Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Šofér si pohľadom očí zvolí funkciu menu

Thursday, 17. 01. 2013 - 18:21, Ivan Václavík   

Šofér si pohľadom očí zvolí funkciu menu

Štúdia prémiovej limuzíny HCD-14 Genesis má premiéru na zimnom autosalóne North American International Auto Show (NAIAS) 2013 v Detroite. Markantne naznačuje smerovanie značky Hyundai z hľadiska dizajnu svojich budúcich modelov kategórie Premium, pripravovaných pre globálny luxusný segment. Predaj luxusných modelov Hyundai na celom svete výrazne vzrástol predovšetkým v USA, Číne a na Blízkom východe.

hyundai-gen-detroit-38059g.jpg

Limuzínu v podobe štúdie predstavuje na výstavisku Cobo Center v Detroite Hyundai Motor America, dcérska spoločnosť Hyundai Motor. Vo vozidle je inovatívna koncepcia ovládania funkcií pohybom očí a gestami ruky v priestore.

"Modely Hyundai Genesis a Equus sú teraz vnímané ako seriózni konkurenti na globálnom trhu luxusných vozidiel. Naša štúdia, ktorú predstavujeme v Detroite, ďalej posilňuje imidž značky Hyundai," povedal Tak Uk Im, výkonný riaditeľ medzinárodnej divízie Hyundai Motor v Soule.

V uplynulom roku 2012 zaznamenali špičkové modely výrobného programu Hyundai, ako Genesis a Equus, nárast  predaja na exportných trhoch o 24 percent oproti predchádzajúcemu roku. Napríklad v regióne Blízkeho východu sa z týchto dvoch modelov predalo 4 132 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 45 percent. Model Equus získal titul Automobil roka 2012 od popredného automobilového magazínu Sport Auto, vydávaného na Blízkom východe.

hyundai-genesis-hcd38012g.jpg

Aj v USA, čo je najväčší trh luxusných modelov Hyundai mimo Kórei, trhový podiel Hyundai kontinuálne rastie. Na úspech modelu Genesis, ktorý v roku 2009 získal titul severoamerického automobilu roka (2009 North American Car of the Year), nadviazal model Equus. Od svojho uvedenia na trh koncom roka 2010 zaznamenal Hyundai Equus významné predajné úspechy. V rámci udeľovania ceny 16th annual Strategic Vision Total Value Awards, obsadil Equus prvé miesto v segmente luxusných automobilov, keď porazil modely BMW a Mercedes.

"Pri našich produktoch kategórie Premium sme sa oslobodili od bežných konvencií v oblasti marketingu, predaja a servisných služieb, čo sa nám veľmi osvedčilo. Modely Genesis a Equus teraz dosahujú trhový podiel 9 percent vo svojich segmentoch; ten je vyšší ako celkový trhový podiel 5 percent, ktorý má značka Hyundai na trhu USA," povedal John Krafcik, prezident Hyundai Motor America. "Tento úspech otvára cestu pre novú generáciu modelov Premium s pohonom zadných kolies. Štúdia HCD-14 Genesis naznačuje smerovanie nášho dizajnu v budúcnosti a dôraz, ktorý budeme klásť na jazdnú dynamiku a inovatívnu technológiu," dodáva John Krafcik.

hyundai-genesis-hcd38038g.jpg

Hyundai na autosalóne v Detroite predstavuje aj svoj prvý systém pohonu plug-in hybrid (PHEV). Na jeho demonštráciu slúži štúdia limuzíny strednej triedy. Systém pohonu plug-in hybrid v takejto podobe už pripravuje Hyundai do sériovej výroby. Základom systému pohonu PHEV je štvorvalcový benzínový motor 2,0 GDI s priamym vstrekovaním paliva, doplnený elektromotorom.

Kapacita akumulátorovej batérie umožňuje jazdu s rýdzo elektrickým pohonom úplne bez emisií do vzdialenosti 32 km. Keď sa batéria vybije na definovanú úroveň, systém sa automaticky prepne do hybridného režimu, kedy elektromotor v určitých fázach jazdy podporuje spaľovací motor, resp. rekuperuje kinetickú energiu pohybu vozidla a dobíja akumulátorovú batériu.

