Štofi Rosina smeruje na Monzu
Prvým štartom nášho najúspešnejšieho okruhového pretekára v novej sezóne 2020 bude úvodný podnik vytrvalostného seriálu 24h Series Europe na slávnej talianskej Monze.
Rakúska KTM Sportcar GmbH a nemecký tím Reiter Engineering vstupujú do sezóny 2020 s mimoriadne zaujímavým konceptom ľahkého športového vozidla, ktoré je určené pre Divíziu GT. Na báze vozidla KTM X-BOW, ktoré už poznáme z triedy GT4 teraz Rakúšania popracovali s cieľom zamerať sa na lepšie využitie pomeru výkonu a nižšej hmotnosti, čo dáva vozidlu vysokú konkurencieschopnosť. Cieľovým modelom je KTM X-BOW GT2 s výkonom až 600 koní, no na Monze sa teraz predstaví ešte verzia určená pre širšiu klientelu KTM X-BOW GTX s výkonom 500 koní. Auto bude štartovať v novej triede GTX a za jeho volantom uvidíme aj skúseného slovenského pretekára Štofiho Rosinu.
„Je to veľmi zaujímavé auto a som rád, že som dostal príležitosť si s ním zajazdiť,“ vraví otvorene Štofi Rosina. „Niekedy začiatkom roka prišla ponuka otestovať si to, a na základe týchto testov sme podpísali s tímom Reiter Engineering aj zmluvu na štart v pretekoch. Musím povedať, že z auta mám dobrý pocit. Je oproti predchádzajúcej X-BOW GT4 väčšie a silnejšie. Naozaj milo ma prekvapil 2,5 litrový päťvalec turbo Audi, ktorý je pre triedu GTX držaný na úrovni asi 500 koní.“ Pre nové žihadlo KTM, ktoré má v súťažnom ohni otestovať Reiter Engineering, je Monza teda premiérovým štartom. Nemecký tím nasadzuje zatiaľ jedno vozidlo a do kokpitu spolu so Slovákom Rosinom usadnú aj úradujúci šampión nemeckej ADAC GT4, Eike Angermayr, a továrenská jazdkyňa KTM, Laura Kraihamerová. „Myslím si, že je to dobre poskladaná zostava a už sa neviem dočkať štartu. Som zvedavý, ako sa nám bude dariť v priamej konfrontácii s ostatnými triedami,“ dodáva Rosina, ktorý netají, že aj jemu už chýbalo pretekanie, oddialené nešťastnou pandémiou COVID-u 19.
Po úprave kalendára má teraz sezóna 24h Series Europe 2020 na programe štyri podniky. Začína sa už tento víkend na Monze, neďaleko Milána. Hlavné preteky sa jazdia na dvanásť hodín, no kvôli miestnym predpisom o hluku sú rozdelené na dve časti. Prvá časť štartuje v piatok 10. júla 2020 o 15.00 hodine a posádky odjazdia štyri úvodné hodiny pretekov. Na štart osemhodinovej druhej časti pretekov, ktorá vyštartuje v sobotu 11. júla o jedenástej hodine dopoludnia, sa potom vozidlá postavia podľa piatkového poradia (zoradené podľa tried). O víťazoch rozhodne súčet kôl z oboch častí pretekov.
Ľuboš Kašický