Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Slovenská premiéra: Ford Fiesta R2 v rukách Martina Koiša

Thursday, 19. 05. 2011 - 08:08, Daniel Mandzi   

Slovenská  premiéra: Ford Fiesta R2 v rukách Martina Koiša

Ford Team RS Slovakia prinesie na Slovensko v premiére špeciálne upravenú verziu Ford Fiesta R2, ktorú im požičiava a servisuje tím z Poľska.

Postavená je na baze sériového modelu s agregátom 1.6 Ti VCT, pričom jej štandardných 120 koní sa úpravami väčšiny komponentov podarilo zvýšiť až na 163 k. Fiesta R2, skonštruovaná spoločnosťou M-Sport, štartuje v národných šampionátoch ako aj v seriáli Fiesta SportTrophy International, ktorý sa jazdí v rámci podujatí WRC.

 Vladislav Maschl;img-9562.jpg

Práve sériový model, ktorý je základom Fiesty R2, slúži Martinovi ako tréningové auto. Za spolujazdca si vybral Miroslava Reľovského. S traťou sa zoznámia vo štvrtok 19.5., v piatok sa slávnostne predstavia aj s vozidlom na štartovacej rampe a v sobotu 21.5. budú bojovať v deviatich rýchlostných skúškach. Momentálne Fiesta prechádza zmenami na vonkajšom dizajne. Ford Team RS pracuje    na vizuáli auta, aby bolo počas preteku vo farbách podľa ich predstáv. 

Tríbečská súťaž sa naposledy konala pred 24 rokmi. Svojou stavbou sa radí medzi jedno etapové podujatia s celkovou dĺžkou rýchlostných skúšok približne 100 kilometrov.

Vladislav Maschl;img-9309-1.jpg

FIESTA R2 - TECHNICKÉ INFORMÁCIE

Skupina súťažných automobilov s označením R je akousi nadstavbou homologizácie v skupine N, ktorá dovoľuje automobilom so sériovým základom použitie viacerých špeciálnych komponentov. Musí však ísť buď o diely pochádzajúce z iných sériových modelov alebo o sady úprav za maximálne stanovené ceny. Auto vyvíjala, podobne ako ostatné súťažné špeciály Fordu, firma M-Sport.

Vedúci vývoja Fiesty R2 Chris Williams: „Použili sme komponenty z iných modelov Fordu či iné špeciálne diely bez dramatického zvýšenia nákladov. Na pohľad je to auto takmer rovnaké ako zo showroomu, no po technickej stránke je Fiesta R2 omnoho ďalej ako bola Fiesta ST."

 Vladislav Maschl;img-9590.jpg

Ford Fiesta R2 je postavená na baze sériového modelu s agregátom 1.6 Ti VCT. Štandardných 120 koní sa úpravami väčšiny komponentov podarilo zvýšiť až na 163 k. Motor má tiež zmenené výfukové potrubie a úchyty. Prevodovka je päťstupňová sekvenčná kombinovaná s diferenciálom so zvýšenou svornosťou. Odolnejšie sú tiež hnacie hriadele a spojka. Podvozok dostal komponenty z Focusu RS WRC, konkrétne vpredu nastaviteľné tlmiče Reiger a pružiny Eibach. Zadná napráva sa zhoduje so sériovým modelom, no má spevnené niektoré časti. Predné brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi sú úplne  nové, zadné brzdy pochádzajú z Focusu. Samozrejmosťou je hydraulicky ovládaná ručná brzda pre jazdu šmykom. Karoséria bola odľahčená v maximálnej možnej miere, auto váži len 1030 kg. Oproti predchodcovi bol výrazne odľahčený aj vnútorný ochranný rám, teraz vyrobený z ocele T45. Športové vybavenie interiéru dodala firma Sparco.

Fiesta R2 je použiteľná v národných šampionátoch ako aj v seriáli Fiesta SportTrophy International, ktorý sa jazdi v rámci podujatí WRC. Cena prestavbovej sady je približne 22 000 eur, pričom záujemca si ju môže namontovať sám, alebo si môže kúpiť od M-Sportu hotové auto.

Viac informácií o Rally Tríbeč



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri