ŠKODA Slovakia Motorsport mieri do Prahy so slovenským a maďarským šampiónom
- Martin Koči na exhibičnom relyšprinte skúsi nadviazať na minuloročné víťazstvo
- novopečený dvojnásobný majster Slovenska si premiérovo vyskúša spoluprácu s navigátorom Igorom Bacigálom
- 25. TipCars Pražský Rallysprint štartuje už najbližšiu sobotu, siedmeho decembra
Tím ŠKODA Slovakia Motorsport uzavrie tohtoročnú športovú sezónu v susednom Česku, na populárnom Pražskom Rallysprinte. Hoci ide v prvom rade o šou, posádky len ťažko odolávajú pokušeniu a na trati sa obyčajne strhne boj o prvé miesto. Vlani si prestížne víťazstvo v predvianočnej Prahe vychutnal Martin Koči. Čerstvý dvojnásobný majster Slovenska sa aj tentoraz predstaví s osvedčeným špeciálom ŠKODA Fabia R5 a zároveň s veľkým prekvapením na sedadle spolujazdca. Radovana Moznera juniora nahradí Igor Bacigál.
„S Igorom sme už dlhšie uvažovali, že si skúsime spolu sadnúť do súťažného auta. Pražský Rallysprint je na to ideálna príležitosť, lebo v podstate o nič nejde. Povozíme sa a zistíme, ako nám to spolu klape. Možno z toho vznikne dlhodobá spolupráca, uvidíme...“ naznačil Martin Koči.
Igor Bacigál pochádza z Hurbanova a slovenskí priaznivci si ho pamätajú najmä ako navigátora Mária Csenteho. Doposiaľ najväčšie úspechy však zaznamenal v Maďarsku. Po boku Norberta Hercziga, Andrása Hadika a aktuálne Ferenca Vinczeho juniora nazbieral päť titulov absolútneho majstra Maďarska. Igor Bacigál vie, čo znamená zžiť sa s novým jazdcom a hneď vyhrávať. Pred štartom Pražského Rallysprintu je však opatrný.
„Môže sa stretnúť najlepší pilot na svete s najlepším navigátorom, ale ich vzájomná spolupráca nemusí fungovať. Sám som zvedavý, či dokážem byť Martinovi v aute dostatočnou oporou. Nechceme nič urýchliť, až prvé kilometre nám ukážu, ako si v aute budeme rozumieť,“ hovorí Igor Bacigál.
Na posádku zloženú z úradujúceho majstra Slovenska za volantom a maďarského šampióna na sedadle spolujazdca, čaká vyše štyridsať meraných kilometrov. Harmonogram 25. TipCars Pražského Rallysprintu obsahuje dovedna šesť rýchlostných skúšok, pripravených na troch úsekoch. V samom závere posádky absolvujú ešte takzvaný epilóg. Ide o špeciálny nemeraný test, určený na šmyky a pálenie pneumatík. Táto skúška má tvar osmičky a meria symbolický jeden kilometer.
Organizátori už tradične očakávajú najviac divákov v areáli Strahovských štadiónov. Tam bude sústredené centrum súťaže, servisná zóna, okruhová rýchlostná skúška i záverečná exhibícia. Mnohí ľudia si Strahov spájajú so spartakiádou, futbalom alebo s veľkolepými koncertami skupiny Rolling Stones. Prekvapivo dlhú históriu na tomto mieste má aj motoristický šport. Už pred sedemdesiatimi rokmi sa na Strahove jazdili okruhové preteky motocyklov i automobilov. Niekdajšia trať medzi štadiónmi je dnes súčasťou azda najpopulárnejšej rýchlostnej skúšky Pražského Rallysprintu, nazvanej jednoducho „Strahov“.
„Strahov sa jazdí okolo štadiónov a miestneho parku. Je to pomerne široká cesta medzi zradnými obrubníkmi,“ opisuje Martin Koči. „Trať je v porovnaní s minulým rokom ešte viac pomotaná, takže fanúšikom sa bude páčiť. V rámci jednej rýchlostnej skúšky absolvujeme tri kolá, autá sa budú na trati dobiehať a o zaujímavé situácie určite nebude núdza.“
Harmonogram okrem okruhu a záverečnej exhibície, zahŕňa aj tradičné rýchlostné skúšky. „Cementárna“ meria päť a „Karlík“ bezmála sedem kilometrov. „Tieto rýchlostky sa naposledy jazdili pred mnohými rokmi, takže ich nepoznám. Pozeral som však onboard videá a vyzerajú pekne. Celkovo organizátori postavili súťaž veľmi dobre. Obsahuje tradičné rýchlostky, ktoré si užijeme hlavne my a zároveň atraktívne okruhové skúšky, kde si na svoje prídu diváci,“ pokračuje Martin Koči.
Ani Igor Bacigál nie je v Prahe úplným nováčikom. V roku 2011 skončil po boku Poliaka Grzegorza Grzyba na štvrtom mieste. Vedľa Martina Kočiho chce zúročiť najmä bohaté skúsenosti, nazbierané u našich južných susedov.
„Maďarský šampionát je na veľmi vysokej úrovni. Tohtoročná sezóna obsahovala sedem podujatí, päť malo asfaltový a dve šotolinový povrch rýchlostných skúšok. Väčšinou sa jazdí dva dni a trať meria asi 150 ostrých kilometrov. S Ferencom Vinczem jun. sme vyhrali päť podujatí, ale nebolo to z nášho pohľadu suverénne prvenstvo. Vždy sme museli tvrdo bojovať a pred koncom sezóny mali šancu na titul tri posádky. V Maďarsku je o organizovanie rely veľký záujem, dalo by sa povedať, že organizátori sa bijú o to, aby ich súťaž bola súčasťou veľkého majstráku. Tým pádom momentálne neexistuje snaha, aby sa maďarské majstrovstvá spojili so slovenskými, ako to bolo kedysi. Na druhej strane, Maďari vždy radi štartovali na Rally Košice, takže v budúcnosti nie je nič vylúčené,“ zhodnotil Igor Bacigál. O tom, či ho budeme pravidelne vídať po boku Martina Kočiho, možno rozhodne práve Pražský Rallysprint.
„Žiadnej z posádok nejde o body, ale skôr o zábavu. Z minulých ročníkov však vieme, že keď sa stretnú rýchli jazdci, vždy z toho vznikne bitka o víťazstvo. Budeme sa snažiť podať čo najlepší výkon, jazdiť vyrovnane a dosahovať dobré časy,“ uzatvára Martin Koči.
Prvá rýchlostná skúška štartuje v sobotu 7.12. o ôsmej hodine ráno. Víťazi sa na cieľovej rampe objavia o 15:30 h.
Predpoveď počasia pre Prahu a okolie hlási oblačno, nízku pravdepodobnosť zrážok a dennú teplotu 5 až 8°C. Podrobný časový harmonogram, mapy rýchlostných skúšok a ďalšie informácie o 25. TipCars Pražskom Rallysprinte nájdete na nájdete na http://www.prazskyrallysprint.cz/