ŠKODA je tento rok opäť hlavným sponzorom Tour de France
ŠKODA už po ôsmykrát partnerom legendárnych pretekov. ŠKODA dodá 300 vozidiel pre organizáciu Tour. Tour de France je po futbale a olympijských hrách treťou najsledovanejšou športovou udalosťou na svete. Cyklistka je dôležitým pilierom sponzoringovej aktivity automobilky.
Po ôsmykrát v rade sa automobilka ŠKODA a jej flotila vozov postaví na štart najslávnejších cyklistických pretekov sveta. 98. ročník Tour de France štartuje v sobotu 2. júla a ŠKODA bude pri tom ako hlavný sponzor, oficiálne vozidlo a partner bieleho trikotu. Ten je udeľovaný najlepšiemu jazdcovi do 25 rokov veku. Organizátorom dodá automobilka 300 vozidiel. Zároveň je automobilka partnerom 9 profesionálnych tímov a technickej asistencie Mavic.
„Tour de France neustále fascinuje ľudí na celom svete," zdôrazňuje Jürgen Stackmann, člen predstavenstva ŠKODA zodpovedný za predaj a marketing. „Pretekári udivujú športovými výkonmi na najvyššej úrovni. Sme hrdí, že môžeme už po ôsmykrát podporiť túto fantastickú športovú udalosť. Pre spoločnosť ŠKODA je Tour jedinečnou príležitosťou ako ukázať miliónom ľudí na celom svete našu značku a produkty."
ŠKODA dodá organizátorom Tour de France 300 automobilov z kompletnej modelovej palety. Asi najvýznamnejším a zároveň najviditeľnejším z nich bude červený Superb určený pre riaditeľa pretekov Christiana Prudhomma. Jeho replika bude zároveň tento rok po prvýkrát k videniu v tzv. Departure village pred štartom každej etapy. Špeciálna flotila bielych modelov Superb Combi bude lemovať trasu Tour a transportovať VIP hostí. Časť flotily je určená pre medzinárodné médiá. ŠKODA sa tiež aktívne predstaví v reklamnom karavane, ktorý absolvuje každú etapu zhruba dve hodiny pred pelotónom. Ten je súčasťou Tour od tridsiatych rokov a je skvelou atrakciou. Veľa ľudí prichádza kvôli karavanu skôr k trati a bavia sa bohatým programom, ktorý ponúka.
Tour de France je po futbale a olympijských hrách treťou najsledovanejšou športovou akciou na svete. Preteky sleduje približne 15 miliónov divákov priamo na trati a zhruba dve miliardy pri televíznych obrazovkách. Tohtoročná Tour začína v sobotu 2. júla v západofrancúzskom regióne Vendée na pobreží Atlantického oceánu a žltý trikot pre víťaza navlečie najlepší z pelotónu 24. júla tradične pod parížskym oblúkom na slávnom bulvári Champs-Élysées.
Cyklistika je spoločne s ľadovým hokejom hlavným pilierom stratégie sponzoringu spoločnosti ŠKODA. Angažuje sa v nej ešte napríklad v Giro d'Italia či ako partner UCI v rámci majstrovstiev sveta v cestnej cyklistike. S cieľom priblížiť cyklistiku masám nadšencov a potenciálnych zákazníkov podporuje automobilka rôzne typy pretekov a akcií pre širokú verejnosť. Príkladom je Kolo pre život v Českej republike či Velothon Berlín v Nemecku.
Prestížnych pretekov Tour de France sa po tretí raz zúčastní aj slovenský cyklista Peter Velits, ktorého sponzoruje ŠKODA AUTO Slovensko. Peter Velits je prvým slovenským cyklistom v histórii, ktorý sa v celkovej klasifikácii podujatia Grand Tours postavil na stupeň víťazov, keď na španielskych pretekoch Vuelta obsadil konečné tretie miesto. Najúspešnejší cyklista v histórii Slovenska v roku 2007 prišiel počas pretekov Tour de France do cieľa na celkovom 32. mieste, čo je doposiaľ najlepší slovenský výsledok v histórii. Svoj rekord sa pokúsi prekonať aj na tohtoročných pretekoch.