Škoda Auto stojí pred novou etapou rastu
• Zdvojnásobenie odbytu v nasledujúcich desiatich rokoch
• Posilnenie prítomnosti na medzinárodných rastových trhoch
• Rozšírenie modelovej palety
Škoda Auto v nasledujúcich desiatich rokoch podstatne zosilní svoje aktivity na medzinárodných rastových trhoch, predovšetkým na mimoeurópskych. „Škoda stojí pred novou etapou rastu. Naším cieľom je dosiahnuť do konca desaťročia minimálne zdvojnásobenie celkového odbytu značky Škoda v porovnaní s dnešným objemom predaja," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, na tohtoročnom kongrese Automobilwoche v Berlíne. V tejto súvislosti je naplánované aj rozšírenie modelového radu, ako aj investície do výrobných kapacít v domácich závodoch v Českej republike a na zahraničných trhoch.
Rozhodujúcou hybnou silou budúceho rastu odbytu sú mohutne rastúce mimoeurópske automobilové trhy. Zatiaľ čo dnes sa tieto trhy na odbyte podieľajú 30 percentami, v nasledujúcich desiatich rokoch má ich podiel vzrásť na viac ako 50 percent. „Dôsledná internacionalizácia značky Škoda je súčasťou podnikovej stratégie „Škoda RS"," dodal Vahland. „Tým chceme aj naďalej upevňovať našu funkciu vstupnej značky koncernu Volkswagen."
Škoda Auto bola v uplynulých dvadsiatich rokoch na európskych trhoch úspešná vďaka „clever" vozidlám s regionálnym akcentom a so zameraním na priestrannosť. V tomto období sa značke podarilo počet svojich zákazníkov približne strojnásobiť. V rámci stratégie „Škoda RS" značka svoju paletu ďalej rozšíri. Už na budúci rok je naplánované predstavenie nového malého modelu značky Škoda. „Tým rozšírime našu ponuku podľa sloganu „Simply Clever" na nové segmenty," vysvetlil Vahland v Berlíne.
Cesta na nové trhy je pripravená. Okrem závodu v Českej republike má Škoda Auto už dnes výrobné kapacity okrem iného v Indii, Rusku a v Číne. V uplynulých troch rokoch vzrástol odbyt v týchto krajinách na viac ako dvojnásobok. Iba v Číne predala Škoda Auto v roku 2009 vyše 120 000 vozidiel. Tempo rastu nepoľavuje. V prvých deviatich mesiacoch tohto roku predstavoval nárast odbytu v Číne 65 percent. „Škoda sa týmto etablovala na nových trhoch ako vstupná značka," zdôraznil Vahland. „Aj tu je Škoda synonymom priestranných, funkčných a praktických automobilov pre celú rodinu."
Škoda Auto bude okrem iného intenzívne investovať aj do rozvoja predajnej siete, aby bola aj naďalej schopná uspokojiť vysoký dopyt. Počet predajcov tak napríklad v Číne v nasledujúcich piatich rokoch vzrastie z dnešných 250 na 600.