maroš PETRÍK |
SK |
VW Lupo |
E1-1400 |
3:37,284 |
33,630 |
92,78 |
7. |
37 |
Tomáš MÁDY |
SK |
KIA Ceed |
E1-2000 |
3:40,115 |
36,461 |
91,59 |
8. |
28 |
Miloš KOLENO st. |
SK |
ŠKODA 130 LR |
E1-1600 |
3:41,538 |
37,884 |
91,00 |
9. |
21 |
Ladislav DEAK |
SK |
ŠKODA Fabia |
E1-1400 |
3:42,514 |
38,860 |
90,60 |
10. |
24 |
Anton SLOBODA |
SK |
ŠKODA 110R/130R |
E1-1400 |
3:47,450 |
43,796 |
88,63 |
Kategória 1 - produkčné vozidla (súčet dvoch jázd):
1. |
1 |
Martin KOIŠ |
SK |
FORD Fiesta |
E1+2000 |
3:03,654 |
12,781 |
109,77 |
2. |
57 |
Jozef BÉREŠ |
SK |
AUDI Quattro S1 |
E2-SH |
3:08,702 |
17,829 |
106,84 |
3. |
5 |
Ján MILOŇ |
SK |
ŠKODA Fabia WRC |
A+2000 |
3:13,659 |
22,786 |
104,10 |
4. |
2 |
Igor DROTÁR |
SK |
ŠKODA Fabia WRC |
E1+2000 |
3:14,283 |
23,410 |
103,77 |
5. |
44 |
Peter AMBRÚZ |
SK |
VAUXHALL Vectra ST |
E1-2000 |
3:15,611 |
24,738 |
103,06 |
6. |
127 |
Peter LIPTÁK |
SK |
MITSUBISHI Lancer EVO VIII |
A+2000 |
3:19,399 |
28,526 |
101,10 |
7. |
989 |
Martin JUHÁS |
SK |
BMW M3 |
SKP4+2000 |
3:21,509 |
30,636 |
100,05 |
8. |
987 |
Ján BARICA |
SK |
SUBARU Impreza |
SKP4+2000 |
3:22,041 |
31,168 |
99,78 |
Martin Trenkler/RPM