Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Slovenský Rally Pohár štartuje svoj tretí ročník

Friday, 11. 03. 2011 - 13:03, Daniel Mandzi   

Slovenský Rally Pohár štartuje svoj tretí ročník

Píše sa však už rok 2011, je vydaný nový kalendár a predpisy, za nami sú aj školenia nových i starých žiadateľov o licencie a mnoho posádok sa zameralo práve na SRP. Čím to je? Pravdepodobne svojou jednoduchosťou, menšou fyzickou i psychickou náročnosťou a nižšími finančnými požiadavkami na súťažiacich a na ich vozidlá. O dva mesiace na nich čaká prvá tohtoročná skúška ohňom, opäť v Prešove. Možno už práve na nej sa ukáže, od koho treba očakávať tie najlepšie výkony a kto je ako zdatný a schopný pozbierať pre seba dôležité body do záverečného hodnotenia.

Peter Vranský;mg-6797-1.jpg

Ako vidia svoju tohtoročnú sezónu v SRP jeho účastníci?
Jedna z posádok, ktorá zažiarila na amatérskych pretekoch a potom aj na Rally Košice, je Rudolf Domby- Katarína Dombyová. V prvom súťažnom dni tohto podujatia obsadila krásne tretie miesto v absolútnom poradí a svojou výbornou jazdou si získala srdcia mnohých fanúšikov.

Peter Vranský;mg-7572.jpg

Rudi: „Máme za sebou najúspešnejšiu sezónu, odkedy s Katkou jazdíme. Keď sme v konečnom hodnotení seriálu MRC skončili na 2. mieste v triede a absolútne na 3. mieste, asi sme súperom naznačili, že chceme vyhrávať a absolvovať čím viac ostrých kilometrov. Myslím, že v Košiciach to bol náš úspešný začiatok v pohári. :) Tento rok by sme chceli absolvovať celú sezónu SRP, všetko však závisí od sponzorov. Na Golfe sa snažíme repasovať motor a prevodovku po dvoch sezónach a musíme popracovať aj na váhe, lebo zatiaľ je veľmi ťažký, váži minimálne o 200 kíl viac ako konkurenčné autá v našej triede."

Peter Vranský;mg-8037.jpg

Jozef Kriška a Ján Bomba sa minulý rok zúčastňovali viacerých seriálov, či už Minirally Cupu, Pretekov automobilov do vrchu alebo Slovenského Rally Pohára. Tento rok sa na vozidle Škoda Fabia chystajú zaútočiť na tie najvyššie priečky. Dudo nám k tomu povedal: „Sezónu 2010 hodnotíme veľmi kladne. Bola to prvá naša sezóna strávená v slovenskom rally a keďže nám titul v triede unikol, tento rok chceme zabojovať o prvé miesta. Nebude to však ľahké, lebo konkurencia je veľmi silná. Cez zimu repasujeme vozidlo, robíme malé úpravy a tešíme sa na novú sezónu. Autokrosový klub Revúca nasadzuje do SRP 2011 až 3 posádky: Kriška- Bomba, Švec- Švec, Cireň-Derďák."

Tibor Szabosi;co8c4662.jpg

Jedna z mála posádok, ktorá jazdí na zadnom náhone je dvojica Ján Elexa- Marek Adami. Ani oni tento rok nebudú v úzadí, ale opäť sa okrem Minirally predstavia aj v SRP. „Minulú sezónu sme mali možnosť absolvovať všetky podujatia seriálu MRC. Aj napriek technickým problémom sa nám to podarilo a skončili sme na druhom mieste v absolútnom poradí kategórie zadného náhonu do 1500ccm³. Súčasne týmto seriálom sme štartovali aj na dvoch podujatiach SRP, počas ktorých sme mali možnosť otestovať naplno nielen svoju techniku ale i pripravenosť posádky v náročnejších rýchlostných skúškach a v skutočnom slovenskom Rally prostredí. V súčasnej sezóne, má team v pláne zúčastniť sa celého ročníka Slovenského Rally Pohára a niektorých amatérskych súťaží. Momentálne sa už naplno venujeme príprave na prvú súťaž v Prešove. Hlavnou prioritou VMS Rally Teamu počas tejto sezóny je aj zaobstaranie nového súťažného vozidla a jeho príprava do ďalšej sezóny," povedal Jano Elexa.

Peter Vranský;mg-7424-1.jpg

Titul v triede SP1 si v roku 2010 odniesla posádka Peter Danielis- Adriána Marinecová s vozidlom Suzuki Swift. Vidieť sme ich mohli aj na iných pretekoch. Čomu sa však budú venovať aj naďalej? Peťo odpovedal: „Chceli by sme sa zúčastniť všetkých podujatí SRP, možno MSR, nejaké kopce, niečo z MRC a Slalomov, všetko podľa financií, ktoré budeme mať k dispozícii počas sezóny 2011. Máme iné auto ako minulý rok, musíme si naňho poriadne zvyknúť, skamarátiť sa s ním, vychytať všetky nedostatky, čo určite potrvá nejaký ten čas. Takže momentálne nemáme ani žiadne konkrétne ciele."

Tibor Szabosi;co8c1507-1.jpg

Na dvoch podujatiach SRP sa minulého roku predviedla aj mladá posádka Kamil Švec- Erik Švec. Koncom sezóny vymenili svoj Peugeot za Hondu, taktiež si teda musia zvykať na nové auto. Uvidíme ich na trati aj tento rok? Odpovedal Kamil: „Minulú sezónu SRP sme neabsolvovali celú, lebo našou prioritou bol MRC. Rally Pohára sme sa zúčastnili len v Lubeníku, kde sme skončili 3. v triede medzi dvojlitrami a na Šalgo -Gemer Rally, ktorú sme nedokončili pre menšiu haváriu v poslednej RS. Túto sezónu je pre nás prvoradé SRP. Našim plánom je odjazdiť celú sezónu, keďže sme aj vymenili nášho Peugeota 205 za novšiu a lepšiu techniku -Honda Civic 1.6 Vti. Našim cieľom je predovšetkým vžiť sa s autom, lebo Honda je úplne inde ako Peugeot a každý dobrý výsledok nás poteší."

Tibor Szabosi;co8c5698.jpg

Okrem jazdcov, ktorí sa už v minulom či predminulom roku zúčastnili niektorého podujatia z SRP, sa ukáže na trati aj veľa nováčikov. Patria medzi nich napríklad už spomínaný Pavol Cireň, ktorý bude reprezentovať Autokrosový klub Revúca, ďalej Martin Struckel známy najmä zo slalomov, tiež Štefan Vancík či Jozef Hudák. O pretekárov by teda nemala byť núdza. Prinášame aj zopár vyjadrení nováčikov.

Tibor Szabosi;co8c1850.jpg

Pavol Cireň: „Do začiatku sezóny by sme radi stihli menšiu úpravu auta. Chceme vymeniť motor, trošku upraviť prevodovku a urobiť aj pár ďalších menších úprav pre zlepšenie jazdných vlastností auta. Máme v pláne odjazdiť celú sezónu, ale všetko bude ešte závisieť od financií, keďže sme trošku zainvestovali do úprav auta.. Pôjde nám iba o získanie skúseností, lebo to bude moja prvá sezóna v rally a ideme sa učiť. Bude ma tešiť každé zrýchlenie v rs a každý dokončený pretek."

Tibor Szabosi;co8c6082.jpg

Martin Struckel: „Tento rok som sa rozhodol skúsiť SRP, nakoľko ma slalom už trošku prestal baviť. Pomaly pracujeme na aute, dokončievame na ňom čo treba, učíme sa písať rozpis a veríme, že sezóna 2011 bude pre nás prínosom do budúcnosti."

Tibor Szabosi;yt2c4635.jpg

Jazdci SRP sa posúvajú ďalej
Keďže Slovenský Rally Pohár bol vytvorený so zámerom priučiť amatérskych jazdcov podmienkam veľkej rally, niektoré posádky si to vzali k srdcu a postupujú tento rok vyššie, do Majstrovstiev Slovenska v Rally.

