Slovak National Hillclimb Team prežil super sezónu 2015
Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu, opätovné zorganizovanie podujatia na Pezinskej babe, ale aj absolvovanie rally podujatí v závere sezóny. To všetko prežil Slovak National Hillclimb Team v rámci slovenskej automobilovej sezóny 2015.
Všetko začalo štartom v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2015 v rakúskom Rechbergu. Tu sa predstavila trojica jazdcov, Peter Ambrúz, Peter Jureňa a Peter Florek. Úvodné podujatie začalo smutne, keď na kopci v Rechbergu zahynul český jazdec Otakar Krámský a je úplne normálne, že táto správa okamžite zamávala psychikou trojice jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu. Napriek tomu, Peter Jureňa s Mitsubishi vyhral skupinu A, ale obsadil aj štvrté miesto celkového poradia. Hneď za jeho chrbtom, na piatom mieste skončil Peter Ambrúz s Vauxhallom, ktorý rovnako ovládol svoju triedu a Peter Florek pri svojom debute s vozidlom Nissan 350Z dojazdil deviaty. Samozrejme toto všetko v rámci slovenských majstrovstiev.
Druhé kolo majstrovstiev Slovenska sa konalo v poľskej Zaluži, kde Slovak National Hillclimb Team reprezentovala dvojica Petrov, Ambrúz a Jureňa. V sobotu z tejto dvojice dopadol lepšie Peter Jureňa, ktorému v cieli patrilo štvrté miesto celkového slovenského poradia, Peter Ambrúz dojazdil v tesnom závese za ním, na piatom mieste. V nedeľu sa obom darilo ešte lepšie, keď Jureňovi patrila tretia priečka, čiže bronz v absolútnom poradí a štvrté miesto obsadil Ambrúz.
Po už spomínaných dvoch pretekoch sa slovenské kopcové majstrovstvá presunuli už konečne aj na Slovensko, do Oždian. Na štart sa tu postavilo kompletné trio jazdcov Slovakia National Hill Climb Teamu, pričom v sobotu sa podarilo Petrovi Ambrúzovi vybojovať tretie miesto absolútneho poradia. Petrovi Jureňovi patrilo konečné štvrté miesto a Petrovi Florekovi siedme. Nedeľné preteky dopadli pre Slovak National Hill Climb Team rovnako dobre, pričom Jureňa dojazdil piaty, navyše si po oba dva dni pripísal víťazstvo v skupine A, Ambrúz skončil šiesty a Florekovi patrila po dvoch súťažných jazdách ôsma priečka absolútneho poradia.
Dve víťazstvá v triede E1-2000, ale aj jedno deviate a jedno siedme miesto absolútneho poradia patrilo Petrovi Ambrúzovi jazdiacemu na Vauxhall Vectra ST v rámci štvrtého pretekárskeho víkendu, ktorým bolo podujatie Moris Cup Jahodná 2015. Peter Jureňa v spolupráci s Mitsubishi Lancer EVO VI dosiahol dvakrát na tretie miesto v triede A+2000 a v absolútnom poradí mu v sobotu patrilo na jedenáste a v nedeľu deviate miesto. Posledný z partie, Peter Florek sa divákom opäť predstavil s vozidlom Nissan 350Z, pričom bral po oba dva dni strieborné poháre za druhé miesto v triede E1-2000/2WD.
Iba týždeň po Jahodnej nasledovalo podujatie v českom Šternberku. Keďže Peter Ambrúz tu bojoval s technickou poruchou a preteky nedokončil, dobrú povesť Slovak National Hillclimb Teamu tu obhajoval nakoniec iba Peter Jureňa, ktorý ku už viac menej povinnému víťazstvu v skupine A pridal aj štvrté miesto absolútneho poradia medzi jazdcami bojujúcimi o body do slovenského šampionátu.
Popri všetkých pretekoch, o ktorých sme až doposiaľ hovorili, kompletný Slovak National Hillclimb Team pracoval zároveň aj na ďalšej, podstatne ťažšej úlohe. Tou bolo opäť, po dlhých piatich rokoch obnoviť preteky automobilov do vrchu na Pezinskej babe. To všetko sa podarilo a tak, síce v trochu netradičnom termíne začiatkom mesiaca júl, predsa len preteky pod názvom Slovakia Baba 2015 neďaleko Pezinka odštartovali. Okrem už spomínaných organizačných povinností sa navyše Slovak National Hillclimb Team postavil na štart pretekov, v rámci ktorých sa prezentovalo takmer dvesto pretekárov, vo štvorici. Víťazstvo v triede A+2000, ale aj skupine A a navyše piate miesto absolútneho poradia si v rámci slovenských majstrovstiev zo Slovakia Baba 2015 odviezol Peter Jureňa, ktorý sa divákom predstavil v spolupráci s Mitsubishi Lancer EVO IX. Iba o priečku nižšie v celkovom poradí, čiže na šiestom mieste, ale rovnako s víťazstvom v triede, v tomto prípade však E1-2000, dojazdil Peter Ambrúz na vozidle Vauxhall Vectra ST a Petrovi Florekovi patrilo spoločne s vozidlom Nissan 350Z deviate miesto celkového slovenského poradia. Sergej Škarpíšek s Oplom Astra GSI Turbo, ktorý si v rámci Slovakia baba 2015 užil svoju sezónnu premiéru, nejaké umiestnenie neriešil, tešil sa z toho, že preteky vôbec bez problémov absolvoval.
Po náročnej Pezinskej babe rovnako nebolo na oddych veľa času, keďže už o dva týždne štartovali preteky v Dobšinej. Na štart sa postavila rovnaká štvorica ako v Pezinku, pričom trojicu z nich sme videli aj v cieli. Problémy so štrajkujúcou technikou postihli iba Petra Ambrúza. Podstatne lepšie sa v Dobšinej viedlo Petrovi Jureňovi jazdiacom na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX v triede A+2000. Zo záverečného pódia si Peter odviezol poháre za víťazstvo v skupine A a triede A+2000. Navyše Peter Jureňa uzatváral najrýchlejšiu päťku absolútneho poradia slovenských majstrovstiev. Peter Florek s Nissanom 350Z patrilo v hodnotení triedy E1+2000/2WD druhé miesto, za čo si z Dobšinej odniesol peknú cenu. Akurát Sergej Škarpíšek odišiel z Dobšinej síce naprázdno, ale s dobrým pocitom absolvovania ďalších pretekov v sezóne.
V poradí už ôsmym pretekárskym víkendom boli preteky na Jankovom vŕšku. Tu v prvom rade prekvapil štart Sergeja Škarpíška s vozidlom Opel Calibra 16V, pričom sa mu podarilo už v sobotu, po menšom škrtanci o zvodidlá vyskúšať záchranné zložky organizátora. Po oprave Oplu v nedeľu do pretekov opäť nastúpil, no na dosahovaných časoch bolo jasne vidieť, že s týmto autom sa ešte musí Sergio poriadne zžiť. Ostatní traja jazdci, čiže trojica Petrov, Ambrúz, Jureňa, ale aj Florek z Jankovho vŕšku odchádzali spokojní a navyše s množstvom pohárov za výborné umiestnenia.
Cazin. Mesto vo vzdialenej Bosne a Hercegovine, kde sa už po druhýkrát po sebe konalo aj jedno z podujatí Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu a tak samozrejme na štarte nechýbal ani Slovak National Hillclimb Team zastúpený Petrom Ambrúzom a Sergejom Škarpíškom. Kopec dlhý štyritisícsto metrov ich privítal zamračenou oblohou, z ktorej sa už v piatok popoludní začali valiť prívaly vody. Dážď kropil tunajšiu trať ešte aj počas sobotného prvého tréningu, v tom druhom už vykuklo slniečko, pod ktorého lúčmi trať veľmi rýchle uschla. V nedeľu si zase počasie vybralo opačné garde a pršať začalo až v druhej súťažnej jazde. Napriek tomu sa jazdci Slovak National Hillclimb Teamu s vrtochmi počasia vysporiadali veľmi dobre. Peter Ambrúz s vozidlom Vauxhal Vectra ST dosiahol nielen na víťazstvo vo svojej triede E1-2000, ale aj na druhé miesto absolútneho poradia v rámci slovenských pretekov. Sergej Škarpíšek v Cazine opäť štartoval na vozidle Opel Calibra 16V. Po havárii, ktorú prežil na Jankovom vŕšku bol jeho cieľ jednoduchý. Dojazdiť po oba dva dni až do cieľa, čo sa mu nakoniec aj podarilo.
Posledným pretekárskym víkendom slovenských kopcových majstrovstiev boli už stabilne preteky na Ostrej Lúke pri Zvolene. Aj tu sa na štart postavila kompletná štvorica jazdcov Slovak National Hillclimb Teamu, pričom po výborných výkonoch zo Zvolena odchádzali Peter Ambrúz a Peter Jureňa zo ziskom majstrovských titulov, ktoré vybojovali vo svojich triedach, či v prípade Jureňu aj v skupine. Peter Florek dobojoval sezónu iba o jedno miesto nižšie, pričom mu patril titul vicemajstra v triede E1+2000/2WD.
Ako sme na začiatku naznačili, Slovak National Hillclimb Team sa ukončením kopcovej sezóny nezastavil a v súťažení pokračoval aj po jej ukončení. Napriek faktu, že Slovak National Hillclimb Team je vyslovene kopcový tím, sezónu 2015 uzavrel v úplne inej disciplíne. V rally.
Najskôr to bolo podujatie BOSS Auto Show 2015 na Slovakia Ringu v novembri, kde sa predstavil v spolupráci s vozidlom Ford Escort Cosworth Peter Florek. Na sedadlo spolujazdca usadla Romana Rišpánová, ktorá Petrovi v rámci rally súťaží už v minulosti diktovala noty. Druhým podujatím, zaradeným do disciplíny, ktorá sa právom hrdí titulom kráľovná motoristického športu, bolo podujatie Szilveszter Rally 2015 konajúce sa na maďarskom okruhu Hungaroring. Aj tu sa divákom predstavila s vozidlom Ford Escort Cosworth z dielní Slovak National Hillclimb Teamu rovnaká posádka ako na Slovakia Ringu, k nej sa však pridala ešte ďalšia, jazdiaca na Nissane 350Z, Pavol Knapek s Jakubom Válkym. V konkurencii viac ako dvestoosemdesiat súťažiacich sa Peter a Romanou, ale ani Pavol s Jakubom, na pre nich nových tratiach rovnako nestratili a dojazdili až do cieľa súťaže.
S celou sezónou 2015 tak bol v konečnom dôsledku spokojný aj manažér Slovak National Hillclimb Teamu Peter Ambrúz: „Sezóna bola výborná. Darilo sa nám nielen v rámci slovenského šampionátu pretekov automobilov do vrchu, ale aj pri organizovaní podujatia, ktoré sme po dlhých piatich rokoch opäť dostali na Pezinskú babu, ale koncom sezóny aj v ďalšej disciplíne, ktorá je pre náš tím novinkou, v rally. Máme doma niekoľko titulov majstrov Slovenska, ale aj titul vicemajstra a myslím si, že našim partnerom sme za ich pomoc urobili dobrú reklamu. Rád by som sa im za ich podporu poďakoval. V tomto momente už pripravujeme sezónu 2016, ktorá určite donesie ďalšie novinky v Slovak National Hillclimb Teame a môžem vopred prezradiť, že fanúšikovia motoristického športu na Slovensku sa majú na čo tešiť."
Miro Majláth