Prekvapila nás rýchlosť nového auta, netají Rosina
Len porucha alternátora pripravila debutujúce KTM GTX Concept o výborný výsledok, keď skúsená posádka v zložení Rosina, Kraihamerova a Angermayr ukázala potenciál v boji o absolútne prvenstvo.
Za prísnych bezpečnostných opatrení, a bez divákov, sa v talianskej Monze jazdili úvodné preteky nového ročníka vytrvalostnej série 24h Series Europe. KTM, zastúpená nemeckým tímom Reiter Engineering, doviezla na predmestie Milána veľmi nádejný koncept nového vozidla vychádzajúceho z platformy KTM X-BOW pre Divíziu GT. Auto zatiaľ nesie názov KTM GTX Concept a je zaradené v Triede GTX.
„Bola to prvá možnosť porovnať potenciál nového auta s konkurenciou a všetkých nás príjemne prekvapila naša rýchlosť a konkurencieschopnosť,“ povedal Štofi Rosina priamo po pretekoch. Dvanásťhodinové preteky na Monze boli rozdelené na dve časti (kvôli miestnym predpisom o hluku) a posádka KTM, za volantom s Rosinom, končila prvú časť nečakane na prvom mieste v absolútnom poradí! „Vďaka vyrovnanému výkonu celej posádky sme dokázali jazdiť konštantne a nielenže sme udržali za sebou silné vozidlá GT3, ale súperom v triede GTX sme nadelili takmer desať kôl,“ pokračuje Rosina, ktorý najprv zajazdil najrýchlejší čas triedy GTX v kvalifikácii, a následne ho potvrdil aj najrýchlejším kolom v pretekoch.
„Do sobotňajšej druhej časti sme štartovali z prvého miesta a až do plánovanej zastávky v depe sme držali krok na čele pretekov. Auto fungovalo výborne do chvíle, kým sa neobjavili problémy s alternátorom. Oprava v depe nás potom stále veľmi veľa času a my sme sa v poradí prepadli,“ vysvetľuje ďalej Štofi Rosina. Napriek technickým problémom však bolo vedenie tímu Reiter a KTM s prvým štartom nového vozidla veľmi spokojné. „Auto je stále vo vývojovej fáze a s takýmito „detskými chorobami“ sa počíta. Je však evidentné, že vývoj ide správnym smerom a ja mám veľkú radosť z toho, že môžem stáť pri vývoji takéhoto úžasného vozidla,“ dodáva skúsený Rosina. Pripomeňme si, že KTM GTX Concept je poháňaný 2,5 litrovým päťvalcom turbo Audi o výkone približne 500 koní. Oproti predošlému KTM X-BOW GT4 je vozidlo širšie, dlhšie a využíva nové aerodynamické prvky. V KTM tak majú ambíciu pripraviť moderný automobil pre divíziu GT a na trhu by sa mal objaviť ešte v závere tohto roka.
S Rosinom na Monzu cestoval aj Braňo Mičko, ktorého poznáme skôr z pretekov automobilov do vrchu, či rely. Dubničan by si to rád vyskúšal aj na okruhoch a vďaka Štofimu sa mu teraz otvára aj reálna šanca. Na Monze prebehli jednania s tímom Reiter a výsledkom je, že Mičko by ešte počas júla mal otestovať KTM GTX Concept. „Bol by som veľmi rád, ak by sa to podarilo. Braňo je veľmi talentovaný pretekár a táto príležitosť by ho posunula ďalej,“ drží Mičkovi palce Štofi Rosina.
Ľuboš Kašický