Tibor Szabosi;co8c6488-1.jpg

Jednou z takých posádok, ktorá sa minulý rok zúčastnila pohára v rally a stala sa napokon aj jeho absolútnym víťazom, je dvojica Peter Lorenčík- Kamil Rusnáčik. Keďže objem ich vozidla Mitsubishi Lancer Evo X podľa nových predpisov už nevyhovuje požiadavkám pre SRP, nebudú v ňom už môcť teda pokračovať. „Rok 2010 bol pre nás úspešný, dosiahli sme víťazstvo v triede a aj absolútne, čo je super. Náš prvý rok v rally ostane v našej pamäti už asi navždy, pretože vôbec to nebolo ľahké, aj keď sa to možno zdalo. To hlavné, čo si z toho odnášame sú skúsenosti, ktorých máme ešte dosť málo. Naše ciele v roku 2011 sú zúčastniť sa aspoň na väčšej polovici podujatí, dôjsť do cieľa celí a hlavne mať z pretekania radosť. Keďže nás nad 2000 vyradili z SRP bez toho, aby sa o tom aspoň trochu debatovalo, neostáva nič iné, len ísť ďalej v MSR triedu F. Dúfame, že to finančne zvládneme, keďže sponzorské pôjde len z mojich firiem. Na autíčku sa pracuje v Česku u Milana Lišku a ak vydržia financie bude z toho Nkový špeciál," informoval nás Peťo.

Peter Vranský;mg-8006.jpg

Predčasne sa skončila sezóna v SRP pre Tomáša Ondreja. Po havárii na Rally Lubeník ostala jeho Mazda nepoužiteľná, a tak sme ho už v Košiciach nevideli. Prišiel však rok 2011, kde veľa jazdcov prichádza s novou technikou a jedným z nich bude aj Tomáš. „Predminulý rok, keď vznikol pohár, som bol veľmi rád a hovoril som si, že konečne umožnili zajazdiť aj takým jazdcom ako som ja, viac ako 10 km. Minulý rok bol ešte lepší, začalo sa to celkom pekne rozvíjať, až na to, že v polovici sezóny som musel skončiť kvôli havárii. Tým pádom, že nám tento rok zrušili triedu P12, som nútený jazdiť veľký majstrák, čo je zas niekoľkonásobne drahšia záležitosť. Robím však všetko pre to, aby som sa zúčastnil aspoň na štyroch podujatiach."

Peter Vranský;mg-7413.jpg

Záver sezóny v Košiciach priniesol pekný výsledok aj Peťovi Herdickému, kde sa mu napriek problémom z prvej etapy, podarilo v tej druhej zvíťaziť. Aj tieto cenné body mu zabezpečili tretie miesto v celkovom hodnotení triedy SP3. Koncom roka sa mu však nešťastnou náhodou podarilo svoje Mitsubishi rozbiť, a tak nezostávalo nič iné, len pripraviť nové auto. „So sezónou 2010 som bol spokojný a chcel som v SRP pokračovať. Auto mi zostalo rovnakej značky postavené nanovo kvôli autonehode. Pôjdeme s ním MSR v triede 3, resp. starej N4 na toľkých podnikoch, na koľké budú peniaze," povedal Peťo.

Peter Vranský;mg-8069.jpg

Stúpajúcu tendenciu v umiestneniach sme mohli ku koncu sezóny 2010 zaznamenať u dvojice Tomáš Konečný- Matúš Lejko. Ich výsledky sa stále zlepšovali a aj vďaka tomu sa im napokon podarilo umiestniť sa na treťom mieste v celkovom hodnotení triedy SP1. Tento rok si toho zobrali na hlavu trošku viac a rozhodli sa absolvovať aj niečo z Majstrovstiev Slovenska v Rally v triede F1. Uvidíme, či sa im podarí zúčastniť sa už hneď prvého podujatia MSR, na Rally Eger.

www.rallye.sk



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri