Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Slováci sa v Poľsku nestratili

Thursday, 15. 09. 2011 - 22:31, Daniel Mandzi   

Slováci sa v Poľsku nestratili

Podobný scenár ako na Jankovom vŕšku, zažili aj účastníci pretekov do vrchu v poľskej Zaluzi. Predposledného kopca v rámci MSR sa zúčastnili poľskí i slovenskí jazdci s celoročnými licenciami, z ktorých sa po oba dni stal absolútnym víťazom Andrej Krajčí na formuli Lola 96/50.

Tibor Szabosi;co8c5031-5.jpg

Už tretie podujatie v rámci Majstrovstiev Slovenska v PAV sa konalo mimo nášho územia, keď po Rakúsku a Česku navštívili kopčiaci aj severovýchodných susedov v Poľsku. Výborné počasie bez dažďa sa postaralo o veľkú nádielku nielen zo strany jazdcov, ale aj zo strany divákov. Tí boli usadení najmä v prvej ľavej ostrej zákrute, no niekoľko skalných fanúšikov vyšlo aj do ďalších zákrut umiestnených vyššie.

Tibor Szabosi;t2c4553.jpg

Prvý tréning, ktorý začal v sobotu o deviatej hodine ráno, absolvovalo 80 pretekárov, z toho 21 Slovákov. Aj keď tých našich bolo málo, o zábavu pre divákov sa starali ozaj výborne. Niekoľkí z nich nezvládli hneď prvý vracák a dostali sa do hodín. Našťastie nič vážnejšie sa nestalo, a tak preteky nemuseli byť prerušované. Súťažné jazdy začali o 14:00 hod. Obe vyhral slovenský majster kategórie 2 a doposiaľ vedúci muž celkového hodnotenia, Andrej Krajčí. Pred svojimi súpermi si vytvoril napokon náskok až 17 sekúnd. V absolútnom poradí za ním nasledovali presne tak ako aj na vŕšku, Mariusz Stec na červenej rakete Mitsubishi Lancer Evo IX a Aleksander Michalowski zas na ružovej krásavici Mitsubishi Lancer Evo HKS. Toto poradie by sa opakovalo aj nedeľu, nebyť poruchy prevodovky na Stecovom vozidle. Práve vďaka tomu sa na stupne víťazov postavil aj Martin Koiš, ktorý v nedeľu skončil na skvelom treťom mieste. V absolútnom hodnotení MSR si Krajčí opäť zvýšil svoj náskok na Koiša a ak sa zúčastní aj posledných pretekov na Ostre lúke, mal by sa stať Majstrom SR pre rok 2011.

Tibor Szabosi;co8c5511-5.jpg

Skupina N bola obsadená najmä poľskými, no aj niekoľkými slovenskými pretekármi. Veľký súboj sa odohrával medzi prvými tromi, ktorí sa naťahovali na každej desatine sekundy. Tým najrýchlejším bol v tréningoch i v prvej ostrej jazde Grzegorz Dul, no druhá jazda sa mu nevydarila úplne podľa predstáv, a tak bol nútený ustúpiť rýchlejšiemu Waldemarovi Kluzovi. Chýbala len jedna stotina sekundy a Poliaka by bol predbehol aj Peťo Jureňa, no ten sa napokon musel uspokojiť s treťou priečkou, no prvou v rámci MSR. Nahradil si to v nedeľu, keď dokázal poraziť aj poľských pretekárov a víťazstvo aj s pekným náskokom patrilo práve jemu. Vďaka týmto výsledkom a tiež vďaka neprítomnosti Igora Drotára chýba momentálne Peťovi Jureňovi na tretie miesto v absolútnom poradí MSR už len desať a v kategórii 1 na druhé miesto už len päť bodov. V tejto skupine jazdili aj  Peter Herdický na Mitsubishi Lancer Evo IX, ktorý po oba dni skončil druhý a Andrej Kacvinský, ktorý v sobotu kvôli technickým problémom nedojazdil, no v nedeľu mu patrila tretia priečka.

Tibor Szabosi;co8c5410-3.jpg

V sobotu štvrté a v nedeľu tretie miesto v absolútnom poradí si pripísal na svoj účet jazdec Ford Team RS Slovakia, Martin Koiš. Okrem toho mu samozrejme patril aj najvyšší stupienok v skupine E1 a triede nad 2000 ccm. Vďaka skvelým výsledkom počas celého roka možno už teraz pred posledným dvojpretekom povedať, že jazdec na vozidle Ford Focus sa stal Majstrom celej kategórie 1, svojej skupiny i triedy. V Poľsku ho po oba dni na stupňoch víťazov doplnili Michal Kovalčík a Miloš Koleno. Práve posledný menovaný jazdí s kitovou Octáviou v triede do 2000 ccm a po oba dni sa stal aj jej víťazom. Jeho najväčší súperi Jozef Kriška a Peter Ambrúz mali v sobotu technické problémy, kvôli ktorým cieľ nevideli, a tak pomohli jazdcovi na najtichšom vozidle v tejto triede, Tomášovi Mádymu. Ten napriek tomu, že iba raz dokázal preteky vyhrať, avšak stabilne dochádzal do cieľa, momentálne s autom Kia Ceed Diesel vedie triedu do dvoch litrov s náskokom šiestich bodov pred Kriškom. O titule sa teda rozhodne na Ostrej lúke.

Tibor Szabosi;co8c4721-4.jpg

Pekný súboj sa odohrával aj v triede do 1600 ccm, kde medzi sebou súperili Koleno st., Gróf a Drahoňovský. Aj keď v tréningoch si svoje pozície menili, sobotňajším víťazom sa napokon stal Marian Gróf na Suzuki Swift. Nedeľa bola však úplne iná. Na Kolenovej Škodovke to nevydržala spojka a na Swifte zas motor. Prvé miesto teda pre seba prvýraz v sezóne uchmatol Lumpi, ako zvyknú prezývať Ľuba Drahoňovského jazdiaceho na Škoda Felicia. Keďže pretekov sa opäť nezúčastnil Jaro Homola, body si na svoj účet pripísali ostatní a jasným majstrom je už v tejto chvíli Marian Gróf. Na druhé miesto za ňho sa priebežne posunul nedeľňajší víťaz. V triede do 1400 ccm si od začiatku sezóny drží prvé miesto Miro Šutlák. Aj keď ani jeho neobchádzajú technické problémy, s náskokom 44 bodov pred Tomášom Fuskom mu stačí na Ostrej Lúke po oba dni len dôjsť do cieľa a titul majstra triedy bude jeho.

Tibor Szabosi;co8c5519-3.jpg

V skupine A mali Slováci iba jediného zástupcu, ktorým bol Tomáš Kukučka. Pre ňho to bol síce len tretí kopec v poradí, no divákov určite svojou jazdou zaujal. V sobotu hlásil technické problémy, ktoré ho v celkovom hodnotení triedy posunuli mimo stupňov víťazov, no v nedeľu to všetko napravil a postavil sa na bedňu hneď vedľa víťaza, Andrzeja Papamichalisa, ktorý mal po druhej ruke Oscara Azziniho.

Tibor Szabosi;t2c4505.jpg

Slováci mali v Poľsku samozrejme zastúpenie aj v kategórii historikov. Celú sezónu si svoje pozície striedajú Gabika Andrišeková, Fero Oravec a Jaro Baránek. Rovnako tomu bolo aj v Zaluzi, kde v sobotu skončili všetci traja za sebou v siedmich desatinách sekundy. Tou najúspešnejšou bola naša jediná ženská zástupkyňa, ktorá však svoju prvú pozíciu prenechala v nedeľu Jarovi. S historickým vozidlom, ale formulovým, jazdí aj Miloš Tužinský. Keďže jeho Formula MTX-2 je v triede sama, Miloš sa oba dni stal samozrejme aj jej víťazom. V hodnotení slovenských historikov skončil po oba dni štvrtý.

Tibor Szabosi;co8c5541-4.jpg

Posledným nespomenutým Slovákom je Michal Kovalčík jun., ktorý sa po oba dni stal víťazom svojej juniorskej kategórie. Druhé miesto za ním obsadil Tomáš Fusko.

Tibor Szabosi;co8c4769-4.jpg

Niektorí majstri sú teda známi už teraz, o zvyšných sa rozhodne na posledných pretekoch do vrchu, ktoré sa konajú už 23.- 25.septembra na Ostrej lúke pri Zvolene.

Zdenka Tamášová

Tibor Szabosi;t2c4557.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri