Škoda Auto dosiahla v roku 2010 nové rekordy
• Celkové predaje prvýkrát presiahli trištvrte milióna jednotiek
• 762 600 predaných vozidiel predstavuje nárast o 11,5 %
• Zvyšovanie trhového podielu na dôležitých trhoch
• Octavia je najpredávanejším modelom
• Škoda Yeti a Škoda Superb Combi úspešné vo svojom prvom celom roku predaja
Škoda Auto predala v roku 2010 viac automobilov ako kedykoľvek predtým a dosiahla na dôležitých odbytiskách nové rekordy v dodávkach zákazníkom a trhových podieloch. So 762 600 (2009: 684 200) celosvetovo predanými automobilmi výrobca prvýkrát prelomil hranicu trištvrte milióna. To zodpovedá nárastu oproti predošlému roku o 11,5 %. Najobľúbenejším modelom sa opäť stala Škoda Octavia. Výborne si v prvom celom roku svojho predaja počínali aj Škoda Yeti a Škoda Superb Combi. Nepretržitú dynamiku vykazovali predaje na rastúcich trhoch v Číne, Rusku a v Indii.
„V roku 2010 sa nám podarilo zvýšiť celkové predaje na novú rekordnú hodnotu. Zároveň viac krajín ako predtým hlásilo nové rekordy v podieloch na trhu a v počte dodaných vozidiel," vysvetľuje Jürgen Stackmann, člen predstavenstva Škody pre predaj a marketing. „Tým sme získali vynikajúci základ pre ďalší rast v nadchádzajúcich rokoch. Naše aktivity na všetkých trhoch plánujeme ďalej posilňovať a do roku 2018 chceme predaje celosvetovo zvýšiť minimálne na dvojnásobok. Už v tomto roku predstavíme niekoľko prekvapení."
Škoda Auto si udržala dynamický rastový trend aj na slovenskom trhu. S počtom 1 585 ks predaných vozidiel dosiahla v decembri najlepší výsledok predaja a prekonala tak všetky rekordy roku 2010. ŠKODA AUTO Slovensko dodala zákazníkom v decembri o 284 vozidiel viac v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2009. V roku 2010 tak dosiahla celkový trhový podiel 19,21 %. V porovnaní s rokom 2009 sa spoločnosti podarilo zvýšiť trhový podiel o 2,47 %.
Spoločnosti Škoda Auto sa darilo ďalej rozvíjať aj jej vedúce postavenie na českom trhu. Trhový podiel v roku 2010 vzrástol na 34,5 % (2009: 33,4 %). Celkovo spoločnosť predala v minulom roku v Českej republike 58 000 vozidiel (2009: 56 500). To zodpovedá nárastu o 2,7 % oproti predchádzajúcemu roku. Obzvlášť úspešný bol model Škoda Yeti, ktorý sa stal v Čechách so zreteľným odstupom najpredávanejším terénnym vozidlom a zároveň jednotkou medzi vozidlami s pohonom všetkých kolies.
Aj v strednej a východnej Európe boli vozidlá Škoda naďalej veľmi žiadané. Na Ukrajine (+17,1 %), v Slovinsku (+15,9 %), v Estónsku (+18,7 %) a v Srbsku (+18,7 %) sa dodávky zvýšili dvojciferne. Rekordné podiely na trhu zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku (10,6 %) a Estónsku (14,4 %).
Škoda Auto rovnako získavala podiely na dôležitých trhoch v západnej Európe. Vo Veľkej Británii dosiahla s prírastkom 15,6 % nielen rekordný odbyt (41 600 jednotiek), ale súčasne so svojimi 2,1 % taktiež najvyšší trhový podiel v histórii. V Holandsku predala Škoda Auto o 77,2 % viac vozidiel ako v predchádzajúcom roku (15 400 jednotiek). V Írsku, Grécku a Nórsku prekonal trhový podiel značky prvýkrát hranicu 5 %.
Nepretržitý rast zaznamenávala Škoda Auto na dôležitých rastových trhoch v Číne, Indii a v Rusku. Na všetkých troch trhoch vykázal výrobca vlani silný dvojciferný rast. V Číne, najväčšom automobilovom trhu sveta, stúpol predaj o 47,3 % a dosiahol 180 500 jednotiek. V Rusku bolo predaných 45 600 vozidiel (v predchádzajúcom roku: 33 000), čo predstavuje nárast o 38,1 % a nový rekordný podiel na trhu vo výške 2,6 %. V Indii predaje vzrástli o 37,7 % na cca 20 000 vozidiel.
Na ďalších rastúcich trhoch sa Škoda rozvíjala rovnako úspešne: napríklad v Izraeli vzrástol predaj o 54,2 %, v Austrálii o 31,8 % a v Alžírsku o 16,6 %.
Dodávky zákazníkom za celý rok 2010 (modely Škoda v porovnaní s celým rokom 2009): Octavia (318 900 vozidel/+16,6 %), Fabia (229 000 vozidel/-13,3 %), Superb (98 900 vozidel/+121,9 %), Yeti (52 600 %), Roomster (32 300 vozidel/-31,4 %), Octavia Tour (30 900 vozidel/-29,5 %).