Smola Štefana Rosinu v Monze
Značkový seriál Porsche Mobil1 Supercup mal v tohtoročnej sezóne v pláne desať podujatí. Jediným slovenským zástupcom bol aj v tomto roku Štefan Rosina, ktorý v minuloročnej sezóne siahol na tretiu priečku v celkovom hodnotení. O tom ako sa Štofimu darilo na jednotlivých podujatiach sezóny sme vás pravideľne informovali počas celého roku.
Začiatok sezóny zvládol neuveriteľne bravúrne, keď sa už v úvodnom podujatí v Bahrajne postavil na „bedňu". Následne prišlo niekoľko štvrtých miest vďaka ktorým sa Števo dlho držal na tretej priečke celkového poradia. Všetko vyzeralo tak, že aj v tomto roku sa mu podarí dojazdiť sezónu medzi trojicou najrýchlejších. Prišli však posledné tri podujatia a ku Štofimu sa nasťahovala smola. V Budapešti skončil po havárii mimo trate, na Belgickom okruhu Spa Francorschamps zažil Števo azda najhorší pretekársky víkend, čoho dôsledkom bola až sedemnásta priečka v cieli. Stále však ostávala nádej na tretie miesto v konečnom zúčtovaní seriálu.
To však bolo treba potvrdiť na posledných pretekoch v Monze. Tunajší víkend sa najskôr nezačal vyvíjať podľa predstáv Štefana, keď v tréningu zajazdil až na dvadsiatom druhom mieste a kvalifikácia na osemnástom. Po štarte pretekov však Števo dokázal že vie zabojovať a ihneď po štarte sa mu podarilo preskočiť niekoľko súperov a dostať sa až na jedenáste miesto. Následne sa začal posúvať dopredu a všetko nasvedčovalo tomu, že Slovensko bude opäť oslavovať. V ôsmom kole sa však ku slovu dostala opäť pani smola, ktorá sa tentoraz prezliekla do podoby technickej poruchy a Štefanovi neostávalo nič iné ako odstaviť jeho Porsche v tímových boxoch. V tomto okamihu bolo po všetkých nádejach a ako sa po pretekoch ukázalo, Štefana toto odstúpenie z pretekov nakoniec odsunulo až na ôsme miesto v konečnom poradí seriálu Porsche Mobil1 Supercup 2010.
Samozrejme Štefan Rosina bol z tohto vývoja sklamaný : „Čo mám povedať ? Celý rok som sa snažil jazdiť čo najlepšie, až v posledných troch pretekoch sa mi na päty zavesila smola a skončil som až ôsmy. Všetko čo som postupne budoval sa rozpadlo ako domček z kariet. Neuveriteľné je, že pokiaľ by som dorazil do cieľa na mojej vybojovanej priečke v Monze, tak by som tretie miesto v celkovom hodnotení udržal. To už je poriadna smola! Z osobného hľadiska som dal do každých svojich pretekov maximum, ale v posledných troch som získal len jeden bod. Po havárii na Hungaroringu si môj tím nedal záležať na oprave tak ako by mal a až v Monze sme zistili, že napríklad brzdové disky neboli vymenene za nové, ale za staré a to ešte každý z nich mal odjazdený iný počet kilometrov.. Pokiaľ v Supercupe jazdi 20 aut v sekunde, takéto rozhodne nápomocne nie je a takisto to vysvetľuje aj jazdu v SPA. Nič to ale, určite sa človek ponaučí a ide dopredu. Chcel by som sa poďakovať svojim partnerom a sponzorom za podporu v tomto roku a takisto som si všimol, že počas celého roku sa mi dostavalo veľa podpory od mojich fanúšikov, ktorým by som takisto chcel zo srdca poďakovať."