V hybridnom režime je dojazd na úrovni automobilov poháňaných spaľovacím motorom. Akumulátorová batéria hybridného pohonu sa dá úplne nabiť z bežnej elektrickej zásuvky v domácnosti približne za 3 hodiny.

hyundai-gen-detroit-38056g.jpg

"Vozidlá s pohonom plug-in hybrid sa vyznačujú výrazne ekonomickou prevádzkou. Väčšia akumulátorová batéria umožňuje dlhší dojazd s elektrickým pohonom, pričom automatické prepnutie na hybridný režim, keď je batéria vyčerpaná, eliminuje obmedzený dojazd, ktorým sú limitované vozidlá s elektrickým pohonom," povedal Ki-Sang Lee, šéf výskumného a vývojového centra Hyundai Motor pre ekologické vozidlá. "V záujme flexibilnej reakcie na požiadavky zákonodarcov a dopyt trhu Hyundai študuje a pripravuje rozličné alternatívy ekologických technológií, ako sú pohon plug-in hybrid (PHEV), hybridný pohon (HEV), elektrický pohon (EV) a pohon palivovým článkom (FCEV). Hyundai bude pokračovať v úsilí stať sa lídrom v oblasti ekologických technológií pohonu," dodáva Ki-Sang Lee.

hyundai-genesis-hcd38017g.jpg

Štúdia HCD-14 Genesis prezentuje výrazové prostriedky dizajnu plynúcich tvarov tekutého kovu. Kvalitu remeselného vypracovania dokumentujú povrchy pripomínajúce polodrahokam. Výraznú prednú časť karosérie tvorí maska lemovaná rámikom z brúseného kovu. Na zadných rohoch kapoty motora sú extraktory, odvádzajúce teplý vzduch z motorového priestoru, dizajnom plynulo nadväzujúce na vonkajšie spätné zrkadlá. Pri pohľade zboku má karoséria siluetu klasickej limuzíny s pohonom zadných kolies s veľkým rázvorom, krátkymi prevismi, ostro rezanou kabínou pre posádku a krátkym vekom batožinového priestoru. Disky veľkého priemeru sú vyrobené z  ľahkej zliatiny a na lúčoch doplnené dizajnovými prvkami z karbónu.

"Vytvorili sme HCD-14 Genesis s karosériou typu 4-dverového športového kupé Premium," hovorí Christopher Chapman, šéfdizajnér štúdia Hyundai Design North America.

hyundai-genesis-hcd38018g.jpg

Štvordverová karoséria nemá stredný stĺpik, čo zvyšuje komfort pri nastupovaní na zadné sedadlá. Zadné dvere, zavesené na robustných závesoch z brúseného hliníka, sa otvárajú proti smeru jazdy. Bočné okná v obidvoch pároch dverí nemajú pevné rámy. Priestranný interiér štúdie Hyundai HCD-14 Genesis pozdĺžne člení stredová konzola od prístrojového panelu až po samostatné zadné sedadlá. Táto dizajnová téma sa v interiéri opakuje aj na lakťových opierkach čalúnenia dverí. Prístrojový panel, štylisticky inšpirovaný kokpitom lietadla, využíva kombináciu analógového a digitálneho zobrazovania na veľkoplošných monitoroch pred vodičom.

hyundai-genesis-hcd38010g.jpg

Aj keď interiér štúdie Hyundai HCD-14 Genesis už na prvý pohľad upúta svojim výrazným dizajnom, najväčšie inovácie predstavuje nová koncepcia ovládania. Špecialisti na ergonómiu eliminovali tradičnú stredovú konzolu vytvorením intuitívneho ovládacieho rozhrania, vďaka ktorému vodič nemusí odpútavať pohľad od premávky pred sebou. Namiesto tlačidiel a gombíkov sa využíva monitorovanie pohybu očí vodiča a ovládanie gestami ruky v priestore. Keď vodič pohľadom zvolí určitú základnú funkciu menu, môže pomocou kombinovaného ovládača na stredovej konzole alebo gestami v priestore ovládať jednotlivé funkcie navigácie, audiosystému, klimatizácie a dokonca aj funkcie pripojeného smartfónu.

hyundai-gen-detroit-38064g.jpg

Pri tom využíva projekčný head-up displej (HUD) na čelnom skle, ktorý je v bezprostrednom zornom poli, takže iba minimálne odpútava pozornosť. Tento spôsob ovládania prezentuje víziu Hyundai pre budúce rozhranie človek-vozidlo HMI (Human Machine Interface) a prináša úplne novú úroveň z hľadiska aktívnej bezpečnosti.

Starostlivo konštruovaný podvozok spolu s vyspelými elektronickými regulačnými systémami umožňujú naplno využívať vysoký výkonový potenciál motora Hyundai V8. Štúdiu Hyundai HCD-14 Genesis poháňa viackrát ocenený benzínový motor V8. Osemvalec s objemom päť litrov je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI a kontinuálnym variabilným časovaním nasávacích i výfukových ventilov D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Výfuková sústava s nízkym prietokovým odporom a príjemným hlbokým zvukom má keramickú povrchovú úpravu, zvlášť široké koncovky obsahujú integrované chladiace rebrá. Tieto konštrukčné prvky zabezpečujú vysoký výkon v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva a nízkymi emisiami.

Krútiaci moment motora sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky vlastnej konštrukcie, umožňujúcej aj manuálne radenie ovládačmi na volante. Pri štartovaní motora Hyundai HCD-14 Genesis využíva optickú identifikáciu vodiča.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri